2020-10-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Marielund 7:1
du hittar den på hitta + tomter
det saknas kanske 10 meter ner till vattnet
Fast bryggan börjar vid fastighetens gräns menar du att bryggan är byggd på land?
2020-10-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur menar du att hon har allmänheten mot sig? I den här tråden råder det delade meningar och det syns inte så mycket på sociala medier heller. Det talas inte om Ebbas husaffär på fikarasterna på jobbet. Berätta gärna hur du menar att hon har allmänheten mot sig? Själv gissar jag att de flesta skiter fullständigt i detta.

När folk tar ställning i denna fråga kommer flertalet ta Esbjörns parti.
För att många inte gillar när äldre kommer i kläm.
Men det kanske inte fått fullt genomslag ännu. Kommer det upp i rätten kommer många tycka "varfö ska hon gå på och pressa gamle Esbjörn hon har så mycket pengar så hon kan köpa vilket annat hus hon vill"
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
13 år gammalt dokument kan bli avgörande i bråket

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket/

Det går till domstolsprövning hoppas jag.
Min lekmannabedömning är att det där avtalet inte påverkar Esbjörns frihet att förfoga över fastigheten.

Det här annars en rolig formulering i Expressens artikel:
– Moraliskt råder det dock ingen tvekan om att brorsonen har rätten på sin sida, uppger en jurist som tittat på handlingen.
En jurist som uttalar sig om moral, och dessutom av blaskan anses som någon slags expert på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Handpenning ska inte betalas tillbaka det är att se som skadestånd för bedrägeriet

Det står i Expressen att Esbjörn redan har gjort det. 390.000kr på Ebbas konto.
2020-10-13, 21:48
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/4r1z25pl

Sorry du har inget att tillföra utan saken sköts av parterna. Charlatanen är den nya Toblerone.
Sektmedlemmen kommer alltså dra det till domstol. Den stackars äldre mannen sover inte och gråter.
Är du säker på att hon har norskt påbrå? Hon kan ju vara från någon tjuvsläkt.

Nej hon är partiledare för KD inte vänsterpartiet.
2020-10-13, 21:51
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Fälld?... när blev detta ett brottmål?
Sorry. Den som förlorar ett sådant mål är Esbjörn menar jag förstås. Det är ju han som bryter avtalet med Matz.
2020-10-13, 21:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Kartorna är inte juridiskt gällande inte ens kartorna från Lantmäteriet. För att reda ut en fastighets gränser måste man gå till förrättningsakten och de gamla ekonomiska kartorna. Gränserna stämmer inte på min fastighet heller jag måste gå igenom förrättningsakten och förrättningskartam så kan jag mäta ut var mina gränser går och då framgår det tydligt att lantmäteriets karta stämmer dåligt. Kartorna stämmer i stort sett aldrig 100% det visar alltid lite fel. Denna fastighet går garanterat gränsen i strandlinjen.

du har helt rätt. originalhandlingarna avgör. vi som inte sitter på dessa kan bara anta eller killgissa
jag äger 3 fastigheter
2 stämmer 100 % ( moderna fastigheter )
Den äldsta stämmer inte helt med rör /röse och originalhandlingar.
2020-10-13, 21:52
Medlem
goosehunters avatar
Ebba verkar vara en synnerligen vidrig person. En bortskämd stövel som inte kan ta ett nej utan måste driva saker till sin yppersta spets eftersom hon bara måste ha rätt, sin vana trogen.

Fan är hennes problem? Släpp husaffären och köp ett annat hus istället. Gå också ut och be om ursäkt offentligt över ditt beteende. Att bara ens våga behandla en 80åring på det här sättet visar ju vad Ebba är för en person. Hon kommer tappa röster och förtroende efter detta.
2020-10-13, 21:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Eftersom en fastighetsaffär bara är juridik så är det märkligt att du verkar fokusera på något annat.

Det är märkligt att så många är blinda för att hon är politiker och är i förtroendebranschen och att folk verkar ha svårt att greppa hur bilden av henne som person påverkas efter detta.
2020-10-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hon vill ha det för det är nära för barnen till deras pappa.
Jovisst, men det måste ju gälla fler hus i Marielund. Eller ligger denna fastighet typ ”tomt-i-tomt” med hans/hennes föräldrars? Jag har försökt luska ut på hitta.se hur tomterna ligger, men det är inte helt enkelt eftersom de inte verkar ligga i någon enkel nummerordning.

EDIT
OK, ”Sjöläget och det attraktiva läget i övrigt var det som fick Ebba Busch att fastna för objektet.” enligt https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket
Den villa i Marielund som nu är till salu genom Widerlöw har inte direkt sjöläge.
Senast redigerad av MarieMM 2020-10-13 kl. 22:06. Anledning: Upptäckt ny länk med kompletterande information
2020-10-13, 21:54
Medlem
Citat:
Jag hoppas att Esbjörn säljer fastigheten, till Ebba eller någon annan och lever upp pengarna istället för att låta giriga släktingar få dem
Fastigheten är redan såld.
Matz är körd och det där påhittade handlingen som inte har registrerats har ingen betydelse för köpet.
Det lämpliga här hade varit att Ebba stämmer Esbjörn istället... men det lär hon inte göra.
2020-10-13, 21:55
Medlem
Citat:
Hahaha! Matz verkar ha blåst sina övriga släktingar som var delägare i dödsboet och överlät sina delar till Esbjörn. Nu ska Matz få hela fastigheten vid Esbjörns frånfälle. Klart att han inte vill sälja till Ebba Busch.

Jag hoppas att Esbjörn säljer fastigheten, till Ebba eller någon annan och lever upp pengarna istället för att låta giriga släktingar få dem

Japp vilket indikerar på att det finns flera sk samägare vilket försvårar en försäljning. Giriga släktingar har ärvt av sin far fattar du väl. Farbrodern har ägt del i fastigheten med sin bror Esbjörn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in