2020-10-15, 10:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Där nämnde du något intressant. Såklart det är en del av problematiken. Vet ens Esbjörn om att han har så många bilar registrerade i sitt namn?
Det vet han nog.
2020-10-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Där nämnde du något intressant. Såklart det är en del av problematiken. Vet ens Esbjörn om att han har så många bilar registrerade i sitt namn?

Vad Esbjörn vet och inte vet får man fråga Esbjörn. Att den gamle mannens "minnesproblem" är konkreta, kan man dock anta, på goda grunder. Inget konstigt.

Väldigt få åttioplussare kan tävla intellektuellt och minnesmässigt med en 40 år yngre person.

Ebba var och är i överläge.

Riktigt intressant är frånvaron av kommunikation mellan Esbjörn och släkten, när Ebba dyker upp.

Hade Esbjörn haft intakt minne och kognition, hade djungeltelegrafen meddelat på en gång.

Toppolitiker besöker Esbjörn och tjatar om köp av miljonfastighet. Snacka om skvallervärde.

Ändå stannar allt mellan Esbjörn och Ebba.

Intressant.

Vi lär se en fortsättning.... Jag anar klassiskt drev. Dramaturgin byggs upp.
2020-10-15, 10:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Som Stenmark sa "Det är inte lönt att förklara för den som inte begriper."

Jo jag förstår precis. Du tycker det är okej att knacka dörr hos främmande äldre personer och skambuda på deras fastigheter i hopp om att göra ett klipp.
Jag tycker det är tattarfasoner.
2020-10-15, 10:47
Medlem
Det är tydligen TVÅ släktingar som reagerat, inte bara Matz.
Allt enligt Ebbas Facebook.
2020-10-15, 10:49
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Om jag nu tolkar Lantmäteriets Allmänna fastighetsinformation rätt har ägaren till Marinelund 7:1 varit ett oskiftat dödsbo fram till 2007-03-08 då Esbjörn genom arv tillskrivs 4/9 av fastigheten (Inskrivningsdag 2007-03-14). Vid samma datum står det angivet att Matz och 5 ytterligare personer ärver 5/9 (Inskrivningsdag 2007-03-14) som de överlåter/avstår till Esbjörn (Inskrivningsdag 2008-03-10).

För fastigheten finns ett pågående ärende gällande lagfart. Detta ärende är daterat 2020-10-05

Några har skrivit att de tror att Matz köpt ut övriga släktingar för att bli ensam arvtagare till fastigheten. Det tvivlar jag på.

Avtalet som har funnits i Expressen där Matz överlåter 4/27 till Esbjörn mot att han får ärva hela fastigheten då Esbjörn avlider är daterat 2007-03-01, vilket alltså är före inskrivningsdagarna i ovanstående inlägg.

I detta avtal nämns inte några andra släktingar överhuvudtaget, men i Expressen låter det lite annorlunda....

Citerat från Expressen:– När jag överlät min del till Esbjörn skrev vi papper på att det inte fick säljas förrän alla var överens och syskonbarnen var tillfrågade om de var intresserade av gården. Jag hade inte tänkt bo där men det är klart att jag är intresserad av att ha det som sommarställe. Jag är ändå arvinge till Esbjörn, säger Matz Bolin.

Tvivlar också på att Esbjörn är medveten om att han är registrerad på en massa bilar.

Han är knappast dement, men troligen alldeles för godtrogen och snäll,.
2020-10-15, 10:57
Medlem
MrBubss avatar
Ebba viker dock inte ner sig och man kan ju undra hur det står till med hennes omdöme och den hänsyn hon säger sig ha för äldre människor.....

Den här historien blir bara mer och mer knepig.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-ansoker-om-lagfart-mitt-i-konflikten/
2020-10-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är tydligen TVÅ släktingar som reagerat, inte bara Matz.
Allt enligt Ebbas Facebook.

Isf har Ebba felbedömt på enklast möjliga vis. Och att Esbjörn inte själv flaggat för kommande släktproblem inför Ebba, ska såklart noteras.

Esbjörn har nog inte överblick. Antingen såg Ebba inte det, eller så sket hon i det och utnyttjade faktum. Jag tror på det senare.

