Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det finns absolut noll bevis/indicier som talar för att smuggling av vapen, rymdraketer, eller infångade aliens hade med Estonias förlisning att göra. Den skiten har ältats i 25 år utan att något som helst av substans har framkommit.
Däremot har vi ett väl dokumenterat sjunkförlopp ned stöd i teknisk bevisning (t.ex. ett återfunnet bogvisir), vittnesuppgifter om att bogvisiret saknades, hållfasthetsberäkningar, simulering och modellering av 3 utredningar, samt till sist kända incidenter med bogvisir inklusive på systerfartyget Diana II.
... och nu skall jag alltså motivera varför jag betraktar internet-fablerna om smuggling och därtill kopplad sänkning med sprängämnen/ubåtar/torpeder som fria fantasier?
Jag tycker nog att det är bevisat att smuggling förekommit och var väl tydlig när jag skiljde ut den specifika turen i mitt inlägg? Det var mer min poäng.
Vi har nu också ett väl dokumenterat hål, icke att förglömma

, och lite kan du kanske chilla och se vad som blir av det innan du så tvärsäkert rabblar samma inövade detaljer om och om igen. Du vet lika lite som vi vad det är, varför det är där och hur det har påverkat!
Bara en tanke och jag undrar fortfarande vem du är som så desperat försöker hålla det som presenterats av myndigheter och kommissioner hittills som fakta? Ser du inga som helst konstigheter i hur allt gick till, hur det sköttes hela vägen, hur de inte vill prata om det eller svara eller ens, rakt av, söka själva med fler dykningar? Vad är problemet? Du, om någon, borde väl välkomna en undersökning så vi foliehattar ger oss?