Citat:
Ursprungligen postat av
Faritajl
Nej det gjorde det tyvärr inte.
Alltså det är nog en lång process för henne att förstå och ta in och bearbeta allt som har hänt. Målas upp så som hon har gjort i media och allt hat och hot hon får. För det vet jag att hon får vilket säkert gör Vissa här nöjda. Och samtidigt ha förlorat hela sin familj. Hon gick ner till nästan 30 kg i häktet. Det är nog inte bara och ”erkänna” och berätta sanningen när man inte vet sanningen.
Du har rätt i att det är mycket för henne att ta in, och att hon mist mycket. Jag tror självklart inte det var hennes mening att det skulle bli så här.
Lite så här tror jag.
Hon ville säkert ha hem Esmeralda för att hon älskade henne och när hon kom så skulle allt bli bra. Men sen kom lillebror, och han älskade och behövde Rebecka villkorslöst. När Esmeralda kom var hon var jobbig som fan. Hon accepterade inte flytten på ett bra sätt, dels treårtrotsade hon, sen pratade hon om Melinda hela tiden och sen fick hon vredesutbrott från helvetet. Så då började saker spåra och sen blev det bara värre, först fick man bara punda när ungarna sov, sen blev det lite undantag och till slut var man tvungen att punda för att palla med barnen. Sen gick allt åt helvete.
Men det här handlar inte om henne, det handlar om den upprättelse Esmeralda kan få. Så hon har inte rätt att unna sig lyxen att bearbeta långsamt. För visst minns hon, vissa saker har hon glömt. Men det mera minns hon och vissa saker spelas upp nästan hela tiden i huvet och vissa kommer farande och ner i henne som en blixt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kuckelimuckmedicin
Det blir ju vääääldigt löjligt när ni i tråden uppmanar alla att belysa saker och ting från olika vinklar och kanske ”t om kan ha en viss förståelse” och när någon väl vågar öppna upp sig så flyger alla på personen och öser ur har och beskyllningar om att alla som inte tycker som ni är samma person.
Nordkorea-style.
Fast vi är en och en, jag känner iallafall ingen här. Jag vet inte vad någon heter på riktigt och jag skriver inga privata meddelande med någon. Så hur alla utom du kan vara ett gemensamt vi, det förstår jag inte. Och att alla är emot dig oxå.
Lite så Rebecka verkar vara tycker jag. Att allt är andras fel och att alla andra är tillsammans mot henne.