Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-13, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har du träffat HI och Klöfverskjöld eftersom du hävdar att de är levande nu?
Att de båda levde 2013 när de förhördes låter troligt Klöfverskjöld.

De talade då om en organisation som hade 200-års jubileum 2012 i Blå hallen i Stadshuset i Stockholm med 600 gäster.

LKB säger i förhör
... det är en organisation då för (maskat) (maskat) och anställda i regeringar (maskat) och
(maskat). Ursprungligen bildad av befäl i handelsfartyg i London 1812
.
Intressant är också att ett antal poliser är medlemmar.

Det liknar misstänkt mycket den "organisation" som Keith Maxwell Commander of South African Institute of Maritime Research (SAIMR) talade om
‘I knew full well,’ De Wet tells me, ‘that they were masters of disinformation and that the stuff they
gave me was harmless and they were merely trying to sidetrack me.’ He was shown the institute’s
charter, which states that SAIMR strives to ‘assist in preserving the ecology of the seas and their
perimeters and to gather intelligence relating to the strategic waterways of the world, and to
use this intelligence to promote peace between nations and preserving human rights.'

Maxwell tested De Wet’s credulity when he claimed that SAIMR was the successor of a184-year-old
organization formed by a group of British ship’s captains,
who founded the ‘Amanda Recovery
Society,’ which had salvaged a bullion cargo vessel off Cape Rock, near East London.
Källa: Who killed Dag Hammarskjold (2012) Susan Williams

R21248-10A PROTOKOLL vid telefonförhör 2013-06-07
FL: Och att anledningen till att ni emigrerade. Får jag ställa den frågan?
K: Absolut. …(…) … Och sedan när vi kom till xxxx då … jag är ju medlem i xxx xxx så dom visade oss
runt här i två???och då sa vi WHOW låt oss prova på. (…)
Sidan 6
Nu när vi var hemma i Sverige 2012. För (organisationen) firade 200 års jubileum och man fick köpa biljetter då långt innan för vi betalade för de biljetterna 4 år innan tror jag det var i mars 2012.
Men så byggde de om Stadshuset så de fick inte ha det då. Flyttade då fram det 6 månader till högtidsdagen 6 månader senare.

För det var kanske 600 gäster där på Stadshuset, alla hade frack och andra grejer på sig. För jag
där och då träffade jag … xxxx var där också förresten. Då träffade både jag och xxx honom (LKB) för första
gången på 25 år. Xxxxx det är kul att träffa dig.

Man hade liksom bordsplacering och sådana grejer så jag kunde inte sitta jämte honom så jag ss kan vi inte ta en drink och sitta och prata lite. Jag hade inte sett honom på länge. Jo, då sa han det kan vi göra.
(...). Det var sista gången. Vi pratade med honom kanske i 1 minut stående upp i Blå Hallen tillsammans med 600 pers. Och det var första och enda gången sedan vi flyttade hit då xxxx.
FL: Och han nämnde ingenting om mordet på Olof Palme?
K: Nej, ingenting. Det var ju mitt i folkhavet där så att säga.
LKB: … det var början på 80-talet … DK var kontaktsökande … Det var vår första kontakt. … (sporadiska
kontakter)… Och sen fortsatte kontakten hemma och jag var medlem i en organisation där hans frus chef också var medlem och han kom med i den här organisationen 1984.
LG: Vad hette den?
LKB: Den heter (maskat).
LG: Vad är det för nått?
LKB: förlåt?
LG: Vad är det för sorts organisation?
LKB: Ja, det är en organisation då för (maskat) (maskat) och anställda i regeringar (maskat) och
(maskat). Ursprungligen bildad av befäl i handelsfartyg i London 1812
. Så att det är en förening där
man måste vara 2 personen som skriver på en rekommendation för att kunna bli invald och det här är
orderns syfte att hjälpa, (maskat) och förr i tiden när det bildades så fanns det ju inget socialt
skyddsnät på sätt som idag. Och sen förutom det då på att motivera att folk vill komma så har vi
trevliga föredrag och föreläsningar och det är då en synnerlig seriös organisation.

