2020-10-15, 12:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Ebba viker dock inte ner sig och man kan ju undra hur det står till med hennes omdöme och den hänsyn hon säger sig ha för äldre människor.....

Den här historien blir bara mer och mer knepig.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-ansoker-om-lagfart-mitt-i-konflikten/
Det var före stormen startade.
2020-10-15, 12:08
Medlem
Karmans avatar
Bara en fundering av mig, men eftersom Ebba bara betalt handpenning, skulle inte Esbjörn dra sig ur försäljningen? OK, han kanske får betala någon form av skadestånd, men affären är ju så att säga inte helt i hamn i och med att Ebba inte betalat hela köpesumman.

Nu såg jag i Expressen att Ebba sökt lagfart också, är det inte lite väl tidigt när hon inte ens har betalat hela köpesumman ännu?
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-ansoker-om-lagfart-mitt-i-konflikten/
2020-10-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det var före stormen startade.

Offentligt ja.
Men hon var DÅ fullt medveten om att det var frågeställningar och advokater involverade som pekade på andra intressen i huset. Saker som alltså pekade på att allt inte var rätt gjort.
Ändå gick hon vidare.
2020-10-15, 12:15
Medlem
Dumdrygs avatar
• 2 oktober. Esbjörns ombud Johann Binninge skickar ett protestbrev till advokaten där han skriver att Esbjörn upplevt Ebba Busch som ”starkt pådrivande och intensiv i sina övertalningsförsök att få Esbjörn att sälja fastigheten”.

I brevet skriver ombudet även:

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det.”

• 5 oktober. Ebba Busch loggar in på Lantmäteriets hemsida och ansöker digitalt om lagfart för det aktuella objektet. Hon har också scannat in tre sidor från köpehandlingen. Första sidan från kontraktet där försäljningssumman finns angiven är dock inte bifogad.

Psykopat.
2020-10-15, 12:23
Medlem
Zoologens avatar
Jag har alltid gillat Ebba tidigare, men efter den här härvan har hon sjunkit djupt. Trodde inte att hon var kapabel till en sådan här grej. Nu har hon ansökt om lagfart också. Hoppas att hon misslyckas med sina skumraskaffärer och åker ur partiet.
2020-10-15, 12:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
• 2 oktober. Esbjörns ombud Johann Binninge skickar ett protestbrev till advokaten där han skriver att Esbjörn upplevt Ebba Busch som ”starkt pådrivande och intensiv i sina övertalningsförsök att få Esbjörn att sälja fastigheten”.

I brevet skriver ombudet även:

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det.”

• 5 oktober. Ebba Busch loggar in på Lantmäteriets hemsida och ansöker digitalt om lagfart för det aktuella objektet. Hon har också scannat in tre sidor från köpehandlingen. Första sidan från kontraktet där försäljningssumman finns angiven är dock inte bifogad.

Psykopat.
Vad Esbjörn och hans ombud antyder är ju faktiskt att Ebba skulle ha förfalskat Esbjörns namnunderskrift. Inte så vidare värst med sådana anspelningar, om än diskreta.
2020-10-15, 12:32
Medlem
Men... att ansöka om lagfart när köpeskillingen inte är betald känns väldigt suspekt.
OM det går genom så äger hon fastigheten och kan skita i att betala för den.

Visst ja, Esbjörn måste då kräva betalt, men det är ju inte riktigt så det är tänkt att fungera.
2020-10-15, 12:36
Medlem
wedonthavetimes avatar
Ebba: Han har varit glasklar under hela processen

Esbjörn: Jag minns ingenting

En person talar sanning.
2020-10-15, 12:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vad Esbjörn och hans ombud antyder är ju faktiskt att Ebba skulle ha förfalskat Esbjörns namnunderskrift. Inte så vidare värst med sådana anspelningar, om än diskreta.
Det är väl skillnad på ”när” och ”om”?
2020-10-15, 12:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Javisst, försvara Ebba du. De skriver att han inte minns. Att han har problem med närminnet. Han är 81 år.
Ebba blåljuger när hon blir intervjuad och säger att hon har uppfattat honom glasklar under hela processen. Då har hon alltså fått ett brev där det står att han ångrar försäljningen och ska betala tillbaka handpenningen. Hur kan hon ha missat det?
Sedan dyker han inte upp på tillträdesdagen. Han vill uppenbarligen inte genomföra affären. Då försöker hon ändå ansöka om lagfart. Fast hon fått ett brev från Esbjörns advokat att han sitter och gråter och inte vill sälja.
Mert slut kan inte en politiker bli. Allt förtroende och anständighet är borta. Lycka till att pudla sig ur detta.
2020-10-15, 12:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon är slut som politiker.

Det är möjligt, men jag är inte så säker på det. Det stormar lite här på Flashback, men hur mycket har detta dragits i de stora medierna? Har Svt eller TV4 belyst detta? Har flera tidningar än Expressen haft mittuppslag och löpsedlar på affären? Skrivs det mycket på Facebook och Twitter? Jag hänger inte så mycket med media nuförtiden, så har ingen större koll, men hon kan rida ut stormen, det är två år kvar till valet och då är denna affär förmodligen glömd av de flesta.
2020-10-15, 12:44
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bara en fundering av mig, men eftersom Ebba bara betalt handpenning, skulle inte Esbjörn dra sig ur försäljningen? OK, han kanske får betala någon form av skadestånd, men affären är ju så att säga inte helt i hamn i och med att Ebba inte betalat hela köpesumman.

Nu såg jag i Expressen att Ebba sökt lagfart också, är det inte lite väl tidigt när hon inte ens har betalat hela köpesumman ännu?
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-ansoker-om-lagfart-mitt-i-konflikten

Hur är det ställt i huvudet på fru Ebba Busch? Söka lagfart utan köpebrev? Det går aldrig igenom. Eller är hon så kreativ att den sida av köpeavtalet som hon inte skickade in till lantmäteriet är den sida där det står hur köpet skall regleras. Om jag inte har fel så antyder Expressen detta.

I så fall är hon nog snart körd som politiker. Att försöka kuppa sig till lagfart på en fastighet utan att betala den? Är det affärsmetoder som de tillämpar i Livets Ord eller i KD? Eller har hon lärt sig det av sin vän backslickmäklaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in