2020-10-15, 18:31
Medlem
Haddock93s avatar
https://nypost.com/2020/10/15/emails-reveal-how-hunter-biden-tried-to-cash-in-big-with-chinese-firm/

Emails reveal how Hunter Biden tried to cash in big on behalf of family with Chinese firm

Citat:
Another email — sent by Biden as part of an Aug. 2, 2017, chain — involved a deal he struck with the since-vanished chairman of CEFC, Ye Jianming, for half-ownership of a holding company that was expected to provide Biden with more than $10 million a year.

Biden wrote that Ye had sweetened the terms of an earlier, three-year consulting contract with CEFC that was to pay him $10 million annually “for introductions alone.”

“The chairman changed that deal after we me[t] in MIAMI TO A MUCH MORE LASTING AND LUCRATIVE ARRANGEMENT to create a holding company 50% percent [sic] owned by ME and 50% owned by him,” Biden wrote.

“Consulting fees is one piece of our income stream but the reason this proposal by the chairman was so much more interesting to me and my family is that we would also be partners inn [sic] the equity and profits of the JV’s [joint venture’s] investments.”

Lägg märke till ”me and my family” i sista stycket.
2020-10-15, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hej Allan

Du svarade så här:

"Du får det att låta som att det är ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade väljare är unaffiliated, det vill säga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 röstade fler unaffiliated på Trump än Clinton. Frågan är om fler unaffiliated röstar på Trump än Biden denna gång.

Relativa ökningar i voter registration är en fis i rymden jämfört med svängningar i hur unaffiliated röstar."

Mitt svar: Din konklusion baseras på att de beräkningar jag presenterat skulle exkludera unaffiliated, det gör de ej. De är inkluderade med den historiska data som finns från valet 2008, 2012, 2016. Worst och Best scenario (för Trump). Samma gäller siffran 650.000 (som tidigare var 600.000) som baseras på de tidigare valen, antalet registrerade röster i respektive parti samt unaffiliated vid tillfällena, givetvis har 2016 mer tyngd i alla dessa avvägningar och väldigt mycket kan läsas ur detta val ensamt.

Kan du inte bara skriva det alla redan vet. Du hittar på dessa voter registration siffror
2020-10-15, 18:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag vet inte hur Trump skall kunna få upp sina siffror. Kanske om arbetslöshetsiffrorna kommer före valet och att ekonomin återhämtar sig bättre.

Att febrilt köra med "pedofil-gate", "Ukraina-gate" eller "Seal team-gate" biter inte på Joe Biden.

Enig, han blev vald på "MAGA" och fixa jobben tillbaka. Det var som anabola för befolkningen och fungerade. Där borde budskapet vara.

Sprickor i de egna leden :

Kl. 17.11

av NTB
Topp-republikaner antyder muligheten for at Det hvite hus er tapt

Den ledende republikaneren Lindsey Graham sa åpent til demokrater i Senatet torsdag at han tror de kan vinne presidentvalget 3. november.

https://direkte.dn.no/usa-valget-2020#63925
2020-10-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det behövs ju en dom för att benåda. Tänk en gång till.

Tänk en gång till skrev du. För en pardon? nej
för en commutation? ja
För en blanket pardon ? nej

Tänk en gång till skriver du.
Vad sägs om att bägge förklarar sig skyldiga, avfärdar sitt 5th amendment rights, och sedan
erkänner sig skyldiga till en lista med brott,som är förberedda av justitieministern Barr?

Kan det ha hänt någon gång i historien tidigare?

Tänk en gång till:

Nixon v Ford. Blanket pardon.

Tänk en gång till skrev du.
Vilket brott erkände sig Nixon skyldig till för att kunna kvalificera till en blanket pardon?

