2020-10-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är svår som misstänkt kvinna vid allvarligt brott. De är nämligen få till antal, dvs litet urval och få studier.
De beter sig inte likt män och det är inte lika klara gränser mellan störningarna men väldigt intressant därav.
Bra du nämner högfungerande i sammanhanget. Det vi ser nu är inte vad hon klarade av att behärska då. Nykter. Innan separation.
Graverande är att hon ränt runt och frågat folk om de vill ta död på hennes man. Och misshandla henne i ett trapphus med trolig intention att skylla på HOL. Guldköpet är graverande. CFs mammas historia är graverande. Har inte läst CFs förhör än dock. Det finns alldeles för mycket för att hon INTE skulle bli dömd. All HÖK - otroligt. Hoppas det inte är domare Lindén som skall döma - då lär hon gå fri.
Citera
2020-10-13, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Graverande är att hon ränt runt och frågat folk om de vill ta död på hennes man. Och misshandla henne i ett trapphus med trolig intention att skylla på HOL. Guldköpet är graverande. CFs mammas historia är graverande. Har inte läst CFs förhör än dock. Det finns alldeles för mycket för att hon INTE skulle bli dömd. All HÖK - otroligt. Hoppas det inte är domare Lindén som skall döma - då lär hon gå fri.
Jag hoppas det.

KL är livsfarlig.
Men;
Även om jag aldrig, never ever och inte då heller anser annat än att hon uppenbart är det mest skyldiga som skådats - så avvaktar jag domen.

Det finns fall där det finns sms mellan skytten tillika nya älskaren där maken skjuts ihjäl.
Hon gick fri och fick skadestånd för häktningstid.

Det är MYCKET svårt med anstiftan. Oavsett vilken domare det är.
Senast redigerad av develi 2020-10-13 kl. 22:40.
Citera
2020-10-13, 22:21
Medlem
Citat:
Jag hoppas det.

KL är livsfarlig.
Men;
Även om jag aldrig, never ever och inte då heller anser annat än att hon uppenbart är det mest skyldiga som skådats - så avvaktar jag domen.

Det finns fall där det finns sms mellan skytten tillika nya älskaren där maken skjuts ihjäl.
Hon gick fri ocb fick skadestånd för häktningstid.

Ja, det håller jag med om. Men det känns som om det är solklart i detta fall. Men jag är inte jurist, och verkligen inte nån juridisk domare. Jag trodde att Davidsson i Wessman-målet skulle åka dit i tingsrätten - men där bedrog jag mig. Detta fall känns dock mycket starkare vad gäller bevisning. Men vet ju inte hur rätten kommer att resonera. Bara att hålla tummarna för att åtalet är så pass starkt att det åtminstone håller mot KL.
Citera
2020-10-13, 22:23
Medlem
Stort Tack!
Du är en klippa

Citat:
Jag håller på att ladda ner fupen till doctroid - den är stor och det tar en evig tid. Så länge:

Ur fupen:

Ett utgående samtal från Kar*in L*ilja till OKM (Okänd Man). 9 mars 2020, där hon försöker kolla upp M*ikael Rö*nkvist.

Okänd man (OKM): Välkommen till Stockholms tingsrätt

Karin Lilja (KL): Ja hejsan jag har en fråga om det bara är så att du kan kolla i Verasystemet.
OKM: Ja, vad vill du kika på
KL: Eh jag har tyvärr inget riktigt personnummer men kan du se om ni, om du har någonting öppet på en person, eh som heter Mikael Rönnkvist
OKM: Mikael Rönnerkvist.
KL: Rönnkvist ja, R som i Rikard alltså, Rönn.
OKM: Mm, då ska vi se, jag får fram en person som är född -79, stämmer det. KL: Nä, det ska nog vara mer 60-talet.
OKM: Okej, jag ska se, ja det enda jag har då det är en född -66, ett vittnesmål under 2010, det är 10 år sedan det.

KL: Jaha, okej. Ehm OKM: Om jag nu stavar rätt på det här, jag stavar ju Mikael med K A E L då, sen Rönnkvist med R Ö N N K V I S T. KL: Ja, har du lust att försöka med Q V

OKM: Ja, vi testar... Ja, nej ingen Mikael då får jag inte fram och Mikael stavas med K och inte med C H KL: Ehm, ja, det tror jag. Försök med C H då det finns ju många svenskar som stavar med C H vilket jag iförsej aldrig har begripit mig på varför dom gör (skratt) för mig är det Michael(engelskt uttal) då liksom.
OKM: Ja men precis. Nej jag får inget på C H (ohörbart) om du vill, nej ingenting där heller, så att nej det enda jag får upp det är med K V och då, om man ska vara född på 60-talet, då har jag bara en och det är ett vittnesmål 2010.
KL: Okej, inte så att det spelar någon större roll men den där född -79 vad var det
OKM: Eh det är lite olika mål, är det faktiskt, det är tre mål så det är lite misshandel, två stycken, och en olovlig körning.
KL: Ja, jag kan ju inte ha misstagit mig på åldern så (ohörbart)

En liten teaser så länge. Men fupen kommer, hav lite tålamod bara.
Citera
2020-10-13, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det håller jag med om. Men det känns som om det är solklart i detta fall. Men jag är inte jurist, och verkligen inte nån juridisk domare. Jag trodde att Davidsson i Wessman-målet skulle åka dit i tingsrätten - men där bedrog jag mig. Detta fall känns dock mycket starkare vad gäller bevisning. Men vet ju inte hur rätten kommer att resonera. Bara att hålla tummarna för att åtalet är så pass starkt att det åtminstone håller mot KL.
Det var solklart för många ang LW. Även Aki.

