2020-10-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Håller med. Finns inget konkret alls. Känns väldigt magert eller kanske man ska säga tvärtom. FUPet på närmare 3000 sidor känns fullständigt nerklottrad av diverse karaktärsbeskrivningar och annat trams. Ju tjockare FUP desto svagare åtal sägs det.

Sen märker man då man läser KLs förhör att hon vet att ”ingen kommentar” inte är den bästa strategin vid anstiftan utan istället svävar hon ut i det oändliga utan att egentligen säga nåt alls. Det i sin tur gör att åklagaren vid huvudförhandlingen inte kan återkoppla till förundersökningen titt som tätt då endast uppgifter som avviker från tidigare förhör i fupet får läsas upp i huvudförhandlingen. Hon verkar vilja bakbinda åklagaren till omedelbarhetsprincipen och den principen tror jag gynnar KL eftersom det är i just huvudförhandling hon arbetat, hennes hemmaplan så att säga.

Lite konstigt kan jag också tycka att försvaret inte uttalat sig medialt men kanske KL inte vill eller så är tystnaden en strategi. För i det här fallet vet vi att Karin både sin telefon och sina rum avlyssnade då hon sedan skotten varit på fri fot men fortsatt misstänkt från början av sep 2019 till att hon häktades i slutet av april 2020. Cirka 8 månader har hon alltså varit avlyssnad. Vilket självklart innebär att ett X antal samtal/träffar/mail/sms som KL har haft med sin försvarsadvokat säkert har avlyssnats av polis. Frågan är då ifall polis dokumenterat dessa samtal eller förstört materialet försvarsadvokaten och KL sinsemellan i tid. Vi har trots allt med en domare att göra som sagt var.

Det framgår av förhör med KL att polisen inte fått de delar av inspelningar där hon kommunicerat med advokat Ola. KL påpekar ju i förhöret att de inte får lyssna på det osv.

-

KL vs Åklagaren då. Ja både du och hon är väldigt upphängd på den här åklagaren. Ni har resonerat väldigt lika där.
Jättespännande att följa KLs uppbyggnad här i förhören inför den stora drabbningen med åklagaren som förstörde hennes liv i början av sept 19. Tur att även åklagaren har erfarenhet av huvudförhandling. Senaste förhandlingarna var ju häktningen av din polare som du håller lite högt här. Ett vattentätt case har han inte men jag menar att KL gör allt i förhören för att verka skyldig istället för att hålla lite lägre profil om nu bevisen är så kassa.

-

Vad menar du att hennes advokat skulle gå ut i media om? Kommentera åtalet? Din förhoppning är att han ska kritisera åtalet och åklagaren negativt förmodar jag men det kommer nog inte ske förrän inför förhandling om ens då.

Så här brukar han normalt kommentera vid åtal:

”-Han har samma inställning nu som han har haft ända från det att han greps förra året: han förnekar, säger försvarsadvokaten till Ekot.”

Så mycket mer spännande än så blir det nog inte medialt. KLs eget mediala spektakel påminner jag dock om här. PR-geni eller ej med facit i hand?
Citera
2020-10-14, 19:55
Medlem
KL är spritt språngande galen. Hon klarar inte att hålla en röd tråd. Hon klarar inte av att lyssna - hon kan helt enkelt inte följa ett resonemang. Hon glömmer vilken frågan var. Hon avbryter. Hon är ironisk både vad gäller HOL, åklagare och förhörsledare. Hon är säkert en fantastiskt intressant studie för vilken psykiatriker som helst, med tanke på vad som framkommit i alla vittnesmål i fupen.

Jag har läst många av hennes förhör, och det är så mycket svammel att jag inte kan annat än beundra förhörsledaren som faktiskt lyckas hålla fokus hela tiden samt inte tappa humöret. KL skall låsas in. Om inte i fängelse så nån annanstans.
Citera
2020-10-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du menar Dickie och Sexy?

" Dickie, can you explain and ask him to call
today ... As soon as possible,
but before 15. OK with you?"

"Dickie. Can you text when
you have sent it?"

"Sexy lugn nu. Sa bara vad
läst."

"Sexy, är du upprörd?"

"Hur vet du om jag är arg på
dig eller inte?. Är inte arg. Du
tar allting väldigt personligt
sexy. Inte bra."

Fy fan. Sånt här snack borde vara olagligt i den åldern. Ja i alla åldrar.

”Sexy är du upprörd?” Man skäms ju som människa. Hon är alltså förknippad med ännu en dundergangster och fortsätter tjata i förhör om HOLs koppling till kriminalitet och kokain. När hon själv gullar järnet med huvudmannen i TaxiTony-haveriet.

Sen måste jag bara lyfta det faktum att hon i förhör menar att HOL spöat henne så hårt att hennes ”reflexioner” mellan huvudet och analen är helt paj så när hon säger att hon måste gå på muggen så måste hon.

