2020-10-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Till sommaren måste väl vara att ta i? Eller?

https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren
Citera
2020-10-14, 14:02
Medlem
Stance7331s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren

Problemet är att de flesta återförsäljare har stora köer med folk som väntar på sin order, typ som Webhallen/Komplett som blev fullbokade i maj 2019 och som har backlog med ordrar på 1½ år.

Men det finns de som inte har ett kösystem, exempelvis Elgiganten, Netonnet och Inet.
Där bör man ha en bra chans att få tag på en konsol detta året när de får in nya på lager. Hur man ska ha koll på det vet jag dock inte.
Citera
2020-10-14, 14:55
Medlem
frank_pes avatar
Ser att det är en del som försöker utnyttja situationen på eBay och sälja till ockerpris för att de har lyckats förbeställa i tid verkar det som t.ex https://www.ebay.com/itm/PS5-Sony-PlayStation-5-Disc-Console-Edition-PREORDER-CONFIRMED-AND-FULLY-PAID/124377099230?hash=item1cf573ebde:g:dHwAAOSw7blfaRe 9&LH_BIN=1&redirect=mobile
Citera
2020-10-16, 22:18
Medlem
Såg user experience videon. Ser riktigt nice ut. Bara synd att de tvunget skulle börja ta betalt för att spela online.
Citera
2020-10-17, 05:05
Medlem
TokyoBarns avatar
Tyvärr så förbokade man inte denna gången som med Ps4.

Går det fortfarande att tälta utanför butikerna över natten och sen paxxa en konsol som man kunde göra förr?

Om dom nu får in "vanliga" konsoler som inte kommer att räknas med dom som förbokat.

Tänkte man kunde maila Media markt, Netonnet etc.

Folk här inne jobbar säkert i någon av dom stora butikerna och får gärna dela med er av hur er leverans ser ut.
Citera
2020-10-17, 11:22
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Såg user experience videon. Ser riktigt nice ut. Bara synd att de tvunget skulle börja ta betalt för att spela online.

Jag är ganska säker på att online spelande inte har varit gratis sen 2013
Citera
2020-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Jag är ganska säker på att online spelande inte har varit gratis sen 2013
Du har rätt. Ps3 var senaste konsolen som det var gratis att spela online. Jag skaffade ps4 men har aldrig spelat online då jag inte spelar så ofta, så det är inte värt att betala för ps+.
Tyvärr, men det är bara att acceptera.
Citera
2020-10-17, 13:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5

Tyckte jag också innan jag prenumererade, så jag bojkottade tjänsten. Men man får tillbaka alla pengarna genom "gratis" spelen. De ger bort minst 24 spel varje år och gillar du 4-5 har du fått tillbaka pengarna. PS+ har fått mig att testa spel och genrer jag aldrig någonsin hade betalat för och jag har hittat nya favoritspel som jag lagt ner massor av timmar på.
Citera
2020-10-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Tyckte jag också innan jag prenumererade, så jag bojkottade tjänsten. Men man får tillbaka alla pengarna genom "gratis" spelen. De ger bort minst 24 spel varje år och gillar du 4-5 har du fått tillbaka pengarna. PS+ har fått mig att testa spel och genrer jag aldrig någonsin hade betalat för och jag har hittat nya favoritspel som jag lagt ner massor av timmar på.
Ok, får se om jag kanske skaffar det ändå. Har dock inte så mycket tid för tillfället då jag pluggar.
Citera
2020-10-17, 19:46
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

De ger inte bort spel du får rätt att nyttja licensen så länge du är PS+ kund är exakt lika på Xbox och det är samma med Gamepass och alla dyl tjänster.
Citera
2020-10-18, 21:13
Medlem
_AlleMan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Tyvärr så förbokade man inte denna gången som med Ps4.

Går det fortfarande att tälta utanför butikerna över natten och sen paxxa en konsol som man kunde göra förr?

Om dom nu får in "vanliga" konsoler som inte kommer att räknas med dom som förbokat.

Tänkte man kunde maila Media markt, Netonnet etc.

Folk här inne jobbar säkert i någon av dom stora butikerna och får gärna dela med er av hur er leverans ser ut.

Jag har mailat både mediamarkt och elgiganten iaf och fått dessa svar:
Citat:
Hej Alexander!

Som det ser ut idag så kommer alla enheter vara uppbokade till
förhandsbeställningar.

Om det skulle komma in fler och det kommer finnas tillgängligt
så kommer det att publiceras i sociala medier/utskick till clubkunder
etc.

Med vänlig hälsning,

Andreas
MediaMarkt Kundservice

Och två från elgiganten, tvetydigt men antar att det är senaste mailet som gäller vilket säger att dom inte vet.

Citat:
Hej bästa kund,

Tack för ditt mejl!

Ja, vi kommer att sälja PS5 i butikerna också, men vi räknar med ett högt tryck på dem.

Hoppas att det gav svar på din fråga.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänlig hälsning
Lina
Elgiganten Kundcenter

Citat:
Hej,

Just för tillfället vet vi inte hur det kommer se ut med lagersaldo i våra butiker på realse datumet.
Beklagar detta.

ha en bra dag,

Med vänlig hälsning / Kind regards

Emelie
Elgiganten Kundcenter
Citera
2020-10-19, 12:00
Medlem
Bokade PS5 hos Dustin Home 10 minuter efter de gjordes tillgängliga i september. Ordern bekräftades men nu efter att jag mejlat supporten för att säkerställa att jag faktiskt får konsolen till release säger de att de inte kan garantera leverans innan nästa år. Vilket oerhört fiasko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in