2020-10-14, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Gick något sådant igenom trots att senaten är stängd?

Eller sa Pelosi nej efter att Trump sa att inga fler förhandlingar blir av fören han blir omvald?

Mnuchin-Pelosi har kommit överrens om 1.2 triljoner i spending. Samt att skala av "election security" från hennes Cares2 act.

Därför skickade de en skinny bill på Cares 2 act till Mitch Mcconnels bord men han vägrar ta upp båda för omröstning
"BAI20816 DDRS.L.C" 2020 för den som vill verifiera mina uppgifter.

Mitch och 10 GOP senatorer röstade nej i Senate health care committee för en "standalone bill" och gjorde en markup på denna bill. Dvs de la till förslag på ändringar som nancy pelosi måste gå med på för att denna bill ska få gå till omröstning på senatens golv.

I republikanernas egna version av Heroes act får man bara ett engångsbelopp om 1500 dollar i stimulus förutsatt att representanthuset röstar för "ammendment 2" vilket är är att sänka marginalskatten för alla som tjänar över 1.2milj dollar om året. Som inte får avskaffas av USA:s nästa president.

Vet inte hur en skattesänkning för de rika går ihop med Coronavirus stimulus men men..

Min tolkning: Även mitch mcconnell har insett att Trump kommer att förlora, så därför vill han inte ge Joe Bidens inkommande administration en "win" som innebär att varje amerikan får 450usd i veckan samt 150 usd i veckan från sin delstat.
2020-10-14, 20:40
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har du svårt att förstå hur ett val fungerar i USA ?
Republikaner röstar i väsentligt större utsträckning än demokraterna. Du kan enkelt få fram valdeltagande i % flera val bakåt. Jag kan tänka mig att Biden mot alla odds slår Clinton, men inte Obama i att få PA att rösta demokratiskt. Men om vi utgår från siffrorna och nuvarande situation med registrerade röster måste Biden alltså med hästlängder slå Obamas toppval 2008 med ett väsentligt högre valdeltagande än på Obamas prime, för att överhuvudtaget få en chans, känns det rimligt?

Demokraterna har alltså förlorat 100.000-tals röster i PA sedan 2016, detta gör att Biden har en sämre plattform att ta sig an Trump än Clinton hade 2016, Clinton förlorade, så Biden måste först ta igen Clintons förlust därefter ta igen alla de väljare som registrerat sig Republikanskt, för att sen ta ytterligare väljare för att vinna. Då dessa väljare är registrerade måste Biden konvertera Republikaner. Då Trump konverterar Svarta och Latinos i PA måste Biden dessutom täcka för dem. Att göra allt detta utan att kampanja, eller i vartfall utan att ha en endaste person på sina rallies måste anses vara en hel omöjlighet. Kejsaren är naken, han har inga kläder!

Siffrorna jag anger på antalet röstberättigade i varje parti är ytterst viktiga för båda kandidater för att skapa sig en möjlighet att vinna.

Förstår du ej dessa enkla självklarheter är det ju svårt att förstå hur detta kommer att utveckla sig.

Alla dina små teorier och analyser är minst sagt värdelösa. Vet du inte att mellan 8-15% av väljarna är swing voters? Som alltså inte alltid röstar i enlighet med sin angivna partitillhörighet vid registrering.

Vad innebär detta för dina små smarta slutsatser? *poff* Så bra gick det med de analyserna.
2020-10-14, 20:42
Bannlyst
Citat:

Förstår du ej dessa enkla självklarheter är det ju svårt att förstå hur detta kommer att utveckla sig.

Den som får flest röster vinner ett val. Då fler tillfrågade väljare talar om att de tänker rösta på Biden, än de som svarat att de tänker rösta på Trump, leder det mig till att tro att Joe biden vinner detta val.

Donald Trump kommer att förlora och ett glädjerus kommer att spridas runt om i världen (inkl här i Bromölla,Sverige) därför att Donald Trump inte längre är president.

Fun fact!
Bill barr släppte ett pressrelease igår.
Det kommer inte att bli några åtal rörande "obamagate" före valdagen, vilket betyder att inte kan skrika "they spied on me" "witchhunt" längre.