Jag orkar snart inte mer...
Citera
2020-10-14, 19:57
Medlem
SweetPotatoos avatar
En sak jag tycker är konstig är att denna högintelligenta kvinna gjort det så svårt för sig.

Om hon nu hatade HOL och verkligen ville se honom död hade hon väl ganska enkelt kunnat göra det själv. KnutbySara köpte ju en pistol på plattan och lyckades skjuta två personer. Varför har Karin inte gjort detsamma utan istället blandat in många personer, pladdrat vitt och brett, vilket är precis det sämsta man kan göra och vilket hon måste vara högst medveten om. Det en vet - vet ingen. Det två vet - vet alla

Om hon nu inte riktigt klarade att göra det själv, inte var tillräckligt kallsinnig, hade det väl varit smidigare att anlita 1 person som t.e.x körde över HOL och det blev att betrakta som en smitningsolycka. Inte hade det blivit så dyrt heller, då hade hon kunnat behålla det mesta guldet själv.

Tycker det här mest verkar som en spännande lek, katt och råtta.
Citera
2020-10-14, 20:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPotatoo
En sak jag tycker är konstig är att denna högintelligenta kvinna gjort det så svårt för sig.

Om hon nu hatade HOL och verkligen ville se honom död hade hon väl ganska enkelt kunnat göra det själv. KnutbySara köpte ju en pistol på plattan och lyckades skjuta två personer. Varför har Karin inte gjort detsamma utan istället blandat in många personer, pladdrat vitt och brett, vilket är precis det sämsta man kan göra och vilket hon måste vara högst medveten om. Det en vet - vet ingen. Det två vet - vet alla

Om hon nu inte riktigt klarade att göra det själv, inte var tillräckligt kallsinnig, hade det väl varit smidigare att anlita 1 person som t.e.x körde över HOL och det blev att betrakta som en smitningsolycka. Inte hade det blivit så dyrt heller, då hade hon kunnat behålla det mesta guldet själv.

Karin göra något själv??

Den "damen" orkade inte ens slänga hundbajspåsen fylld med bevis. Det skulle den stackars taxichauffören göra, vilket han tack och lov vägrade göra. Hon är för lat för att göra något själv. Hon är en parasit som kräver att bli uppassad.
Citera
2020-10-14, 20:08
Medlem
Combivals avatar
Karin har i flera månader bett om att få hålla ett eget förhör. Vad innebär det ni som vet mer?
Citera
2020-10-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPotatoo

Hon har ju varit våldsam mot HOL så tanken är inte helt fel. Slagit vinflaska i huvudet, rispat honom i magen, vevat med köttyxan osv. Vid något av de här tillfällen kunde han ha dött. Jag menar att hade hon fått hålla på att storma hemma så hade kanske iaf en ”olycka” på något sätt skett.
Citera
2020-10-14, 20:16
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja självklart har vi haft och har det. Men flera har tydligen fått tänka om, men vissa tar inte till sig några som helst fakta och kör på i samma idiotiska banor.
Kanske betalda av Karin för att fortsätta försvara henne...

Några stycken återfinns till och med i FUP'en, med namn.
Citera
2020-10-14, 20:18
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Karin har i flera månader bett om att få hålla ett eget förhör. Vad innebär det ni som vet mer?

Fick hon inte det också, ett helt förhör där hon ostört fick orera utan att bli avbruten eller få följdfrågor?
Citera
2020-10-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Glöm inte att någon nämnde "nymfoman" som omdöme om henne. Redan tidigt i deras förhållande flörtade hon grovt i bekantskapskretsen, på diverse tillställningar.

PS

Karin blev kallad för lössläppt och madrass redan på Skiftinge Hus och Rinmanskolan i Eskilstuna. Dom två skolorna hon gick på där under 1980 talet. Hon valde ju en mansdominerad linje på Rinmansgymnasiet och där har hon enligt rykten av deras fyllefester legatrunt.😄😱
Citera
2020-10-14, 20:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

”Sexy är du upprörd?” Man skäms ju som människa. Hon är alltså förknippad med ännu en dundergangster och fortsätter tjata i förhör om HOLs koppling till kriminalitet och kokain. När hon själv gullar järnet med huvudmannen i TaxiTony-haveriet.

Sen måste jag bara lyfta det faktum att hon i förhör menar att HOL spöat henne så hårt att hennes ”reflexioner” mellan huvudet och analen är helt paj så när hon säger att hon måste gå på muggen så måste hon.

Finns det nåt den människan INTE lider av????
Citera
2020-10-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Hjärnan har hon ju supit sönder på egen hand men fisringen hennes lär diverse kriminellos stått för förödelsen av Hon har nog varit både spermahink och kassako. Ursäkta min franska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in