2020-10-15, 18:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn

Samtidigt, vad ska hända med den industri som uppstått i media angående att bevaka Trump? Jag tror många av dessa på något vis är rädda för vad som händer när man helt plötsligt inte kan demonisera och skapa kaos med Trump som huvudkaraktär i dramat.

Man avgudar Biden i två år, sedan är det Kamalas tur..

Samtidigt hinner man nog demonisera Trump även med jämna mellanrum. Putin skakar man av och blir den "nya" nemesis.
2020-10-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag tror Biden tar hem presidentposten, men det kommer bli ett enormt antiklimax för många demokrater när man efter 4 år av att gapa om visioner och klösa sönder Trump väl sitter på upp till bevis tronen. Biden och demokraterna måste ju börja trampa fram båten på riktigt när man väl vunnit valet. Det kommer inte bli några rosa fluffiga moln som många anhängare lurats sig in i att tro.
Där sa du något jag ofta tänker. Därför säger jag som Trumpsupporter att även om vi mot förmodan skulle förlora så är det en seger. Demokraterna är inkompetenta och vet knappt vilket ben dom ska stå på. Dom är otydliga med flera saker som new green deal och deras kampanj har mest gått ut på att säga Orange Man Bad.
Lägg till att det finns en stark vänsterfalang inom demokraterna och deras väljare. Denna falang kommer skapa stora konflikter inom demokraterna. Kommer bli stor underhållning då demokraterna slåss inbördes.
Dom har även en presidentkandiat som är dement och inte kapabel att leda landet. Man använder Biden för hans namn men målet är att kuppa in Harris. Hon som var den mest impopulära kandidaten av dom alla. Hur kommer väljarna se på det? Det lär ju vara uppenbart för alla med tiden att man smusslat in den vidriga falska inkompetenta Harris.
2020-10-15, 19:01
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/XjHr3S59XXU

Ben Shapiro livestreamar om just detta vi diskuterar nu. Tycka vad man vill om honom men han är den största politiska kommentatorn i USA i princip.
2020-10-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.factcheck.org/2008/06/blanket-pardons/
Så läser du detta och tar till dig fakta, Trump kan visst benåda sig själv men då kommer han ut som den genomkorrupta president US haft sedan Gerlad Ford garanterade Nixon för saker han gjort och saker han kanske gjort medans Nixon satt som president och Ford VP!

Jo, fast Trump är inte anklagad för några brott, han är inte misstänkt för några brott. Och vem tror du skulle utföra en sådan benådning?

Det här är ju vad Obama och Biden behöver benådas för, inte Trump:

"evidence showing that he had ordered a criminal cover-up of the role of White House and campaign operatives in the illegal wiretapping of Democratic National Committee headquarters."

Ovanstående är ju vad Hillary, Biden och Obama gjorde tillsammans med Brennan med flera. Hur fan lyckas ni fantisera ihop att det är är Trump som behöver benådas?

Vem är det du tror skulle benåda Trump?
2020-10-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Där sa du något jag ofta tänker. Därför säger jag som Trumpsupporter att även om vi mot förmodan skulle förlora så är det en seger. Demokraterna är inkompetenta och vet knappt vilket ben dom ska stå på. Dom är otydliga med flera saker som new green deal och deras kampanj har mest gått ut på att säga Orange Man Bad.
Lägg till att det finns en stark vänsterfalang inom demokraterna och deras väljare. Denna falang kommer skapa stora konflikter inom demokraterna. Kommer bli stor underhållning då demokraterna slåss inbördes.
Dom har även en presidentkandiat som är dement och inte kapabel att leda landet. Man använder Biden för hans namn men målet är att kuppa in Harris. Hon som var den mest impopulära kandidaten av dom alla. Hur kommer väljarna se på det? Det lär ju vara uppenbart för alla med tiden att man smusslat in den vidriga falska inkompetenta Harris.

Ja, jag tror att alla ser att Harris är Bidens vicepresidentskandidat. Hur tror du att någon kan ha missat det? Till och med du har ju sett att hon är vpkandidaten?
2020-10-15, 19:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det hela är något off-topic, och kanske inte helt och hållet en Presidentval 2020 fråga.
Penseldragen i det här fallet är lite bredare och implikationerna är mer djupgående.