Snart är denna mardröm över. Och därefter börjar 4 år av åtal mot varenda korrupt medlem i Trump crime family.
2020-10-14, 20:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det där är för svårt för Nixen. Förklarade för länge sedan för honom att det är demokraternas valdeltagande som kommer att fälla avgörandet, inte nyregistreringar. Men det gick inte in.

Bra. Vilket valdeltagande i % förväntar du dig för Biden i Pennsylvania, jämfört Hillary 2016 eller Obama 2012, 2008 ?

Biden måste alltså slå Obama 2008 med hästlängder för att ha en chans. Tror du på det ?
2020-10-14, 20:45
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Bra. Vilket valdeltagande i % förväntar du dig för Biden i Pennsylvania, jämfört Hillary 2016 eller Obama 2012, 2008 ?

Biden måste alltså slå Obama 2008 med hästlängder för att ha en chans. Tror du på det ?

Det där är dina slutsatser. Jag har dragit andra slutsatser, men kommer inte spendera tid med att försöka övertyga fanatiker.
2020-10-14, 20:50
Medlem
CapsLock99s avatar
Följt tråden med intresse.

Men vad tror Ni om detta som Trumpen twittrade för ett par timmar sedan, känns som explosivt om både Biden, Obama med flera. 2 miljoner views I raketfart.

Visselblåsare CIA släpper bevis för att Osama Bin Laden ej dödades i Pakistan.
https://youtu.be/rCybWf1g9K8
2020-10-14, 20:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Följt tråden med intresse.

Men vad tror Ni om detta som Trumpen twittrade för ett par timmar sedan, känns som explosivt om både Biden, Obama med flera. 2 miljoner views I raketfart.

Att det bara är en konspirationsteori likt många andra, man får inte glömma bort att Trump även har twittrat om att Covid-19 skulle vara tillverkat i ett kinesiskt labb med målet att förstöra det amerikanska valet, han har även twittrat om en rad andra konspirationsteorier under de senaste åren.
2020-10-14, 20:59
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Snart är denna mardröm över. Och därefter börjar 4 år av åtal mot varenda korrupt medlem i Trump crime family.

Och det kommer att bli kul att följa.
2020-10-14, 21:06
Bannlyst
Citat:

Märklig fråga. Bidens road till 270 kan gå via michigan-ohio-north carolina-florida-arizona utan att passera pennsylvania. Nån anledning till att du valde just denna delstat? ledande fråga?

Trump kommer att förlora. Låt det sjunka in =)
2020-10-14, 21:08
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att det bara är en konspirationsteori likt många andra, man får inte glömma bort att Trump även har twittrat om att Covid-19 skulle vara tillverkat i ett kinesiskt labb med målet att förstöra det amerikanska valet, han har även twittrat om en rad andra konspirationsteorier under de senaste åren.

Möjligt ang Covid, kan jag inget om, men detta är ju fd CIA medarbetare som igår lämnat in stora mängder bevis till USAs militär och kongressen, ljud, video och mail. Osama var alltså tillfångatagen av iranierna sedan flera år och USA kände till detta, Osama fördes till Pakistan av Iranierna för att han skulle skjutas av USAs militär innan Obamas omval, men iranierna idkade istället utpressning. Amerikanska soldater mördades.

Stämmer detta lär det vara den största nyheten efter kriget med möjligt undantag för JFK.
2020-10-14, 21:08
Bannlyst
Jag trodde han var immun mot Coronaviruset.
https://twitter.com/atrupar/status/1316449292169641986
2020-10-14, 21:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Möjligt ang Covid, kan jag inget om, men detta är ju fd CIA medarbetare som igår lämnat in stora mängder bevis till USAs militär och kongressen, ljud, video och mail. Osama var alltså tillfångatagen av iranierna sedan flera år och USA kände till detta, Osama fördes till Pakistan av Iranierna för att han skulle skjutas av USAs militär innan Obamas omval, men iranierna idkade istället utpressning. Amerikanska soldater mördades.

Stämmer detta lär det vara den största nyheten efter kriget med möjligt undantag för JFK.

Vem är egentligen den där ex-CIA agenten?

Jag hittade åtminstone ingenting när jag försökte kolla upp hans namn, det är nästan som att han inte existerade innan han började prata med specifikt utvalda "nyhetssidor".

Sedan tror du inte att han skulle ha blivit tystad om CIA hade dolt allt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in