2020-10-14, 13:48
Medlem
Pengabingens avatar
Minns väl att han ville fortsätta med flickan inne med frugan i annat sovrum, står i fupen bl.a var de swingers eller är det bara något jag fått för mig?

Isåfall finns det en hund begraven om både han och frugan var med på det.
Citera
2020-10-14, 14:08
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Lyssna på Poscasten Wennstams vrede. Där får ni all info i fallet. Det märkligaste är väl att Monika Ahlberg fortfarande är gift med Glenn Schiller efter brottet. Det säger väl en hel del om hennes inblandning.
Citera
2020-10-14, 14:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Minns väl att han ville fortsätta med flickan inne med frugan i annat sovrum, står i fupen bl.a var de swingers eller är det bara något jag fått för mig?

Den härlige Glen fick lite hybris efter några linor kola. Mellan raderna förstår man att han hade hoppats på en trekant. Det framgår inte vad frugan tänkte om den saken, eller om de gjort det förut. BO hade planerat för en övernattning. Om hon hoppats på en trekant vet jag inte heller. Faktum är ju att en majoritet av människorna trots allt föredrar att bara vara två. Efter middagen med för mycket sprit och cola fick frugan och la sig och i Glens värld (och nu killgissar jag vilt) låg väl han och hoppades att hon skulle bli sugen och komma in frivilligt i deras sovrum. Kanske hade han groomat henne med lite insinueringar under kvällen? Glen kunde inte sova utan gick ut på balkongen för att ta en cigg och lite mer sprit kanske? Go och gla tänkte han väl att han skulle kolla läget inne hos gästen. Då blev han lite kåt och tänkte att det var säkert hon också. Det var ju ändå Glen som väckte henne.
Citera
2020-10-14, 14:29
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen

Nej, det var Glenns "ursäkt" till frun efteråt, att han tänkte ha med tjejen i en trekant. Sannolikt bara något han drog till för att förklara otroheten.
Citera
2020-10-14, 15:37
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nej, det var Glenns "ursäkt" till frun efteråt, att han tänkte ha med tjejen i en trekant. Sannolikt bara något han drog till för att förklara otroheten.

Du behöver inte killgissa. Lyssna på Podcasten Wennstams vrede så hör du samtalet som BO spelade in under brottet. Det är ingen efterkonstruktion. Frågan är hur oskyldig hans fru är????
Citera
2020-10-14, 15:44
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Du behöver inte killgissa. Lyssna på Podcasten Wennstams vrede så hör du samtalet som BO spelade in under brottet. Det är ingen efterkonstruktion. Frågan är hur oskyldig hans fru är????
Tack, den hade jag missat.
Citera
2020-10-14, 16:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Hej. Jag hittar inte podden. Hur ska jag söka?
Citera
2020-10-14, 17:49
Medlem
Spotify eller googla!
Citera
2020-10-14, 19:14
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:

Nästan så frugan borde byta namn till Anahlberg efter gubbens böjelser för att slicka prutten!

Haha! Jag bjuder på den.
Citera
2020-10-15, 02:45
Medlem
baron-brazils avatar
Efter att ha läst både fup & domslut så börjar det klarna en aning.

Jag tror Glenn tagit sig vatten över huvudet när han påbörjade sin milt sagt burdusa invit till en trekant.
Jag är också helt övertygad om att det här är planerat av Glenn & hans Fru, Monika.
De hade tillsammans gjort upp att de skulle ha en trekant och att det i deras mening var enklast med BO då båda fann henne som en lämplig kandidat.

BO i sin tur var inte ett dugg intresserad av en trekant med paret, vilket framgår tydligt.

Glenn får uppfattas som "kåt-korkad" och visst, ur juridisk mening är han en våldtäktsman.

Jag är övertygad om att BO inte njöt av den pågående tillställningen som Glenn bjöd på.
Men fann under resans gång det som relativt OK med tanke på vad hon kunde göra med bevismaterialet därefter.
Hennes idé om att spela in spektaklet var bara ett förarbete till att själv kunna dra nytta av uppmärksamhet & ekonomisk vinning.
Slippa bli ifrågasatt för sina övriga problem, t.ex sitt drogberoende och psykiska åkommor.
Då skulle hon föralltid kunna hänvisa till detta fall, där hon i dagens samhälle alltid kan peka på sig själv som ett offer.

Glenns fru bryr sig mest om sin heder i finrummen, komiskt nog.
Att hon försvarar Glenn in i det sista tyder bara på att hon var delaktig i planen som gick snett, samma plan där Glenn tog på sig problemen så att frugan slapp bli inblandad.
Därav är det heller inte konstigt att dom således fortfarande är gifta.

Det var helt enkelt en planerad trekant som inte var särskilt smidigt genomförd.
Men så går det när en lite för mentalt svag buffel från Göteborg i övre medelåldern ser sig som något Gud skapat åt kvinnan medan sanningen är någon annan.
Citera
2020-11-21, 09:39
Medlem
När kommer han ut
Citera
2020-11-21, 10:16
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
När kommer han ut
Han är ute sedan ett tag.