För (maskat) är medlem t.ex. och det är väldigt många poliser med. Ja, många är fel och säga men det är ett antal poliser med. Det skiftar från år till år.
Källa: Protokoll R21248-3A, 2013.02.05

Med kontakter inom SAIMR och därmed också MI6 är vad som helst tänkbart.

Och är Jägar-Nisse död? Född 1944, död i Brasilien enligt vad det sägs.
Med mina erfarenheter av Brasiliens folkbokföring så vill jag gärna ha mer substans i påstående som ditt om Jägar-Nisse.
Det här är MYCKET intressant. Om det här är SAIMR så finns det all anledning att fortsätta att nysta.

Hur överklagar man en maskning?
Citera
2020-10-13, 23:11
Medlem
Gothuss avatar
Måste säga att vice Statsminister, Odd Engström är en intressant figur.
Kanslihushögern med två judar varav en ättad från St Petersburg gör det än mer spännande.
Eklund? Margaretha
Är hon judinna?
Sohlman växte väl upp i Moskva?

Citat
"Odd Engström tillhörde gruppen kring finansminister Kjell-Olof Feldt där även Klas Eklund och Michael Sohlman ingick.

Gemensamt för dessa var att man tidigt tog till sig modeläran nyliberalismen.

I en intervju från 1987 märker man dessa tendenser hos Engström som menad att det gällde att bekämpa de olika "konservatismerna" som han uttryckte det."

https://norran.se/asikter/insandare/nyliberal-teknokratfalang-ledde-in-partiet-pa-fel-vagar

https://www.geni.com/people/Zinaida-Zina-Jarotzkaja/6000000021484054689
Senast redigerad av Gothus 2020-10-13 kl. 23:21.
Citera
2020-10-13, 23:20
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ja, den myten att det var ett påhitt debunkades av Granskningskommissionen, av alla möjliga. Det var så uppenbart felaktigt att inte ens de vågade sig på att stödja det desinformationsförsöket.

Inte bara GMP (en källa som jag inte anser är tillförlitlig) påstod att Arayas vittnesuppgift var "tillkommen genom en invandrares försorg för att balansera bilden". Det påstod även medier som radioprogrammet Kanalen och tidningen Arbetet, redan 1989. Vad som framkom där var att den långe blonde vid Sergels Torg gick så långt bakom Palme att Araya inte rimligen kunde dra slutsatsen att mannen skuggade statsministern och att Araya själv hade medgivit detta. Jag har också noterat uppgifterna i GRK och Säpos övervaknings-PM. Därför blir det intressant att läsa vad Patricio Marquez Araya själv berättade i förhören.
Citera
2020-10-14, 00:01
Medlem
H24s avatar
Ytterligare bild på Jägar-Nisse: https://imgur.com/a/mV7rdzb

Efter att ha sett Förebudet kan man konstatera att dessa män utan tvekan skulle kunna beskrivas som smidiga och spänstiga. Rysshoppet in i transformatorstationen är rent kattliknande.
Citera
2020-10-14, 00:09
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag tror Mårten misstar sig på namnet. Jag kan tänka mig att han menar den gamle generalsekreteraren i Ishockeyförbundet, Per-Olof (Peo) Wester.
Senare radiosportchef, verksam vid SOK, en av de tre stora PR-guruna i Sport-Sverige och *taram*
konsult vid Exportrådet .... 😙

Aha, då är jag med. Den känner man till som gammal sportfåne. Ska kolla lite bilder. Nu har ju MP som sagt påstått massor kring denne Grandman men den här uppgiften kändes tidig. Han gjorde den associationen direkt om jag förstått rätt. Likadant med de ljusa skorna.
Citera
2020-10-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag tror Mårten misstar sig på namnet. Jag kan tänka mig att han menar den gamle generalsekreteraren i Ishockeyförbundet, Per-Olof (Peo) Wester.
Senare radiosportchef, verksam vid SOK, en av de tre stora PR-guruna i Sport-Sverige och *taram*
konsult vid Exportrådet .... 😙
Har också funderat på detta och och tror också på Per-Olof (Peo) Wester. Annars kunde det tänkas vara en ungdomstränare i S-holm, många, men går förstås att hitta om det är viktigt.
Citera
2020-10-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Har också funderat på detta och och tror också på Per-Olof (Peo) Wester. Annars kunde det tänkas vara en ungdomstränare i S-holm, många, men går förstås att hitta om det är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av H24

