2020-10-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
För att det räknas som kontantuttag tror jag, men jag är inte säker.
Fattar! Så allt som överförs en viss dag typ och där transaktionen inte genomförs "direkt" verkar det läggas på en avgift?
Citera
2020-10-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Fattar! Så allt som överförs en viss dag typ och där transaktionen inte genomförs "direkt" verkar det läggas på en avgift?

Nej, alla betalningar till postgiro eller bankgiro är det avgift och ränta på.

Annars hade du ju kunnat ha en skuld på kreditkortet som du betalar med kreditkortet varje månad och får bonus varje gång.

Kreditkortsbolagen är ju inte dumma i huvudet, hade det gått att göra så hade ju folk skinnat dem på nolltid.

Du kan ju räkna på om det går att tjäna några pengar om du t.ex. använder den här tjänsten: https://billhop.com/
Citera
2020-10-02, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ja, precis så funkar det.

Men kan du inte koppla ditt kreditkort direkt till Ica bonus systemet? Så gör jag iallafall.
Citera
2020-10-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men kan du inte koppla ditt kreditkort direkt till Ica bonus systemet? Så gör jag iallafall.

Jo, det går nog. Jag har bara inte gjort det.
Citera
2020-10-11, 01:21
Avslutad
Vad tycker ni om AMEX grön som exempelvis matkort?
Citera
2020-10-13, 21:35
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om AMEX grön som exempelvis matkort?
Rent krasst är Amex MR kort dåliga för intjäning, är du ute efter resor skaffa ett SAS Amex, är du ute efter cashback skaffa ett cashback kort.
Citera
2020-10-14, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Rent krasst är Amex MR kort dåliga för intjäning, är du ute efter resor skaffa ett SAS Amex, är du ute efter cashback skaffa ett cashback kort.

Okej vilket är det bästa Cashbacks kortet då? Vet att AMEX har ett cashback kort, dock kostar det.
Citera
2020-10-14, 14:43
Medlem
Citat:
Okej vilket är det bästa Cashbacks kortet då? Vet att AMEX har ett cashback kort, dock kostar det.

Gratis i 15 månader om du blir inbjuden
Citera
2020-10-14, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Gratis i 15 månader om du blir inbjuden

Jo såg att du har bjudit in mig till detta. Men tycker folk här att det är det bästa cashback kortet? Isåfall kanske jag skaffar det!
Citera
2020-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Jo såg att du har bjudit in mig till detta. Men tycker folk här att det är det bästa cashback kortet? Isåfall kanske jag skaffar det!

Det beror lite på hur mycket du spenderar samt om du vill ha rena pengar eller poäng som du tex kan köpa resor för.

Vill du ha rena pengar och spenderar rätt mycket är detta det bästa kortet då det inte finns något tak på hur mycket bonus du får tillbaka. Du får även 1,25 % på allt, oavsett vad du handlar, vissa kort ger inte bonus på vissa typer av köp (tex bensin-kreditkort på konkurrerande mackar).
Citera
2020-10-15, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Det beror lite på hur mycket du spenderar samt om du vill ha rena pengar eller poäng som du tex kan köpa resor för.

Vill du ha rena pengar och spenderar rätt mycket är detta det bästa kortet då det inte finns något tak på hur mycket bonus du får tillbaka. Du får även 1,25 % på allt, oavsett vad du handlar, vissa kort ger inte bonus på vissa typer av köp (tex bensin-kreditkort på konkurrerande mackar).

Mm precis. Jag vill nog gärna ha det i rena pengar, alt någon form bonus (men gärna inte resor).
Jag tänker att Kompletts Bank kreditkort ska jag skaffa, som bensinkort men även matkort för att minska fakturan med hjälp av poängen man samlar. Men detta kort har ju en relativt dålig gräns så tänker att jag vill komplettera med något. Vad tycker du om AMEX grön då? Det är ju gratis. För nackdelen med Amex cashback är ju att den kostar. Men tror inte att man kan få cashback med amex grön men kanske nån form av poäng man kan förminska fakturan med/handla för. Det är ju isåfall kanske bättre än amex cashback, då man på samma sätt får mer pengar i fickan.
Citera
2020-10-16, 09:31
Medlem
Citat:
Mm precis. Jag vill nog gärna ha det i rena pengar, alt någon form bonus (men gärna inte resor).
Jag tänker att Kompletts Bank kreditkort ska jag skaffa, som bensinkort men även matkort för att minska fakturan med hjälp av poängen man samlar. Men detta kort har ju en relativt dålig gräns så tänker att jag vill komplettera med något. Vad tycker du om AMEX grön då? Det är ju gratis. För nackdelen med Amex cashback är ju att den kostar. Men tror inte att man kan få cashback med amex grön men kanske nån form av poäng man kan förminska fakturan med/handla för. Det är ju isåfall kanske bättre än amex cashback, då man på samma sätt får mer pengar i fickan.

Amex Green ger betydligt sämre tillbaka.
Jag brukar göra så att jag maxar Komplett-kortet (2000 kr per 12 månader), sedan ansöker jag om ett amex cashback (eller Eurobonus om det inte är Corona..) och kör det under ca 12 månader då det är gratis de första 15 månaderna. Sedan när gratisperioden är slut så hoppar jag över till Komplett igen då man då kan få bonus på det kortet igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in