Citat:
Ursprungligen postat av
IvyJulep
Nja, jag tycker inte det är speciellt TM att bry sig om korrekta heraldiska regler. Det är mer för traditionalister och historieintresserade.
Jag skulle tippa på att majoriteten av TM inte ens vet vad ordet heraldik betyder.
Att ha ett intresse för heraldik är inte TM. Det är däremot sjukt TM att en skola som heter pysslingen snickrar ihop en heraldiskt felaktig vapensköld och byter namn till "Noblaskolan" i syfte att locka just TM.
Att år 2020 dra ihop en vapensköld är väl bara det lite TM men det blir ju klart värre av att man inte ens kan följa heraldiska regler. Ty med en vapensköld försöker de ju symbolisera högre klass, men faktumet att vapenskölden både är ny och att man inte ens orkat följa konstens regler antyder ju att det är just äkta klass man saknar.
I övrigt har jag givetvis inget emot att skolor börjar inse att kaosflum och postmodern kunskapssyn är skit och jag har förståelse för att de vill marknadsföra det. Men nog fan är det TM med fejkvapensköld.
Jämför med medelklass som vill ha "ett unikt efternamn" och därför försöker ta något som ska låta lite adligt men misslyckas totalt.