2020-10-14, 17:28
Bannlyst
Adrtrt har vært inni huset og vet hvordan det ser ut. Adrtrt uttalelser er ikke basert på å ha hørt, men å ha fysisk sett. Adrtrt sine utsagt har dessuten blitt bekreftet flere ganger, bl.a dette med terracottafliser, og det er det jeg forholder meg til.
Citera
2020-10-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Adrtrt har vært inni huset og vet hvordan det ser ut. Adrtrt uttalelser er ikke basert på å ha hørt, men å ha fysisk sett. Adrtrt sine utsagt har dessuten blitt bekreftet flere ganger, bl.a dette med terracottafliser, og det er det jeg forholder meg til.
Jeg forstår.
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, så er det vegg-vegg teppe på gulvet,etter hva jeg vet. Så kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne går ned i dagligstuen, også flislagt, litt mørke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt på denne type flis. Man må gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er også flislagt på samme måte, en dør skiller dem. Hvis de ville unngå vinduer med noe som helst innsyn, så kan de ha gått veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har også dør rett inn til entreen. Fra entreen går det vel en dør direkte inn til garasjen, man trenger ikke gå ut ytterdøren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha fått litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan gå ganske raskt å få skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de på hytta. Jeg tenker mest på disse tettskrevne arkene på dårlig språk, de virker så hastig laget...
Er dagligstuens plassering i husets bakre høyre del og er tv-stuens plassering i husets bakre venstre del, når man står foran ytterdøren og ser rett frem mot huset?

Den balkongen på baksiden av huset der en stige var stilt opp mot balkongen: Den døren på balkongen, går den inn til et soverom, og er det en entre til høyre for den balkongen og til høyre for entreen er det et baderom?
Her er det detaljerte bilder fra husets bakside:
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Teksten til et detaljert fotografi av husets bakside: "4. desember 2018: Fra Rådhusparken, på andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gått 34 dager siden forsvinningen."
Kan man da se husets bakside veldig detaljert (med kikkert f.eks) fra Rådhusparken?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 18:28.
Citera
2020-10-14, 18:19
Medlem
Citat:
]Det kan hende at meningen var at hun skulle dø i trappa[/b]. Har lest her av en som vet hvordan det ser ut inni huset, at trappa der er flislagt, altså steinharde trappetrinn. Mange har omkommet av fall i trapp.
Tror AE må ha lidd en forferdelig død. At TH må bo i det huset, og ville flytte inn der allerede samme kveld, sier jo litt om han. Hvem klarer å bo i et hus der kona har blitt drept på en slik grusom måte. Skal være ganske kald og følelsesløs. Holden mener at han må bo der for å ha en plass å flykte og gjemme seg. men TH har jo en stor hytte, og har jo dessuten eiendomsselskap der det garantert er tomme hus som er klar til innflytting, men han har bodd hos datteren i Kjennveien på andre siden av vannet.

Godt poeng, det er fullt mulig at TH arrangerte et drap kamuflert som en ulykke men at noe gikk skeis så han måtte ty til plan B.
Citera
2020-10-14, 18:21
Medlem
Citat:
Inntekt og formue har sammenheng. Poenget er at etter drapssiktelsen, er Om du kaller det årlig inntekt eller formue blir det samme. Folk løper fra TH nå, det er det som er det viktige.

Du har ikke opplyst meg om at du er nyregistrert, eller hvor mange dager du har igjen til du kan sende pm, og det er heller ikke noe som jeg bør holde kontroll på. Jeg har en oppfattelse av at du har vært her i lang tid. Hvorfor ta det pm?: Jeg sa jo hvorfor du heller skal ta dette pm. For det er ikke plass til dine storm i vannglass.

"Poenget er at etter drapssiktelsen, er Om du kaller det årlig inntekt eller formue blir det samme. Folk løper fra TH nå, det er det som er det viktige."

"Halvert formueshopp" i 2019, kan selvsagt ikke forklares med siktelsen tidligere i år.
Hagen ble siktet i april 2020. Hvis siktelsen vil påvirke virke hans formue, vil ikke det være synlig før i 2021. Hvis THs formue blir redusert i løpet av dette året, er det mange faktorer som påvirker dette. Forsvinningssaken kan være en faktor, men jeg tviler på om dette gir utslag. Hvis leietakerne har gunstige avtaler med TH, blir ikke avtalene sagt opp pga denne saken. Her det snakk om langsiktige avtaler, ofte over mange år.
Citera
2020-10-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her er det detaljerte bilder fra husets bakside:
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Teksten til et detaljert fotografi av husets bakside: "4. desember 2018: Fra Rådhusparken, på andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gått 34 dager siden forsvinningen."
Kan man da se husets bakside veldig detaljert (med kikkert f.eks) fra Rådhusparken?
Kanskje noen spionerte på huset i S4 med kikkert el.l. fra Rådhusparken eller i nærheten av den parken, i løpet av månedene, ukene, dagene og timene før forsvinningen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 18:40.
Citera
2020-10-14, 18:41
Medlem
Citat:
Kanskje noen spionerte på huset i S4 med kikkert el.l. fra Rådhusparken eller i nærheten av den parken, i løpet av ukene, dagene og timene før forsvinningen?

