2020-10-12, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intstämmer.
Det är skrämmande, och i klass med en skruvad Hollywoodproduktion, att det inte finns något stopp eller självinsikt hos någon av dessa två...”Terminators’.

Att Karin Lilja fortsatt att kartlägga HOL i våras, troligen för ett nytt undanröjandeförsök, trots allt som hänt...ja...likt Johanna Möllers fortsatta försök inifrån fängelset att få sin mor mördad.
Ja, filmen ”Terminator” dyker faktiskt upp i huvudet...there is no stop
Ihärdig och skogstokig är ingen bra kombo (GWs uttryck).

Hon är sjukt fixerad, inget annat verkar hägra, det är som hon vore programmerad. Ju mer personlig motgång, ju mer intensiv och det är bara mot HOL som hon tycks förvandlat till kolsvart måltavla, han får skulden för allt.
Nog för att man hört talas om tex narcissistic rage men det här är nåt annat.

Hon är intressant för hon är paradoxal.
Ett ord som ekar i huvudet på mig, samtidigt som enveten och målfokuserad som en terminator, är scattered. Hon kan inte hålla en röd tråd i gamla förhör och switchar personlighet. Nog för JM höll låda och försökte låta klok men det här är svammel utan dess like.
Det är intressant att se hur hon växlar ang FhL, likt mot ÅK, vid motgång. Högdragen arrogans värdig en kärring från Östermalm.
Jag kan se henne som en värdinna på fina middagar innan hon totalt ballar ur. Hon orkade väl inte hålla ihop till slut.
Ju mer stram i halsen, ju mer skyldig och bekymrad över bevisning skulle jag tro. Ett stalltips.
.
Senast redigerad av develi 2020-10-12 kl. 12:51.
Citera
2020-10-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han borde ha gått i pension när dåren kommer ut gissar jag. Namnbyte och ny adress skulle han nog kosta på sig. Hon har nog drygt 10 år på sig att fundera ut en lämplig hämnd.

Fast polisen kommer ju göra riskbedömningen att det finns 3,5 miljon i värde som hon kan ha betalat för att undanröja honom och att det funnits tid att kommunicera ut det till andra som kan genomföra ett nytt attentat. I närtid.

Det är klart att de kan chansa att inget sker och jag tror inte sannolikheten är hög för nya försök heller men oklart att veta hur polisen bedömer läget.
Citera
2020-10-12, 14:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fast polisen kommer ju göra riskbedömningen att det finns 3,5 miljon i värde som hon kan ha betalat för att undanröja honom och att det funnits tid att kommunicera ut det till andra som kan genomföra ett nytt attentat. I närtid.

Det är klart att de kan chansa att inget sker och jag tror inte sannolikheten är hög för nya försök heller men oklart att veta hur polisen bedömer läget.
"Inte hög risk med nya försök" beror nog på hur mottaglig damen är för behandling, om mottaglig. Vad som felas henne. Hon visar ingen progress hittills s.a.s.
Att hon verkar gå igång snabbt efter mordförsöket är det ju skarp varningsklocka på.
Rättegången är ju knappt avklarad (16 april). Om det nu inte är det som aktiverar henne igen..

– Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste."

Åker hon in minskar ju möjligheterna att locka med guldtackorna och kandidaterna kanske inte står på kö efter ett varv i rätten när de ser vad hon går för.

Långvind är ute på försäljning, visning i april. Trigger?

Eller vad tänker du på som skulle få damen på bättre tankar? Hon känns ju rätt hopplös just nu iaf.
Senast redigerad av develi 2020-10-12 kl. 15:01.
Citera
2020-10-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Inte hög risk med nya försök" beror nog på hur mottaglig damen är för behandling, om mottaglig. Vad som felas henne. Hon visar ingen progress hittills s.a.s.
Att hon verkar gå igång snabbt efter mordförsöket är det ju skarp varningsklocka på.
Rättegången är ju knappt avklarad (16 april). Om det nu inte är det som aktiverar henne igen..

– Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste."

Åker hon in minskar ju möjligheterna att locka med guldtackorna och kandidaterna kanske inte står på kö efter ett varv i rätten när de ser vad hon går för.

Långvind är ute på försäljning, visning i april. Trigger?

Eller vad tänker du på som skulle få damen på bättre tankar? Hon känns ju rätt hopplös just nu iaf.

