Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Jag redigerade länken.
Jo, förstår och ja -- det enda sättet att lära sig något är att defakto göra något.
Något jag noterade nu var t ex att både RSI och MFI var under eller på 20 för 4 timmars-datan (DAX). Det är något under ett lågt värde.
Men som alltid är det så att inget är satt i sten. Bara för att man ser låga värden är det knappast att betrakta som någon typ av garant för att det går upp. Så fort man börjar tänka att det "måste" någonting är det i princip tack och godnatt. Det bästa man kan göra är att försöka, se hur det går och sedan agera på hur det går. Att invänta någon typ av trendvändning är också att föredra.
Jag tänker så här. Nästan hela världens index är röda nu. Såg att Sidney och China
A50 var något plus idag.
Amerikanska börserna gick ner igår och terminerna är röda just nu.
Varför inte köpa in sig nu? Fortsätter det att gå ner så kan man ju snitta ner priset. Går det ner mer så snittar man ner priset lite till. Går det ner imorgon så kan man snitta ner priset det ytterliggare.
Till slut kommer det ju gå upp igen. Problemet är väl bara om man får slut på likvider
Edit: Så gjorde jag med ett mini s omx30 certifikat från förra veckan tills den här dagen kom. Sålde det med 20% vinst. Hade blivit 40% vinst om jag hade väntat med att sälja tills nu.