2020-10-15, 14:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är en fin människa som tror gott om andra märker jag, jag är en gammal cyniker och har för länge sedan slutat tro på att alla vill göra det rätta, de som ska döma lilla Karin i HR är hennes före detta kollegor och så djävla stor är inte ankdammen i Sverige, vill de döma henne till fängelse så kommer de att göra det, vill de inte skita ner sitt eget "skrå" så kommer hon att frias med en motivering som ingen vanlig dödlig kommer att fatta.

Kan det i så fall göra någon skillnad att HOL på sätt och vis tillhör "ankdammen"? Här har vi ett offer som är advokat. Det verkar vara välkänt att han haft ett helvete med Karin i många år. Jag håller på sätt och vis med dig, (är orolig för att Karin kommer bli frikänd) men samtidigt, kan det inte lika gärna bli så att de dömer hårdare just för att det är en advokat som är målsägare?

Karin har för längesen bränt alla skepp och förhoppningsvis vill inte HR kännas vid henne över huvud taget. Bort med henne så länge som möjligt, typ.

Jag undrar ibland om Billy fått så många år om offret varit en städare på fabrik eller dylikt?
Citera
2020-10-15, 14:32
Medlem
Jag tror av att hennes beroende av alkohol redan var aktiverad i fosterstadiet. Hon hade ju många släktingar som var alkoholiserade. Om det nu är en ärflig sjukdom som dom lärda tvistar om. Men enligt försäkringskassan och sjukvården samt WHO så klassad alkoholism som en sjukdom.
Jag som var med och såg och hörde om hennes bravader i tonårstiden i Eskilstuna. Vet att hon alltid var bland dom fullaste och fick ett promiskuösa beteende. Allt släppte för henne med alkoholen. Hon blev helt annorlunda.
Hon hade mycket krav på sig som ung från föräldrarna och sig själv. Att ALLTID vara den präktiga flickan! Så alkohol har nog varit hennes lösning att slappna av. Att bli beroende är ju som ryskrolett. Vi vet ju inte vem som drabbas av det. Tyvärr så drog hon nitlotten. Vilket så klart är tragiskt. Hennes alkoholism har ju tydligt kommit smygande. (Men det där att alltid vara fullaste på festen att göra bort sig är ju klassiskt). För att eskalera efter barnafödande och kanske tufft på jobbet samt sämre och sämre relation med HOL. Alkoholism är ju en progressiv sjukdom som försätter i huvudet även fast du inte använder.
Så redan som tonåring var det många varnings tecken.
Citera
2020-10-15, 14:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Haha nej gränslös känns ju som en underdrift!

Var hittar man den där sexchatten?

Aktbilaga 370 är full med intressanta encrochat-konversationer.
Den är mycket läsvärd och underhållande
Citera
2020-10-15, 14:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, så sent som i april detta år pratade hon med ett av sina barn kan man läsa i FU. Det tar att läsa att barnet sett bilden på K i morgonrock och blivit väldigt ledsen, Jag tolkar det som att barnet smyger lite med samtalen med sin mamma. Samtidigt finns det psykfall då som härjat i denna tråd som CF och kablat ut bild på KL.
Har du en farlighetsbedömning? Du hade ju inte ens underlag för mycket av det du påstår i denna tråd.

Åtminstone sonen är flitig läsare av den här tråden. Ja, man kan se i FUP att de samtalar, men vad är det för samtal? En mamma som försöker få barnet att avslöja detaljer om pappan.

Ibland påstår Karin att hon har vårdnad om barnen och fullt umgänge. Det vet vi hur det står till med den saken. Ibland säger Karin att hon inte får träffa barnen, dottern har hon inte sett på tre år.
Det beror liksom på vem hon pratar med.

I dokument från försäkringskassan står det att Karin har två barn som hon försörjer. Gör hon det? Jag tvivlar.
Citera
2020-10-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aktbilaga 370 är full med intressanta encrochat-konversationer.
Den är mycket läsvärd och underhållande
Tack! Då förstår jag att det var kämpigt att hitta, var inne i fel aktbilaga..