Så trött på att debattera med 20åringar som aldrig läser annat än reddit.
2020-10-15, 18:40
Avslutad
Mer om Facebooks och Twitters skamlösa censurering av artikeln om Hunter Bidens skumraskaffärer och prostitutionshärvor, allt för att hjälpa Biden och stjälpa Trump:

https://www.theguardian.com/technology/2020/oct/14/facebook-twitter-new-york-post-hunter-biden
2020-10-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du får inga svar för Andrimner har helt enkelt inga svar att ge. Personen i fråga är helt tom på fakta och kan inte ens stå upp för sina egna argument. Hen är därför också ett utmärkt exempel på Trumps kärnväljare, outbildad vita rednecks huvudsakligen boende i trailerparks.

#evictionnotice2020

Jag visste inte att man kunde vara så stendum. Jag vill veta vilka är "ni" som aldrig lär sig av 2016 och vad man borde lära sig av 2016.

Det var väldigt mycket som hände 2016 så vad är utmärkande för just det året är svårt att förstå. Och när människan inte ens kan artikulera en åsikt så får vi väl låta det gå som tjoller från en underbegåvad. Inget fel i det, men bara så man tänker på det.

Att Trumpkampanj kör stenhårt nu på Bidengate eller vad man ska kalla det är att försöka kopiera just 2016. Men det finns ju inga likheter så det är svårt att förstå hur de har tänkt sig det.

Trump skulle kunna vända på det genom att visa sig mänsklig, att visa att han har känslor för sitt plågade folk. Folk skulle bli så glada för att han såg dem. Men jag tror tyvärr inte att Trump har känslor alls, så det går ju inte.
2020-10-15, 18:43
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tack för en välgrundad argumentation byggd på fakta. Är medveten om merparten av det du skriver.
Jag argumenterade emot att man kunde sätta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Jag är medveten om att det finns nära band mellan företrädare för dessa både organisationer men anser att det också finns enormt stora skillnader. Twitter är ett privat företag som svarar mot sina ägare i första hand. Om det Demokratiska partiet på ett eller annat sätt skulle agera på ett sätt som missgynnade Twitter, så skulle också Twitter, omedelbart markera mot detta. Ett kommersiellt företag kan aldrig ha så nära band med politiken att det riskerade att vara en nackdel för dem.

Det hela är något off-topic, och kanske inte helt och hållet en Presidentval 2020 fråga.
Penseldragen i det här fallet är lite bredare och implikationerna är mer djupgående.

Jag håller med dig om att man inte kan sätta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Vad det handlar om här är en mycket farlig utveckling som vi nu ser hos Big Tech-företagen. Vissa av dem har i princip monopol på diverse plattformar som når ut till väldigt mycket människor. Att de nu godtyckligt har iklätt sig rollen att bestämma över vad folk ska få läsa och inte läsa är en farlig utveckling. Är de privata aktörer? Ja, har de rätt att blocka vem de vill? I princip ja. Skillnaden dock från ett ”vanligt” privat företag är att de har en näst intill oinskränkt makt inom sina områden, som når ut till stora delar av jordens befolkning.

Att i det läget vara såpass inkonsekvent att låta artiklar och påståenden få florera fritt på sina plattformar ifall de har en ”viss lutning åt ett håll.”, samtidigt som man blockar användare från att få sprida information som har en ”viss lutning åt ett annat håll”, är en farlig utveckling. Jag tror att ingen vettig människa vill ge Big Tech-företagen en oinskränkt makt att påverka vilken information folk ska kunna få ta till sig. Det är ingen vänster/höger problematik. Idag kanske det är min röst som tystas, imorgon kan det vara din röst.
2020-10-15, 18:45
Medlem
Jag tror Biden tar hem presidentposten, men det kommer bli ett enormt antiklimax för många demokrater när man efter 4 år av att gapa om visioner och klösa sönder Trump väl sitter på upp till bevis tronen. Biden och demokraterna måste ju börja trampa fram båten på riktigt när man väl vunnit valet. Det kommer inte bli några rosa fluffiga moln som många anhängare lurats sig in i att tro.