Jag kommer tyvärr aldrig tycka att ett mål anstiftan känns starkare. Där ett eller flera led till bortom mördaren ska bevisas.
Oavsett om man är helt övertygad att hon som ligger bakom.
Men jag hoppas och det är även stämpling och förberedelse.
Jag skiter i vårt hon hamnar, ba de låser in henne.
Likt min önskan om Möller går det bra med en kräftbur i Östersjön.
Citera
2020-10-13, 22:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag hoppas det.

KL är livsfarlig.
Men;

Hon gick fri ocb fick skadestånd för häktningstid.

Dessutom hitta en domare som inte känner eller jobbat ihop med lilla Karin, undrar hur fan de ska lösa det?
Citera
2020-10-13, 22:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dessutom hitta en domare som inte känner eller jobbat ihop med lilla Karin, undrar hur fan de ska lösa det?
Det lär det väl finnas, de får väl importera från nåt annat län.

Jag tror hon döms i TR men jag är oroad för HovR ang anstiftan.
Men några jävla år måtte hon väl få.
Citera
2020-10-13, 22:39
Medlem
Citat:
Dom får väl plocka ner nån från övre Norrland, eller nån tingsrätt i Skåne. Det är nog det enklaste att ordna kan jag tänka. Nån jävssituation vill de nog inte vara med om. Som domare kände hon väl alla domare i Sthlm kan jag tänka. Men jag kanske tillskriver henne för mycket. Fan vet.
Citera
2020-10-13, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Dom får väl plocka ner nån från övre Norrland, eller nån tingsrätt i Skåne. Det är nog det enklaste att ordna kan jag tänka. Nån jävssituation vill de nog inte vara med om. Som domare kände hon väl alla domare i Sthlm kan jag tänka. Men jag kanske tillskriver henne för mycket. Fan vet.
Ja. En misogyn jävel hon pippat och snott plånboken för. Grumpy ol' man.
Jag älskar jäv i det här rättsfallet. Dra in en korrupt jävel, ge henne livstid som hämnd.
Citera
2020-10-13, 22:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det lär det väl finnas, de får väl importera från nåt annat län.

Jag tror hon döms i TR men jag är oroad för HovR ang anstiftan.
Men några jävla år måtte hon väl få.

Yes, HR oroar mig mycket, i TR är det oftast enklare att få till en fällande dom, misslyckas man redan där är det ju nästan ingen mening för åklagaren att överklaga.

Domarskrået är inte stort så alla domare har nog koll på vem avfällingen är så jag funderar rätt mycket på hur fan de ska lösa jävsfrågan på ett vettigt sätt.
Citera
2020-10-13, 22:52
Medlem
Citat:
Du växlar spår som om du jobbade i Hallsberg.

Jag besvarade det du skrev om den manipulativa apans beteende, att det gick att se lång väg innan detta FUP.

Då du skrev om gröna ögon.

Jag skrev att det dock är väldigt intressant att se en mer samlad bild.

Jag skrev att det sen finns bevisning som jag öht inte berörde.

Jag citerade vad hennes karlar sagt om gröna ögon alltså inte mina ord . Resten vet jag inte vad du svamlar om.

Citat:
Yes, HR oroar mig mycket, i TR är det oftast enklare att få till en fällande dom, misslyckas man redan där är det ju nästan ingen mening för åklagaren att överklaga.

Domarskrået är inte stort så alla domare har nog koll på vem avfällingen är så jag funderar rätt mycket på hur fan de ska lösa jävsfrågan på ett vettigt sätt.

Oroar du dig för domarna i målet? Alla domare känner hon ju inte privat. Jag litar inte på en TR, men sen blir det mer seriöst så du skall nog inte oroa dig för domstolarna utan för bevisningen i så fall. Höga beviskrav som sagt, och det skall det vara vid brottmål.
Senast redigerad av Browser 2020-10-13 kl. 22:56.
Citera
2020-10-13, 22:54
Medlem
Ur förhör med CF. Det är en lååång historia. Aktbil 366, sid 190.

Karin ringde varje dag och frågade om Cecilia hört något. Karin sov över hos Cecilia dessa
dagar, då hon ville vara nära ifall Samuel hittade någon. Rätt som det var stormade Samuel in
mitt i natten och sa att de måste dra, nu, nu. Karin skulle få träffa torpeden. Karin var inte där
just då. Cecilia ringde till henne och sa detta, men Karin ville inte gå själv. Cecilia följde med
till en mörk park i Tensta. Cecilia kände att detta inte var ok, men hon var där för Karins
skull.

De började prata och Karin berättade sin snyfthistoria för torpeden. Han sa att han
förstod. Han sa aldrig vad han hette, men han var från Libanon och hade ett stort ärr i
ansiktet. Cecilia kommer inte ihåg vart i ansiktet, men det var väldigt synligt. Han och Karin
kom överens om att han skulle göra detta. Han ville ha 100000 kr i förskott och mer när det
var gjort. Karin sa att det var inga problem.

Cecilia stod i närheten och hörde hela samtalet.
Det var som på film. Cecilia sa att nu räckte det och att hon skulle gå hem. Karin ville dock
att Cecilia skulle visa denne man vart Henrik bodde och hur han skulle gå. Någon dag senare
åkte Cecilia till stan från Tensta med torpeden och hon visade vart Henrik bodde vid Norr
Mälarstrand. Mannen pratade bara engelska med Cecilia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in