Efter att ha sett Förebudet kan man konstatera att dessa män utan tvekan skulle kunna beskrivas som smidiga och spänstiga. Rysshoppet in i transformatorstationen är rent kattliknande.
Allmän kommentar om MOP på FB: Om det här ska vara en alternativ utredning så får ALDRIG några dörrar stängas. Det gör vissa. Inte bra.
Det går aldrig att komma någon vart om man lägger prestige i saken.
Jobbigt, men finns ingen annan utväg.
Citera
2020-10-14, 03:17
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det här är MYCKET intressant. Om det här är SAIMR så finns det all anledning att fortsätta att nysta.

Hur överklagar man en maskning?
Överklagande skickas till Kammarrätten. Har redan gjorts i ett flertal fall. Som ''Liggaren''

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/palmeutredningen-sa-tar-du-del-av-allman-handling/

''Polismyndigheten måste fortfarande genomföra en sekretessprövning enligt offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) när en handling begärs utlämnad för att bedöma om handlingen innehåller sekretessbelagda uppgifter. Om handlingen innehåller sekretessbelagda uppgifter kan den följaktligen inte lämnas ut i de delar som omfattas av sekretess''.

Fram tills nu har jag inte sett att polisen hänvisat till någonting annat än ovanstående (2009:400) som grund för maskning.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-10-14 kl. 03:36.
Citera
2020-10-14, 07:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Överklagande skickas till Kammarrätten. Har redan gjorts i ett flertal fall. Som ''Liggaren''

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/palmeutredningen-sa-tar-du-del-av-allman-handling/

''Polismyndigheten måste fortfarande genomföra en sekretessprövning enligt offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) när en handling begärs utlämnad för att bedöma om handlingen innehåller sekretessbelagda uppgifter. Om handlingen innehåller sekretessbelagda uppgifter kan den följaktligen inte lämnas ut i de delar som omfattas av sekretess''.

Fram tills nu har jag inte sett att polisen hänvisat till någonting annat än ovanstående (2009:400) som grund för maskning.
Ok, tack. Jäkla jidder.

Det borde väl vara hyfsat enkelt att kolla upp vem som hyrde Blå hallen i mars ----> flyttat till oktober för 600 pers 2012?
Nu när vi var hemma i Sverige 2012. För (organisationen) firade 200 års jubileum och man fick köpa biljetter då långt innan för vi betalade för de biljetterna 4 år innan tror jag det var i mars 2012.
Men så byggde de om Stadshuset så de fick inte ha det då. Flyttade då fram det 6 månader till högtidsdagen 6 månader senare.

För det var kanske 600 gäster där på Stadshuset, alla hade frack och andra grejer på sig.
/.../

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2020-10-14, 08:09
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Förekommer också i några tidningsartiklar. Här en av de senare. Éxpressens extrabilaga 26/2 1995

https://pasteboard.co/Jvz2UCu.png
Citera
2020-10-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ok, tack. Jäkla jidder.

Det borde väl vara hyfsat enkelt att kolla upp vem som hyrde Blå hallen i mars ----> flyttat till oktober för 600 pers 2012?

För det var kanske 600 gäster där på Stadshuset, alla hade frack och andra grejer på sig.
/.../

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Redan gjort. Se nedan

Citat:
Tack det är nog Neptuniorden med allra största säkerhet
Neptuni Orden är ett ordenssällskap med säte i Sjöfartshuset på Skeppsbron 10 i Stockholm. Den instiftades i Stockholm den 22 mars 1812 och har sitt ursprung i Conjunkentus Orden, som bildades av svenska sjömilitärer och sjökaptener i London år 1801. Konung Carl XVI Gustaf är ordens Höge Beskyddare.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Neptuniorden

Kungen närvarade när Neptuni Orden firade 200 år
Lördagen den 22 september firades Neptuni Ordens 200-årsjubileum i Stockholms Stadshus.
Källa: https://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/2012/aktuellt2012juliseptember/kungennarvaradenarneptuniordenfirade200ar.5.292a62 ce13848168ac51847.html
Citera
2020-10-14, 08:57
Medlem
Citat:

Var hittade du filmen...har letat men hittar den inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in