Men nu ska vi se här! 🍿
Citera
2020-10-15, 14:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Tack! Då förstår jag att det var kämpigt att hitta, var inne i fel aktbilaga..

Men nu ska vi se här! 🍿

Japp där får du stifta närmare bekantskap med ”Sexy”, ”Idioten” och ”Dickie”
Citera
2020-10-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Åtminstone sonen är flitig läsare av den här tråden. Ja, man kan se i FUP att de samtalar, men vad är det för samtal? En mamma som försöker få barnet att avslöja detaljer om pappan.

Ibland påstår Karin att hon har vårdnad om barnen och fullt umgänge. Det vet vi hur det står till med den saken. Ibland säger Karin att hon inte får träffa barnen, dottern har hon inte sett på tre år.
Det beror liksom på vem hon pratar med.

I dokument från försäkringskassan står det att Karin har två barn som hon försörjer. Gör hon det? Jag tvivlar.

HOL har ju laglig rätt att få 2073 kr per barn av Karin och kan hon inte betala det så går försäkringskassan in och betalar det. Karin kan kanske betala en viss del av sina 14700kr hon fått i månaden av att vara sjukskriven. Resten blir upp att som skuld som hon är skyldig att betala tillbaka.
Citera
2020-10-15, 15:02
Medlem
Vart fick hon pengarna ifrån att köpa guld? Har hon sina pengar på en utländskbank? För annars så skulle väl skattemyndigheten lr kronofogden gått in och tagigt pengar av henne för att beta tillbaka sina skatteskulder på över en en halv miljon kr.
Citera
2020-10-15, 15:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain
HOL har ju laglig rätt att få 2073 kr per barn av Karin och kan hon inte betala det så går försäkringskassan in och betalar det. Karin kan kanske betala en viss del av sina 14700kr hon fått i månaden av att vara sjukskriven. Resten blir upp att som skuld som hon är skyldig att betala tillbaka.

Men hemmavarande barn, är inte det barn som bor hos en på heltid? Det var det jag reagerade mest på. Kan det ha att göra med att Karin har varit skriven på samma adress som barnen fast hon inte bott där?
Citera
2020-10-15, 15:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det är kristallklart. Hon har radarn inställd på att lysa upp dem hon kan vinna fördelar av, stora som små. Vänskap för vänskaps skull är inte på dagordningen. Onyttiga människor göre sig inte besvär.
Oavsett lätt på foten och tung på spriten tidigt så vore det intressant att veta om hon hade dessa störda drag då. En vän har hon lyckats behålla sen skoltiden, men som likt de flesta har tagit avstånd då det skenar i takt med missbruk. Odräglig beteende, gränslös, otrevlig, provokativ och våldsam. Det är helt uppenbart mer än dåligt ölsinne det som nu skådas som hämndgalen stalker.
Citera
2020-10-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oavsett lätt på foten och tung på spriten tidigt så vore det intressant att veta om hon hade dessa störda drag då. En vän har hon lyckats behålla sen skoltiden, men som likt de flesta har tagit avstånd då det skenar i takt med missbruk. Odräglig beteende, gränslös, otrevlig, provokativ och våldsam. Det är helt uppenbart mer än dåligt ölsinne det som nu skådas som hämndgalen stalker.

Lätt på foten? Vad är det du avser med det? Störda drag har många speciellt dom med konstaterad diagnos.
Citera
2020-10-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är en sak att vara alkis, skämma ut sig, inte klara att bete sig, vara gränslös och otrevlig. Men en helt annan att begå kriminella handlingar, anlita torpeder och annat. Har man det inte i sig, så gör sysslar man inte med kriminella grejer ens när man är dunderberusad. Så man borde inte kunna skylla på alkoholen för att hon tappat omdömet under flera år och planerat mordförsök. Åtminstone är det min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in