2020-10-13, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon har väl haft en hel del killar vad jag kan se i FU. Dom beskriver henne som en kvinna med vackra gröna ögon och ett sätt som män faller för. Visserligen upptäcker dom att hon är sliten och alkoholiserad, men hon har haft dom i sina garn. Alla dessa karaktärsvittnena känns långt bortom brottmål gällande bevisning i alla fall. Det hjälper ju inte att utmåla henne som psykopat eller galen för en fällande dom där är det högt ställda beviskrav.
Alla dessa karaktärsvittnena känns långt bortom brottmål gällande bevisning i alla fall. Det hjälper ju inte att utmåla henne som psykopat eller galen för en fällande dom där är det högt ställda beviskrav.
Det ena utesluter inte det andra och de har givetvis bevisning.

En sammantaget bild visar hur fucked upp hon är -, trots bullshit om gröna ögon och sex appeal. Liten och svag.

Vilket gick att se långt innan nuvarande FUP:
Hennes falska väsen lyste som i neon.
Citat:
Hade det varit en man nu som så ofta verkligen tar död på sitt x eller nuvarande, så hade tongångarna varit helt annat. Trist tycker jag.
Nej det hade de inte. En så uppenbart störd person är det ingen som ryggar oavsett kön.
Citera
2020-10-13, 19:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag ber om ursäkt. Bra du frågade för jag blandade ihop honom med en annan stjärna från särskilda utredningar J*an F*rippe F*riberg som haft ihop det med N*ina H*auser. Hon är då KLs polispolare som hon spöade men det blev aldrig nåt åtal.
Tack... höll på att leta mig vansinnig... men han borde ha en egen tråd.
Orka starta den bara

Det är många "stjärnor" på det där stället
Citera
2020-10-13, 19:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Hon har väl haft en hel del killar vad jag kan se i FU. Dom beskriver henne som en kvinna med vackra gröna ögon och ett sätt som män faller för. Visserligen upptäcker dom att hon är sliten och alkoholiserad, men hon har haft dom i sina garn. Alla dessa karaktärsvittnena känns långt bortom brottmål gällande bevisning i alla fall. Det hjälper ju inte att utmåla henne som psykopat eller galen för en fällande dom där är det högt ställda beviskrav.

Hade det varit en man nu som så ofta verkligen tar död på sitt x eller nuvarande, så hade tongångarna varit helt annat. Trist tycker jag.

Vad tycker du om bevisen i det här fallet? Än så länge har jag inte sett att någon tvivlar kring skuldfrågan. Inga som helst diskussioner om att Karin kan vara oskyldig. Det är så uppenbart att hon kommer fällas så diskussionerna handlar mer om varför och hur man kan förhindra att hon får en ny chans att döda HOL.
Citera
2020-10-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ena utesluter inte det andra och de har givetvis bevisning.

En sammantaget bild visar hur fucked upp hon är -, trots bullshit om gröna ögon och sex appeal. Liten och svag.

Vilket gick att se långt innan nuvarande FUP:
Hennes falska väsen lyste som i neon.

Nej det hade de inte. En så uppenbart störd person är det ingen som ryggar oavsett kön.

Falsk vet jag inte direkt, men hämndlysten. Precis som många andra som inte kan släppa sitt x utan stalkar dom i princip. Här har man en som blivit fråntagen sina barn och bostad. Självklart vill hon åt honom. Sen tror jag inte han är guds bästa barn direkt även om KL då har gått ner sig och balat ut.
I mina ögon är det fullt förståeligt på ett sätt men inte på ett annat. Ta en kvinnas barn ifrån henne så blir hon livsfarlig.

Jo titta i Rudholmstråden. Vilka stövlar och vilken slampa som fick skylla sig själv och hur hon såg ut osv. Skall man köra det här? Titta vilka skor HOL har och hur han bjöd ut sig och betedde sig så får han skylla sig själv. Hur fan kunde han gå med henne va? Gifta sig och skaffa barn med KL? Varför gick han inte med en gång? Vad hade han på sig när han gick ut? Slog hon honom var han väl värd det.
Citera
2020-10-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad tycker du om bevisen i det här fallet? Än så länge har jag inte sett att någon tvivlar kring skuldfrågan. Inga som helst diskussioner om att Karin kan vara oskyldig. Det är så uppenbart att hon kommer fällas så diskussionerna handlar mer om varför och hur man kan förhindra att hon får en ny chans att döda HOL.

