2020-10-15, 19:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Ja. Det här inte det . Frågat flygchefen på transportstyrelsen och han bekräftade det. De har ingen koll. Sen vet jag också med 99% säkerhet att utländska /andra makter fått tillträde att flyga i svenskt luftrum

Har du aldrig sett hur de flyger? De är bara en tidsfråga innan en krock uppstår. De flyger som galningar, verkar inte finnas några regler eller koll på vilka som flyger övh.

När du känner att du behöver ljuga i en debatt, kanske det är dags att överväga om du har fel?
Citera
2020-10-15, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Att transportstyrelsen inte har koll är fullt naturligt med tanke på att det är luftfartsverket som har koll på flygrörelser i Sverige.
http://www.lfv.se/tjanster/flygplatstjanster/flygtrafikledning

Det vore ju betydligt värre om LFV inte hade
koll på flygplanen.

"Vi ansvarar för regelutveckling, tillståndsprövning, tillsyn och analys inom luftrum, instrumentflygprocedurer, permanenta och tillfälliga luftrumsförändringar, avtal och rutiner för samverkan med Försvarsmakten, luftrumsplanering nivå 1 (ASM) samt drönarfrågor i luftrummet."

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/flygplatser-flygtrafiktjanst-och-luftrum/Luftrum/kontakt---luftrum/

Men då är det egentligen LFV man bör kontakta med sina frågor om flyg och sånt? Ok då vet jag tack
Citera
2020-10-15, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När du känner att du behöver ljuga i en debatt, kanske det är dags att överväga om du har fel?

Varför skulle jag ljuga för? Har pratat med både Helen och Jörgen och försökt ladda ner flygappar som nämnts i tidigare inlägg som inte funkat. De stör fågellivet med sitt chemtrailande och borde sluta åka nära ovanför bostadsområden, som det ser ut nu verkar de vara vilda västern där uppe som de flyger. Åt norr, nordöst, syd, väst, sydväst, nordväst osv. Och lite väl nära ibland..
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-15 kl. 20:16.
Citera
2020-10-15, 19:23
Medlem
Citat:
"Vi ansvarar för regelutveckling, tillståndsprövning, tillsyn och analys inom luftrum, instrumentflygprocedurer, permanenta och tillfälliga luftrumsförändringar, avtal och rutiner för samverkan med Försvarsmakten, luftrumsplanering nivå 1 (ASM) samt drönarfrågor i luftrummet."

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/flygplatser-flygtrafiktjanst-och-luftrum/Luftrum/kontakt---luftrum/

Men då är det egentligen LFV man bör kontakta med sina frågor om flyg och sånt? Ok då vet jag tack

Publicera gärna svaret du får här. Du behöver inte oroa dig för sekretess, det är en offentlig handling så det får spridas.
Citera
2020-10-15, 19:56
Medlem
Citat:
Varför skulle jag ljuga för? Har pratat med både Helen och Jörgen och försökt ladda ner flygappar som nämnts i tidigare inlägg som inte funkat. De stör fågellivet med sitt chemtrailande och borde sluta åka nära ovanför bostadsområden, som det ser ut nu verkar de vara vilda västern där uppe och de flyger som de vill. Åt norr, nordöst, syd, väst, sydväst, nordväst osv. Och lite väl nära ibland.
För att klargöra det hela; vad anser du att chemtrails är? Hur ser logistiken ut, dvs, vilka plan är det, vem äger planen, vad är det för ämnen som förekommer, var tankas detta ämne, vem producerar ämnet, vem har satt detta system i bruk?
Personligen tror jag inte du har ett svar på någin av frågorna, bara känslomässiga yttringar. Bevisa att jag har fel, vore skoj,
Citera
2020-10-15, 20:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det tvivlar jag på. Bor du i en storstad kanske ? Och vad är det för plan då?
Jag bor i Örebro och samtliga plan som flyger över här och lämnar strimmor är SAS, Norwegian, Finnair och liknande. Aldrig några mystiska flygplan som inte uppenbarar sig i Flightradar.
Citera
2020-10-15, 20:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Menade flyggrej . Ja, du erkänner det själv alltså.. Är det vanligt med luciferianer bland piloter ?
Inte bland oss piloter, men det förekommer att resenärer är är störda. Borde märkt om vore annat än passagerare där.
Senast redigerad av constant 2020-10-15 kl. 20:38.
Citera
2020-10-15, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
För att klargöra det hela; vad anser du att chemtrails är? Hur ser logistiken ut, dvs, vilka plan är det, vem äger planen, vad är det för ämnen som förekommer, var tankas detta ämne, vem producerar ämnet, vem har satt detta system i bruk?
Personligen tror jag inte du har ett svar på någin av frågorna, bara känslomässiga yttringar. Bevisa att jag har fel, vore skoj,