Samtidigt, vad ska hända med den industri som uppstått i media angående att bevaka Trump? Jag tror många av dessa på något vis är rädda för vad som händer när man helt plötsligt inte kan demonisera och skapa kaos med Trump som huvudkaraktär i dramat.
Senast redigerad av Roxyn 2020-10-15 kl. 18:50.
2020-10-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Tänk en gång till skrev du. För en pardon? nej
för en commutation? ja
För en blanket pardon ? nej

Tänk en gång till skriver du.
Vad sägs om att bägge förklarar sig skyldiga, avfärdar sitt 5th amendment rights, och sedan
erkänner sig skyldiga till en lista med brott,som är förberedda av justitieministern Barr?

Kan det ha hänt någon gång i historien tidigare?

Tänk en gång till:

Nixon v Ford. Blanket pardon.

Tänk en gång till skrev du.
Vilket brott erkände sig Nixon skyldig till för att kunna kvalificera till en blanket pardon?

Så trött på att debattera med 20åringar som aldrig läser annat än reddit.

Jag tror jag är 20 år äldre än du. Det är nog anledningen till att jag inte tror på sådana konspirationsteorier som du sväljer med hull och hår. Trump har inte begått några brott, han är inte anklagad för några brott, vad får dig att tro att han skulle erkänna några brott?

Tänk en gång till.
2020-10-15, 18:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/HawleyMO/status/1316705683635679232

Josh Hawley:

Citat:
Mark it down. October 14, 2020, the day the most powerful monopolies in American history tried to hijack American democracy by censoring the news & controlling the expression of Americans. #BigTech v America

Japp detta kommer gå till historien, beroende på vem som skriver den framöver.
2020-10-15, 18:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag tror jag är 20 år äldre än du. Det är nog anledningen till att jag inte tror på sådana konspirationsteorier som du sväljer med hull och hår. Trump har inte begått några brott, han är inte anklagad för några brott, vad får dig att tro att han skulle erkänna några brott?

Tänk en gång till.
https://www.factcheck.org/2008/06/blanket-pardons/
Så läser du detta och tar till dig fakta, Trump kan visst benåda sig själv men då kommer han ut som den genomkorrupta president US haft sedan Gerlad Ford garanterade Nixon för saker han gjort och saker han kanske gjort medans Nixon satt som president och Ford VP!
2020-10-15, 18:58
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det hela är något off-topic, och kanske inte helt och hållet en Presidentval 2020 fråga.
Penseldragen i det här fallet är lite bredare och implikationerna är mer djupgående.

Jag håller med dig om att man inte kan sätta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Vad det handlar om här är en mycket farlig utveckling som vi nu ser hos Big Tech-företagen. Vissa av dem har i princip monopol på diverse plattformar som når ut till väldigt mycket människor. Att de nu godtyckligt har iklätt sig rollen att bestämma över vad folk ska få läsa och inte läsa är en farlig utveckling. Är de privata aktörer? Ja, har de rätt att blocka vem de vill? I princip ja. Skillnaden dock från ett ”vanligt” privat företag är att de har en näst intill oinskränkt makt inom sina områden, som når ut till stora delar av jordens befolkning.

Att i det läget vara såpass inkonsekvent att låta artiklar och påståenden få florera fritt på sina plattformar ifall de har en ”viss lutning åt ett håll.”, samtidigt som man blockar användare från att få sprida information som har en ”viss lutning åt ett annat håll”, är en farlig utveckling. Jag tror att ingen vettig människa vill ge Big Tech-företagen en oinskränkt makt att påverka vilken information folk ska kunna få ta till sig. Det är ingen vänster/höger problematik. Idag kanske det är min röst som tystas, imorgon kan det vara din röst.

En gång i tiden var man rädd för statlig fascism, numera bör man vara rädd för fascism från några av världens största företag och monopoler.

Vad gjorde man förr när Rockefeller och oljan blev för mäktig och ett direkt hot mot den statliga makten? Jo man bröt upp monopolet.

Antagligen så det kommer ske även här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in