Håller med dig. Personligen så tror jag enda anledningen att hon skulle upphöra med nya försök är nog bara förmågan i form av tillgång till möjliga torpeder och tillgång till medel. Vad jag menade i just den delen är ju att det går ju inte att utgå ifrån att det inte skulle ske försök igen fast hon sitter på anstalt. Den troliga betalningen i guld kan ju vara både för “services rendered” och kommande attentat. Även fast både KL och MR sitter häktade och fullt möjligt döms så kan ju någon annan redan ha fått betalt.

Nu är ju det kanske inte det mest troliga att så skulle ske men det är ju så personskyddet rimligen måste tänka. Att hennes vilja eller drivkraft skulle avta eller försvinna tror jag inte alls på. Jag håller med helt i att hon framstår som enormt offensiv. Hon har vi drivit väldigt fort efter misslyckade försöket. Hon är ju i någon form av självsvängning skulle man kunna kalla det.
Citera
2020-10-12, 15:34
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Håller med dig. Personligen så tror jag enda anledningen att hon skulle upphöra med nya försök är nog bara förmågan i form av tillgång till möjliga torpeder och tillgång till medel. Vad jag menade i just den delen är ju att det går ju inte att utgå ifrån att det inte skulle ske försök igen fast hon sitter på anstalt. Den troliga betalningen i guld kan ju vara både för “services rendered” och kommande attentat. Även fast både KL och MR sitter häktade och fullt möjligt döms så kan ju någon annan redan ha fått betalt.

Nu är ju det kanske inte det mest troliga att så skulle ske men det är ju så personskyddet rimligen måste tänka. Att hennes vilja eller drivkraft skulle avta eller försvinna tror jag inte alls på. Jag håller med helt i att hon framstår som enormt offensiv. Hon har vi drivit väldigt fort efter misslyckade försöket. Hon är ju i någon form av självsvängning skulle man kunna kalla det.

Det är det som är så skrämmande. Måtte inte hennes nya strategi innebära att HOL attackeras under tiden hon sitter inne. Det skulle vara likt henne, "där ser ni, det var inte jag". "Det är någon annan som är ute efter honom".

Förresten, vad händer med hennes guldbörda hon släpar runt på? Om hon inte har något hem? Är det bankfack som gäller månntro? Om hon haft allt med sig vart hon gått? Låser dom in tackorna på häktet?
Citera
2020-10-12, 15:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åsså blondin Billy i high heels som jag sprang på. . 😂

Ja, jösses! Mitt i allt det hemska har man nästan skrattat sig fördärvad, och tur är väl det, att man ser det komiska också..
Citera
2020-10-12, 15:42
Medlem
Jag håller på att ladda ner fupen till doctroid - den är stor och det tar en evig tid. Så länge:

Ur fupen:

Ett utgående samtal från Kar*in L*ilja till OKM (Okänd Man). 9 mars 2020, där hon försöker kolla upp M*ikael Rö*nkvist.

Okänd man (OKM): Välkommen till Stockholms tingsrätt

Karin Lilja (KL): Ja hejsan jag har en fråga om det bara är så att du kan kolla i Verasystemet.
OKM: Ja, vad vill du kika på
KL: Eh jag har tyvärr inget riktigt personnummer men kan du se om ni, om du har någonting öppet på en person, eh som heter Mikael Rönnkvist
OKM: Mikael Rönnerkvist.
KL: Rönnkvist ja, R som i Rikard alltså, Rönn.
OKM: Mm, då ska vi se, jag får fram en person som är född -79, stämmer det. KL: Nä, det ska nog vara mer 60-talet.
OKM: Okej, jag ska se, ja det enda jag har då det är en född -66, ett vittnesmål under 2010, det är 10 år sedan det.

KL: Jaha, okej. Ehm OKM: Om jag nu stavar rätt på det här, jag stavar ju Mikael med K A E L då, sen Rönnkvist med R Ö N N K V I S T. KL: Ja, har du lust att försöka med Q V

OKM: Ja, vi testar... Ja, nej ingen Mikael då får jag inte fram och Mikael stavas med K och inte med C H KL: Ehm, ja, det tror jag. Försök med C H då det finns ju många svenskar som stavar med C H vilket jag iförsej aldrig har begripit mig på varför dom gör (skratt) för mig är det Michael(engelskt uttal) då liksom.
OKM: Ja men precis. Nej jag får inget på C H (ohörbart) om du vill, nej ingenting där heller, så att nej det enda jag får upp det är med K V och då, om man ska vara född på 60-talet, då har jag bara en och det är ett vittnesmål 2010.
KL: Okej, inte så att det spelar någon större roll men den där född -79 vad var det
OKM: Eh det är lite olika mål, är det faktiskt, det är tre mål så det är lite misshandel, två stycken, och en olovlig körning.
KL: Ja, jag kan ju inte ha misstagit mig på åldern så (ohörbart)

En liten teaser så länge. Men fupen kommer, hav lite tålamod bara.
Citera
2020-10-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är det som är så skrämmande. Måtte inte hennes nya strategi innebära att HOL attackeras under tiden hon sitter inne. Det skulle vara likt henne, "där ser ni, det var inte jag". "Det är någon annan som är ute efter honom".