Tänk såhär då, varför flyger de frekvent över vissa platser vissa perioder och hur påverkas människor och natur av det? Varför avger vissa flygplan chemtrails och andra inte? Normala kosendensstreck försvinner på några sekunder, chemtrails sitter kvar i flera minuter. De tenderar att flyga relativt lågt ovanför bostadsområden och städer dessutom . Varför tror folk att chemtrails är på riktigt? Osv osv. Har du några svar själv?
Citera
2020-10-15, 21:16
Medlem
Citat:
Tänk såhär då, varför flyger de frekvent över vissa platser vissa perioder och hur påverkas människor och natur av det? Varför avger vissa flygplan chemtrails och andra inte? Normala kosendensstreck försvinner på några sekunder, chemtrails sitter kvar i flera minuter. De tenderar att flyga relativt lågt ovanför bostadsområden och städer dessutom . Varför tror folk att chemtrails är på riktigt? Osv osv. Har du några svar själv?
Du vet inte utan gissar friskt. Oväntat. Inte

Ja, jag har svar, du har fått massor av dessa fakta om du bara läser igenom tråden.

Varför är det molnigt en dag, en annan dag är det molnfritt? Samma fysik.
Citera
2020-10-15, 21:24
Medlem
Citat:
Tänk såhär då, varför flyger de frekvent över vissa platser vissa perioder och hur påverkas människor och natur av det? Varför avger vissa flygplan chemtrails och andra inte? ...

Det är min och de flestas uppfattning att inga flygplan avger chemtrails.

Citat:
... Normala kosendensstreck försvinner på några sekunder...

Nej. Vanliga kondensationsstrimmor kan, om förutsättningarna är rätt, ligga kvar i timmar. Hur snabbt de förångas beror på omgivningens temperatur och fuktighet.

Att moln av iskristaller kan ligga kvar i timmar är ställt utom allt rimligt tvivel. Det är bara att spana in vanliga moln så har man vitt på blått att vatten kan förbli kondenserat under mycket lång tid.

Citat:
... De tenderar att flyga relativt lågt ovanför bostadsområden och städer dessutom...

Det har jag aldrig sett. De strimmor jag har sett skapas av plan som flyger mycket högt, typisk 9-11 km upp. Och det är alltid vanliga passagerarplan.

Citat:
... Varför tror folk att chemtrails är på riktigt? ...

Det är en mycket intressant fråga, jag känner inga troende så jag har inte kunnat fråga.

Varför tror du på chemtrails? Du verkar inte vara speciellt insatt men trots detta så tror du att de existerar. Varför?
Citera
2020-10-15, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är min och de flestas uppfattning att inga flygplan avger chemtrails.

Nej. Vanliga kondensationsstrimmor kan, om förutsättningarna är rätt, ligga kvar i timmar. Hur snabbt de förångas beror på omgivningens temperatur och fuktighet.

Att moln av iskristaller kan ligga kvar i timmar är ställt utom allt rimligt tvivel. Det är bara att spana in vanliga moln så har man vitt på blått att vatten kan förbli kondenserat under mycket lång tid.

Det har jag aldrig sett. De strimmor jag har sett skapas av plan som flyger mycket högt, typisk 9-11 km upp. Och det är alltid vanliga passagerarplan.

Det är en mycket intressant fråga, jag känner inga troende så jag har inte kunnat fråga.

Varför tror du på chemtrails? Du verkar inte vara speciellt insatt men trots detta så tror du att de existerar. Varför?

Jag tror på det för att folk påstår det samt tystas ner för det. Har helt enkelt sett och hört för mycket vid det här laget men är lite osäker på exakt vad det rör sig om
Citera
2020-10-15, 21:56
Medlem
Citat:
Jag tror på det för att folk påstår det samt tystas ner för det. Har helt enkelt sett och hört för mycket vid det här laget men är lite osäker på exakt vad det rör sig om

Om jag förstår dig rätt så tror du på det för att andra tror på det?
Men det är ju massor med människor som inte tror på chemtrails - varför lyssnar du inte på dem? Om du hör dig för hos tex piloter, trafikledare och meteorologer, dvs sakkunniga inom området, så kommer 99,99% av dem säga att chemtrails inte existerar.

Och inte är det några som "tystas ned". Hela nätet är ju fullt med människor som likt dig påstår att vi blir sprejade. Ämnet har ju varit en följetång här och på andra ställen i tiotals år. Att du och din troende kompisar inte toppar DNs förstasida måste du ju ändå ha en viss förståelse för med tanke på att det substantiella innehållet på det ni förmedlar är noll.

Påstår du att relativt fristående och ansedda miljöorganisationer som naturskyddsföreningen och Greenpeace är "nedtystade" när de slår fast att chemtrails inte finns?

Citat:
... men är lite osäker på exakt vad det rör sig om

Och trots detta tror du. Fascinerande.

Jag är väldigt insatt och ju mer insatt jag blir desto mer övertygad är jag att chemtrails inte finns.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-10-15 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in