Leker du detektiv siden du lanserer så mange teorier om alt mulig ?
Citera
2020-10-14, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Poenget er at etter drapssiktelsen, er Om du kaller det årlig inntekt eller formue blir det samme. Folk løper fra TH nå, det er det som er det viktige."

"Halvert formueshopp" i 2019, kan selvsagt ikke forklares med siktelsen tidligere i år.
Hagen ble siktet i april 2020. Hvis siktelsen vil påvirke virke hans formue, vil ikke det være synlig før i 2021. Hvis THs formue blir redusert i løpet av dette året, er det mange faktorer som påvirker dette. Forsvinningssaken kan være en faktor, men jeg tviler på om dette gir utslag. Hvis leietakerne har gunstige avtaler med TH, blir ikke avtalene sagt opp pga denne saken. Her det snakk om langsiktige avtaler, ofte over mange år.

Det var i 2020 at det var halvert, så her har du misforstått.
At kunder og forretningsspartnere har trukket seg unna, kan ha startet langt tidligere også. Det har jo i lang tid ligget i lufta at han er den skyldige. Så kom endringen av hypotese, og så kom arrestasjonen.
Hvis du ser på THs formueøkning for 2016-17-18-19 så ser du dette. Ville du hatt et forretningssamarbeid med en tyrann psykopat som på en grusom måte hadde tatt livet av kona si? Nei? ikke jeg heller.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-14 kl. 19:04.
Citera
2020-10-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
...du lanserer så mange teorier om alt mulig ?
Jeg mener at det er viktig at saken blir løst. Og jeg tenker at det kan være mulighet for at noen (med kikkert el.l.) spionerte på huset i S4 fra Rådhusparken eller i nærheten av den parken.

hvis noen husker å ha sett noen i dette området med kikkert, telelinse el.l. rettet mot S4 i timene, dagene, ukene og/eller månedene før forsvinningen, så er det lurt om de varsler politiet om det.

Video-overvåkning på andre siden av Langvannet kan kanskje også ha fanget opp eventuelle personer som eventuelt spionerte på huset i S4. Dette bør politiet se på. Se spesielt på dagene rett før forsvinningsdagen + selve forsvinningsdagen, og se spesielt på den 29.10.2018.

BRØSKE, jeg tror at du kan løse saken!

Citat:
00.40 på denne videoen https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768 viser andematplassens plassering, og jeg forstår det slik at hettemannen ble fanget opp av videokamera der.

Dere som er kjent, ville den bilen med østeropeiske skilter (se artikkel under for å se hvor den bilen var parkert) kunne blitt fanget opp av et av de samme videokameraene som fanget opp hettemannen ved andematplassen?

"Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Hvis den bilen kunne bli fanget opp av kamera, så MÅ politiet se gjennom video-opptakene for 29. oktober 2018! Hvis de finner den bilen og kan følge dens kjøring, så kanskje de finner opptak som viser registreringsnummeret på den bilen. Jeg mener at dette må etterforskes bedre i tilfelle den bilen og fiskerne har med saken å gjøre.

For å lese Vg-artikkelen må man logge inn med Schibsted brukerkonto. Slik har de nylig gjort det med flere av de artiklene som omhandler denne saken. Det står at man kan lese artikkelen gratis hvis man logger inn. Hva er hensikten med å ordne det slik at man må logge inn for å få lese artikler på Vg.no? Er noen i Vg eventuelt nysgjerrige og ønsker å se hvem som leser Vgs artikler om saken? Kanskje noen i Vg tror at en GM (som politiet ikke har funnet) er så dum at han/hun logger seg inn og leser Vgs artikler om denne saken?

Jeg blir ikke forundret om Vg mister mange lesere av flere grunner.

