Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Såklart väljer skolan att låtsas som det regnar. Jävla vänsterblivna får. Ingen åtgärd eftersom offret är svensk och gm utländsk.
Tänk vilka reaktioner det blivit om förhållandet varit det omvända.
I grund och botten handlar en del av tystnaden och fegheten om att de
vet om att det inte rör sig om svenskar, och därför biter inte svenska socionommetoder/samtalslösningar på situationen/personen. Det bor en rationell rädsla i det - för att oavsett vad en PK-doktrin hävdar i teorin är det inte svenskar man möter i praktiken.
Det är faktiskt väldigt ironiskt. Man vågar inte lägga sig i för att man är rädd att bli en måltavla för babbens raseri eller få hela klanen efter sig och kanske få se sin bil eller sitt hus vandaliserat. Eller kanske göra ett PK-fel och riskera jobbet.
Så jag tror inte att det bara är att BO är svensk och GM en rasfrämling, utan det är snarare bekvämt för PK att gömma sig bakom den bilden. I själva verket är de också rädda för babberiets natur. Men ännu räddare att kommunicera det utåt, eller låta sanningen ta hel form för en själv. Därför hoppas man, som med allt annat som invandringen har dragit hit, visat och introducerat svenskar i, att det ska liksom försvinna eller lösa sig av sig självt. Hela mitt liv har jag sett denna skugglika feghet från PK och hur man hanterar babbe-vardagen ute på skolor och andra platser. Man gör verkligen allt för att inte behöva ingripa eller möta konflikten. Jävla as!