Förresten, vad händer med hennes guldbörda hon släpar runt på? Om hon inte har något hem? Är det bankfack som gäller månntro? Om hon haft allt med sig vart hon gått? Låser dom in tackorna på häktet?

De har ju inte hittat något guld. Det är borta. Hon kontrollerades några timmar efter köpet och då fanns det inte i hennes ägo. Likaså kontrollerades MR senare samma dag.

Döms hon så kommer hon ju dömas att betala skadestånd så om det hade varit så att något beslag funnits hade det om det kunde påvisas vara hennes begäras kvarstad på för att gå till skadestånden.
Citera
2020-10-12, 15:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller på att ladda ner fupen till doctroid - den är stor och det tar en evig tid. Så länge:

Ur fupen:

Ett utgående samtal från Kar*in L*ilja till OKM (Okänd Man). 9 mars 2020, där hon försöker kolla upp M*ikael Rö*nkvist.

Karin Lilja (KL): Ja hejsan jag har en fråga om det bara är så att du kan kolla i Verasystemet.
KL: Eh jag har tyvärr inget riktigt personnummer men kan du se om ni, om du har någonting öppet på en person, eh som heter Mikael Rönnkvist
OKM: Mm, då ska vi se, jag får fram en person som är född -79, stämmer det. KL: Nä, det ska nog vara mer 60-talet.
OKM: Okej, jag ska se, ja det enda jag har då det är en född -66, ett vittnesmål under 2010, det är 10 år sedan det.

KL: Jaha, okej. Ehm OKM: Om jag nu stavar rätt på det här, jag stavar ju Mikael med K A E L då, sen Rönnkvist med R Ö N N K V I S T. KL: Ja, har du lust att försöka med Q V

OKM: Ja, vi testar... Ja, nej ingen Mikael då får jag inte fram och Mikael stavas med K och inte med C H KL: Ehm, ja, det tror jag. Försök med C H då det finns ju många svenskar som stavar med C H vilket jag iförsej aldrig har begripit mig på varför dom gör (skratt) för mig är det Michael(engelskt uttal) då liksom.
OKM: Ja men precis. Nej jag får inget på C H (ohörbart) om du vill, nej ingenting där heller, så att nej det enda jag får upp det är med K V och då, om man ska vara född på 60-talet, då har jag bara en och det är ett vittnesmål 2010.
KL: Okej, inte så att det spelar någon större roll men den där född -79 vad var det
OKM: Eh det är lite olika mål, är det faktiskt, det är tre mål så det är lite misshandel, två stycken, och en olovlig körning.

Karin Lilja (KL): Ja hejsan jag har en fråga om det bara är så att du kan kolla i Verasystemet
VAD??? Kan vem som helst ringa tingsrätten och få uppgifter ur Verasystemet?
Eller presenterade hon sig på något vis?

Väntar med spänning. Har laddat med kaffe och godis
Senast redigerad av Timeout 2020-10-12 kl. 15:53.
Citera
2020-10-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ur fupen:

Haha sjukt att hon ändå inte kan lösa det på ett bättre sätt?! MR har ju förvisso skyddade personuppgifter men detta citat från FUPen påvisar att hon inte har så bra koll på vilka hon har att göra med. Det hade ju onekligen märkts på den som letar i systemet om den fått träff på rätt MR.
Citera
2020-10-12, 15:54
Medlem
Docdroit tuggar fortfarande efter en halvtimme, så det får bli forumfiles. Hoppas länken funkar

Varsågoda, här är fupen på drygt 2000 sidor.

Aktbilaga 373. Mål nr 5822-20

https://forumfiles.com/Jf4dKaefpb/Stockholms_TR_B_5822-20_Aktbil_373_GRANSKAD_pdf
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-12 kl. 16:16.
Citera
2020-10-12, 16:07
Medlem
Sid 1214 finns ett väldigt intressant avlyssnat samtal med Gunn*r F*lk (*a), jag antar att det är advokaten GF som avses). Här sprider hon skit om HOL rakt upp och ner i ett långt telefonsamtal.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-12 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in