Det kreves ikke innlogging for å lese de nyeste artiklene om denne saken, men det kreves innlogging for å lese noen eldre artikler om denne saken som bl.a. disse:
"Lørenskog-forsvinningen: Politiet ber hobbyfotografer melde seg
Huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen ligger midt i et populært turområde med et rikt fugleliv. Nå vil politiet ha kontakt med folk som har tatt bilder ved Langvannet i dagene rundt forsvinningen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lak04/loerenskog-forsvinningen-politiet-ber-hobbyfotografer-melde-seg
"Lørenskog-forsvinningen: Politiet kan ha gått glipp av spor
LØRENSKOG (VG) Etterforskningen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagens forsvinning har vært underlagt et strengt hemmelighold. Tidligere Delta-leder mener etterforskningen er svært krevende."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P3QgG5/loerenskog-forsvinningen-politiet-kan-ha-gaatt-glipp-av-spor
Ble disse artiklene "gjemt" bak en innloggingsmur slik at færrest mulig skal lese om politiets eventuelle tabber (som f.eks at noen som burde blitt etterlyst ikke ble etterlyst og at noen potensielt viktige vitner eventuelt ikke ble avhørt)?
Dette (understrekede) høres dessverre ut som den mest logiske årsaken.

Det igjen, kan bety at politiet har innsett at de ikke greier å løse saken.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 19:54.
Citera
2020-10-14, 19:55
Medlem
Citat:
Jeg mener at det er viktig at saken blir løst. Og jeg tenker at det kan være mulighet for at noen (med kikkert el.l.) spionerte på huset i S4 fra Rådhusparken eller i nærheten av den parken.

hvis noen husker å ha sett noen i dette området med kikkert, telelinse el.l. rettet mot S4 i timene, dagene, ukene og/eller månedene før forsvinningen, så er det lurt om de varsler politiet om det.

Video-overvåkning på andre siden av Langvannet kan kanskje også ha fanget opp eventuelle personer som eventuelt spionerte på huset i S4. Dette bør politiet se på. Se spesielt på dagene rett før forsvinningsdagen + selve forsvinningsdagen, og se spesielt på den 29.10.2018.

BRØSKE, jeg tror at du kan løse saken!

For å lese Vg-artikkelen må man logge inn med Schibsted brukerkonto. Slik har de nylig gjort det med flere av de artiklene som omhandler denne saken. Det står at man kan lese artikkelen gratis hvis man logger inn. Hva er hensikten med å ordne det slik at man må logge inn for å få lese artikler på Vg.no? Er noen i Vg eventuelt nysgjerrige og ønsker å se hvem som leser Vgs artikler om saken? Kanskje noen i Vg tror at en GM (som politiet ikke har funnet) er så dum at han/hun logger seg inn og leser Vgs artikler om denne saken?

Jeg blir ikke forundret om Vg mister mange lesere av flere grunner.

Det kreves ikke innlogging for å lese de nyeste artiklene om denne saken, men det kreves innlogging for å lese noen eldre artikler om denne saken som bl.a. disse:
"Lørenskog-forsvinningen: Politiet ber hobbyfotografer melde seg
Huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen ligger midt i et populært turområde med et rikt fugleliv. Nå vil politiet ha kontakt med folk som har tatt bilder ved Langvannet i dagene rundt forsvinningen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lak04/loerenskog-forsvinningen-politiet-ber-hobbyfotografer-melde-seg
"Lørenskog-forsvinningen: Politiet kan ha gått glipp av spor
LØRENSKOG (VG) Etterforskningen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagens forsvinning har vært underlagt et strengt hemmelighold. Tidligere Delta-leder mener etterforskningen er svært krevende."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P3QgG5/loerenskog-forsvinningen-politiet-kan-ha-gaatt-glipp-av-spor
Ble disse artiklene "gjemt" bak en innloggingsmur slik at færrest mulig skal lese om politiets eventuelle tabber (som f.eks at noen som burde blitt etterlyst ikke ble etterlyst og at noen potensielt viktige vitner eventuelt ikke ble avhørt)?
Dette (understrekede) høres dessverre ut som den mest logiske årsaken.

Det igjen, kan bety at politiet har innsett at de ikke greier å løse saken.

Mener du oppriktig det du skriver?
Citera
2020-10-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Mener du oppriktig det du skriver?
Jeg mente det som jeg skrev i det innlegget i de øyeblikkene da jeg skrev deler (jeg redigerte innlegget flere ganger og la til mer tekst) av det innlegget. Plutselig kan man forandre mening om ting.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt enig!
Prussiluskan kan gå å legge seg, for her snakkes det med mat i munnen, som allerede er fordøyd i rettsvesenet. Det er vulgært, og man kan få brekninger av mindre. Jeg liker ikke å være vitne til at politiet går rundt og nyser VG i albuen, samtidig som de påstår at de holder munn. Hvis politiet ikke klarer å holde tett, så får de holde seg hjemme. Loven er lik for alle!