Jag håller med dig om att man inte kan sätta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Vad det handlar om här är en mycket farlig utveckling som vi nu ser hos Big Tech-företagen. Vissa av dem har i princip monopol på diverse plattformar som når ut till väldigt mycket människor. Att de nu godtyckligt har iklätt sig rollen att bestämma över vad folk ska få läsa och inte läsa är en farlig utveckling. Är de privata aktörer? Ja, har de rätt att blocka vem de vill? I princip ja. Skillnaden dock från ett ”vanligt” privat företag är att de har en näst intill oinskränkt makt inom sina områden, som når ut till stora delar av jordens befolkning.

Att i det läget vara såpass inkonsekvent att låta artiklar och påståenden få florera fritt på sina plattformar ifall de har en ”viss lutning åt ett håll.”, samtidigt som man blockar användare från att få sprida information som har en ”viss lutning åt ett annat håll”, är en farlig utveckling. Jag tror att ingen vettig människa vill ge Big Tech-företagen en oinskränkt makt att påverka vilken information folk ska kunna få ta till sig. Det är ingen vänster/höger problematik. Idag kanske det är min röst som tystas, imorgon kan det vara din röst.

Självklart är, och blir det, ett problem om det du kallar Big Tech-företagen blir något annat än de passiva förmedlare av budskap från andra avsändare, som de skapades för, och i stället börjar värdera budskapen politiskt eller på annat sätt, för att på så sätt själva påverka i vilken riktning argumentationen förs. Samtidigt är det egentligen inget nytt utan en tillvaro vi haft både nationellt och internationellt sedan de stora mediekoncernerna började byggas upp. Det ställer större krav på den som konsumerar innehållet i kommunikationen. Förutom att uppfatta vad som konsumeras måste konsumenten också hålla koll på vem som kommunicerar det som konsumeras. Men då jag normalt sätter människan högt (även om jag i bland tvivlar efter att befunnit mig i trådar som denna) så tror jag också att de flesta skall klara av detta. På precis samma sätt som jag förhåller mig när jag på mer eller mindre daglig basis konsumerar mina nyheter via CNN, BBC, CNBC Fox News och i bland till och med Aljazeera (förutom våra svenska kanaler). Jag tror på människan, men är villig att göra ett undantag för Andrimner.

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-15 kl. 19:11.
2020-10-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Du fattade inte mitt inlägg men du är förståndshandikappad så det var väntat.

Du skrev: Det lär ju vara uppenbart för alla med tiden att man smusslat in den vidriga falska inkompetenta Harris

Jag förklarade för dig att till och med du själv har märkt att Harris är Bidens vp-kandidat. Så så mycket smusslande var det inte.
2020-10-15, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag tror jag är 20 år äldre än du. Det är nog anledningen till att jag inte tror på sådana konspirationsteorier som du sväljer med hull och hår. Trump har inte begått några brott, han är inte anklagad för några brott, vad får dig att tro att han skulle erkänna några brott?

Tänk en gång till.
Joe Biden kommer att vinna och sedan ge sig på Donald Trump efter en hel del brott. För att förhindra detta kan Trump benåda sig själv samt alla de som tänkas vilja flippa och vittna emot honom.

Ifall du tycker att detta är en konspirationsteori så får jag väl mest rycka på axlarna och gå vidare.
Jag vet inte hur jag ska nå ut till dig på ett meningsfullt sätt.
Ha en trevlig kväll.
2020-10-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hej Allan

Du svarade så här:

"Du får det att låta som att det är ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade väljare är unaffiliated, det vill säga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 röstade fler unaffiliated på Trump än Clinton. Frågan är om fler unaffiliated röstar på Trump än Biden denna gång.

Relativa ökningar i voter registration är en fis i rymden jämfört med svängningar i hur unaffiliated röstar."