Ebba har inte sett sig för. Hon blev pengakåt och stressad, helt enkelt.
2020-10-15, 11:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Hon är slut som politiker.
2020-10-15, 11:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Tror jag säkert att det gör.

Dock så anser jag att det var ovanligt korkat av Ebba, att inte anlita en mäklare som gjorde allt jobb åt henne. Alltså inte en polare som friskiver sig från ansvar. Hon hade ju haft ryggen fri nu, och ansvaret hade legat på mäklaren. Inget av det som nu hänt, hade inträffat.

Otroligt omdömeslöst från Ebbas sida. Hon borde ju veta att hon har fiender, som inte tvekar att använda sånt här mot henne.
Här håller jag med, har också tänkt att hon gott kunde ha stått för mäklarkostnaden om nu Esbjörn var så ovillig att anlita en.

Sedan ser det inte riktigt bra ut att hon har anlitat en bror till en väninna för skrivuppdraget av kontraktet, även om de inte direkt känner varandra. Om det skulle vara så att hon har en kärleksrelation med Theo D så är vore det väldigt illa. Det kan vara så att hon har tappat kompassen och att detta är känt bland journalister. Är det så så är det inte konstigt att de jagar henne.

Skulle fortfarande vilja veta vilka två mäklare det är som har uppskattat marknadsvärdet på stället. Att Esbjörn på sig 300 000kr under det värdet tycker jag däremot inte är så konstigt, det verkar finnas en del problem och han tänkte kanske att det var skönt att slippa ta hand om eländet. Snacka om att ha förlorat stora belopp låta fastigheten stå och förfalla så till den milda grad. Tror inte att det räcker med 20 års försummelse, det är nog längre än så sedan någon vistades där lite varaktigt och skötte om det.

Skulle själv aldrig ta kontakt med en husägare för att fråga om de vill sälja men så är jag inte framåt heller och får inga fördelar utom möjligen att jag har ett samvete jag kan leva med. Vet dock att det är ett rätt så vanligt förfarande att höra sig för på det sättet och det är inget brottsligt så länge man inte försöker lura någon.

Om det skulle visa sig att Ebba Busch har varit påstridig så vore det inget vidare men det vet vi inte om hon faktiskt har.
2020-10-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Ebba viker dock inte ner sig och man kan ju undra hur det står till med hennes omdöme och den hänsyn hon säger sig ha för äldre människor.....

Den här historien blir bara mer och mer knepig.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-ansoker-om-lagfart-mitt-i-konflikten/

Hon är iaf mer intresserad av cash och hus än politik iaf. Hur fan kan hon klafsa runt i denna skit? Har hon den tiden och energin?

Hon har sina prioriteringar i röven.

Sverige har gigantiska problem, och EBT aspirerar på plats i styrande regering.

Jag har aldrig haft respekt för henne och KD, men nu agerar hon ju totalt utvecklingsstört.

Kärringen kan inte självreflektera, backa och sansa sig.
2020-10-15, 11:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Isf har Ebba felbedömt på enklast möjliga vis. Och att Esbjörn inte själv flaggat för kommande släktproblem inför Ebba, ska såklart noteras.

Esbjörn har nog inte överblick. Antingen såg Ebba inte det, eller så sket hon i det och utnyttjade faktum. Jag tror på det senare.

Ebba har inte sett sig för. Hon blev pengakåt och stressad, helt enkelt.

Jag tror inte hon blev stressad. Jag tror vi ser en dold sida som dyker upp nu. En kallsinnig empatilös sida.
2020-10-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tror inte hon blev stressad. Jag tror vi ser en dold sida som dyker upp nu. En kallsinnig empatilös sida.

Jo, jag håller med. Osympatiskt agerande.

"Gamla" är ju ett av KD:s älsklingsord också.

Jävlar vad hon skjuter sig själv i foten.

Och så kommer lagfarten. Hon SKA driva igenom detta, kosta vad det vill.

Det är som om Sjöstedt skulle köpa lapdance på Östermalm. Det går inte.

Kärringen är knäpp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in