Disse lekkasjene ut til media, gjør at vi finner politiets dna over alt, og når vi forestiller oss at lovens lange arm går hånd i hånd med rettsvesenet, så blir det bare trist. Vi har jo allerede (liksom) akseptert, at media tjener penger på "kona" (...) det er bare rettferdighet". Mulig det er behov for evaluering.

Vi trenger politiet mer enn noen gang, og forestiller oss at de har gjort fremskritt, men indisiene viser at politiet sparker bakover.
Det er ikke så stilig med gapestokk, og derfor ble det innfelt et forbud i loven i 1848 her i landet. Inntil da hadde fenomenet allerede blitt betraktet som umoderne i mange år.

Den vanlige mannen i gata hadde forlengst begynt å motarbeide straffemetoden, og mang en gapestokk lå og fløt i fjordene her i landet, etterhvert som påtalemakten satte opp en ny. Metoden hadde lenge blitt brukt som skamstraff ved mindre lovbrudd, som f.eks. banning og utroskap. Men utviklingen i samfunnet gjorde at empatien steg frem i folket, og det fikk en trøstende effekt på de straffedømte (for det hadde altså blitt behandlet i rettsvesenet), så de mottok både kjærtegn og penger.

Moss kommune var blant de siste som fremdeles benyttet seg av straffemetoden i 1840. Morgenbladet startet, på grunnlag av det, en gravende journalistikk, som gjorde at kommunen fikk oppleve mye latterliggjøring for sine umoderne straffemetoder.

Sverige har "Aftonhoran" og "Häxpressen", mens i Norge har vi nå fått "Verdens Gapestokk". Sånn sett kan vi si at Verdens Gang (VG) i 2020 har gått bakover. Nå når våre forfedre snur seg i graven, så er det vår plikt til å protestere. Vi har lært at vi ikke skal snakke med mat i munnen, og i disse koronatider har vi også lært, at må vi absolutt nyse, så må vi alle gjøre det i egen albu.

Som sagt, det er ingen skam å være hjemme når vi har rusk i systemet. "Det er bare rettferdighet", hvis kona får dna under knehasene, for det er heller ingen skam å dele skittentøyskurv og stol med kona.
Et veldig godt og veldig viktig innlegg!
Har du noen innspill til det som jeg skrev her? (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-10-14, 20:56
Medlem
Citat:
Det var i 2020 at det var halvert, så her har du misforstått.
At kunder og forretningsspartnere har trukket seg unna, kan ha startet langt tidligere også. Det har jo i lang tid ligget i lufta at han er den skyldige. Så kom endringen av hypotese, og så kom arrestasjonen.
Hvis du ser på THs formueøkning for 2016-17-18-19 så ser du dette. Ville du hatt et forretningssamarbeid med en tyrann psykopat som på en grusom måte hadde tatt livet av kona si? Nei? ikke jeg heller.

Nå må du gi deg! Tallene er selvsagt for regnskapsåret 2019. Dette går klart frem av tabellen i linken.
Tallene for regnskapsåret 2020, blir offentliggjort neste år.
https://kapital.no/kapital-index/profile/7559877/tom-hagen
Citera
2020-10-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du er hverken åpen for flere muligheter eller endrer mening, men er fullstendig fastlåst i ett og samme spor.

Du hevder du endrer mening når det kommer ny informasjon, men er den første til å motsi enhver ny opplysning som fremkommer i etterforskningen eller i media med helt usannsynlige motforestillinger.

I realiteten har du tunnelsyn, som du beskylder andre for.
Du tar helt feil om meg. Jeg har ikke kommet med usannsynlige motforestillinger. Og jeg har ikke tunellsyn. Jeg er som sagt åpen for mange ulike teorier inkl. teorien om at TH kan være skyldig eller medskyldig.

Noen er "flinke" til å plassere en hver ny nyhetsdetalj inn i sitt forhåndsbestemte og forhåndsdømmende puslespillbilde der de allerede for lang tid siden har bestemt seg for hvem som er GM. Noen sitter kanskje og sager og filer på puslespillbrikkene for å få de til å passe inn, fordi de har bestemt seg for at puslespillbrikkene skal passe inn i sitt forhåndsbestemte og forhåndsdømmende puslespillbilde der de allerede for lang tid siden har bestemt seg for hvem som er GM
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-14 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in