Mitt svar: Din konklusion baseras på att de beräkningar jag presenterat skulle exkludera unaffiliated, det gör de ej. De är inkluderade med den historiska data som finns från valet 2008, 2012, 2016. Worst och Best scenario (för Trump). Samma gäller siffran 650.000 (som tidigare var 600.000) som baseras på de tidigare valen, antalet registrerade röster i respektive parti samt unaffiliated vid tillfällena, givetvis har 2016 mer tyngd i alla dessa avvägningar och väldigt mycket kan läsas ur detta val ensamt.

Notera att Trump vann 2016 med 45.000 röster i Florida, sedan dess har "gapet" mellan Republikaner och Demokrater krympt högst väsentligt till ett netto på 348.000. Allt annat samma skulle Trump vinna större idag, Trump har 90-95% support bland republikaner så det är svårt att se var hans tapp bland dessa är. Team Biden måste nu på två veckor nå 650.000 registrerade rösters övervikt där merparten av dem dessutom går ut på valdagen och röstar Biden för att ha en matematisk chans att vinna, annars går Florida till Trump.. Håller det för (helt) osannolikt, men ok, lite drama vill vi ju ha det är val!

Att Trump vinner "allt annat samma" är självklart eftersom han vann förra gången. Vi kan anta att allt annat inte är lika. Jag betraktar det också som i princip säkert att cirka 95% registrerade republikaner röstar republikanskt samt att cirka 95% registrerade demokrater röstar demokratiskt.

Jag har inte sett dina beräkningar därför har jag inte gjort några påståenden om huruvida du inkluderat unaffiliated i dem eller ej. Jag har endast sagt att diskussioner om relativa skillnader i registered voters är rätt irrelevanta i det stora hela.

Jag noterar att du ingenstans besvarat mina frågor. Jag försöker illustrera min poäng under hypotetisk acceptans av vissa av dina premisser.

I november 2016 var gapet mellan registrerade demokrater och registrerade demokrater 338016.
I augusti 2020 var gapet 183596. Om du har nyare siffror så länka gärna.

Så net swing mot rep 154420. Vi ska minnas att 100% av dessa inte röstar vilket minskar den faktiska effekten men låt oss säga att republikanerna har vunnit 150000 väljare. Du påstår att Trump vann med 45000 röster 2016, det stämmer dock inte han vann med 113000 väljare.

Det är alltså sannolikt att Biden behöver få ungefär 263000 nya unaffiliated alternativt flippa 131500 före detta republikaner eller kombinerat: om Biden vinner nya unaffiliateds med x och flippar y unaffiliateds så behöver han x+2y>263000.

Men låt oss anta att nya unaffiliateds är jämnt skägg. Då behöver man alltså flippa 131500 unaffiliateds som röstade Trump för 4 år sen. Augusti 2020 fanns 3,653,046 unaffiliated voters i Florida. Att flippa 131500 är alltså en förskjutning på 3.5% bland unaffiliateds. En sådan förskjutning låter inte orimlig på något sätt tycker jag. Men jag har inte tillgång till dina så kallade historiska data.

Så vänligen, tillhandahåll relevanta historiska data som du använder och visa gärna hur du räknat.
2020-10-15, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/XjHr3S59XXU

Ben Shapiro livestreamar om just detta vi diskuterar nu. Tycka vad man vill om honom men han är den största politiska kommentatorn i USA i princip.

Det känns som om Sean Hannitys radiosändning och Rush Limbaughs radioshow har en större publik än Ben Shapiro.

Men jag låter mig gärna överbevisas i denna fråga då jag enbart lyssnar på fake news radiokanaler
2020-10-15, 19:13
Medlem
För övrigt är det ett jävla snack om Florida, det här valet kommer inte att avgöras i Florida.
2020-10-15, 19:16
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Det känns som om Sean Hannitys radiosändning och Rush Limbaughs radioshow har en större publik än Ben Shapiro.

Men jag låter mig gärna överbevisas i denna fråga då jag enbart lyssnar på fake news radiokanaler

Okej jag medger att dessa två är stora i USA, glöm inte Tucker Carlson som har bättre TV ratings än Hannity.

Dock är Rush Limbaugh utan tvekan den med mest inflytande på radio.

Ben Shapiro är störst på Facebook, finns massa artiklar om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in