Ärligt är det för rörigt för att ge en bra bedömning mer än på MR där jag tvekar på om åklagaren kommer att lyckas med åtalet. KL får jag inget grepp om och innan jag uttalar mig vill jag se på försvarets strategi . Det skrivs inget i media så man får inget från försvarsadvokaterna ännu. Det som ligger KL mest i fatet är guldet då. MR blir spännande för den advokaten är hyfsat bra, sen att varenda spanare skall vittna betyder ju att uppgifterna fanns redan vid TR förhandlingen med Billy. Det är lite suspekt.
Dom andra CF och Ö rinner det ur käften på alltså stämplingen till mord då. Det finns ju många olika åtalspunkter i detta fallet mot just KL. Men jag avvaktar lite till för att få en klarare bild av dom här åtalen.

Vad grundar du din säkerhet på som är det mest graverande bevisen på tex anstiftan?
Senast redigerad av Browser 2020-10-13 kl. 20:11.
Citera
2020-10-13, 20:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ärligt är det för rörigt för att ge en bra bedömning mer än på MR där jag tvekar på om åklagaren kommer att lyckas med åtalet. KL får jag inget grepp om och innan jag uttalar mig vill jag se på försvarets strategi . Det skrivs inget i media så man får inget från försvarsadvokaterna ännu. Det som ligger KL mest i fatet är guldet då. MR blir spännande för den advokaten är hyfsat bra, sen att varenda spanare skall vittna betyder ju att uppgifterna fanns redan vid TR förhandlingen med Billy. Det är lite suspekt.
Dom andra CF och Ö rinner det ur käften på alltså stämplingen till mord då. Det finns ju många olika åtalspunkter i detta fallet mot just KL. Men jag avvaktar lite till för att få en klarare bild av dom här åtalen.

Vad grundar du din säkerhet på som är det mest graverande bevisen på tex anstiftan?

Det är lite för tidigt även för mig. Chattarna mellan Karin och torpederna, betalning i form av guld, avlyssningarna av telefonsamtal..helheten av hela utredningen. Men jag vill som du även höra försvaret, har en känsla av att Karin benhårt kommer förneka att det är hon som skriver sms etc. Kan hon skylla ifrån sig kommer hon göra det.
Citera
2020-10-13, 20:38
Medlem
Citat:
Det är lite för tidigt även för mig. Chattarna mellan Karin och torpederna, betalning i form av guld, avlyssningarna av telefonsamtal..helheten av hela utredningen. Men jag vill som du även höra försvaret, har en känsla av att Karin benhårt kommer förneka att det är hon som skriver sms etc. Kan hon skylla ifrån sig kommer hon göra det.
Jag tror inte hon kommer kunna slingra sig ifrån en dom faktiskt. Jag hoppas verkligen inte det. CFs dom kommer bli mild siar jag. MR är en märklig typ. Får läsa igenom stämningsansökan ordentligt.
Citera
2020-10-13, 20:38
Medlem
Citat:

Ja hon har i alla fall en del svar på en del av punkterna som åklagaren ställer upp i åtalet som bevisning.
Däremot saknas svar på guldköpet förutom att hon investerar i fastighet utomlands, men säger inte vart guldet finns i dag då. Att hon rekat med TR och skolor osv det erkänner hon men av annan anledning än vad åklagaren påstår. Men visst helheten ser ut på ett sätt, men delar man upp det blir det inte supervasst ändå. Vi får se helt enkelt, men det får gärna komma något från andra hållet också. Åklagaren har mycket i FU som visar på att han är förbannad anser jag då och det kan ju vara det med att han inte fick henne första gången utan skamsen utsparkad från HR. Lite uttalande av KL i media osv, så klart han har ett fokus efter det.
Citera
2020-10-13, 20:57
Medlem
Jofs avatar
Debatterat till leda redan antar jag. Men K.L. psykologiska struktur intresserar mig.
Man har talat om borderline och bipolär, tycker jag mig ha sett. Sen ovanpå det organiska skador från missbruk.
Båda diagnoserna gör det möjligt att fungera på hög intellektuell nivå.
Missbruk däremot sänker den intellektuella nivån, samtidigt som det tar bort de mer nyanserade emotionerna. Graden av sänkning kan variera stort. Från att man blir lite "dummare" bara, till att man utvecklar en demens. En intressant form av demens är den där man fungerar intellektuellt helt ok i stunden, men sen är "helt väck", glömt ALLT. Korsakoffs syndrom.
Tänker på det eftersom K.L. verkar kunna fungera rätt ok i en samtalssituation. Men sen verkar flippa ut rejält.
Hur det är med det kan man se i en sammanhängande domstolsförhandling. Kan hon hålla tråden?
Citera
2020-10-13, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:

Du växlar spår som om du jobbade i Hallsberg.

Jag besvarade det du skrev om den manipulativa apans beteende, att det gick att se lång väg innan detta FUP.

Då du skrev om gröna ögon.

Jag skrev att det dock är väldigt intressant att se en mer samlad bild.

Jag skrev att det sen finns bevisning som jag öht inte berörde.

Jag skrev heller inte om nån "graverade säkerhet".

Det är väl några särdrag hos KL som utkristalliseras.

Totalt besatt av HOL, stalkerbeteende.
Varav hon efter skilsmässan inte skyr några medel för att hämnas då hon anser att allt är hans fel.

Alkoholmissbruk.
Våldsam och aggressiv på fyllan.
Sjukdomsvinst.

Kronisk offerroll som hon även använder för manipulation.
Utnyttjar och bedrar folk.
Promiskuös, använder sig av sex.

Varav jag givetvis inte anser att karaktärsdrag är vad som ett folk döms för i rätten.

Men det ger henne stark potential att begå brott.

Jag själv analyserar KL och avancerar vidare till bevisningen framöver. Återkommer till det.
Likt föregående dom.
Citat:
Falsk vet jag inte direkt, men hämndlysten. Precis som många andra som inte kan släppa sitt x utan stalkar dom i princip. Här har man en som blivit fråntagen sina barn och bostad. Självklart vill hon åt honom. Sen tror jag inte han är guds bästa barn direkt även om KL då har gått ner sig och balat ut.
I mina ögon är det fullt förståeligt på ett sätt men inte på ett annat. Ta en kvinnas barn ifrån henne så blir hon livsfarlig.
Dummaste jag hört men inte förvånad.
Senast redigerad av develi 2020-10-13 kl. 21:11.
Citera
2020-10-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ja hon har i alla fall en del svar på en del av punkterna som åklagaren ställer upp i åtalet som bevisning.
Däremot saknas svar på guldköpet förutom att hon investerar i fastighet utomlands, men säger inte vart guldet finns i dag då. Att hon rekat med TR och skolor osv det erkänner hon men av annan anledning än vad åklagaren påstår. Men visst helheten ser ut på ett sätt, men delar man upp det blir det inte supervasst ändå. Vi får se helt enkelt, men det får gärna komma något från andra hållet också. Åklagaren har mycket i FU som visar på att han är förbannad anser jag då och det kan ju vara det med att han inte fick henne första gången utan skamsen utsparkad från HR. Lite uttalande av KL i media osv, så klart han har ett fokus efter det.

Angående guldets överlämnande till MR så sker det i en påse från optiker hon besökt några timmar innan. Hon påstår att hon köpt linsvätska till MR och att påsen endast innehåller inköpet från optikern.

Det underliga är att de måste lämna kinakrogen med flera minuters mellanrum och ta olika vägar för att sammanstråla sen på Norra Latin vid Norra Bantorget och först där överlämna påsen med "linsvätskan". Hon påstår vidare att hon inte har en aning om att det heter Norra Bantorget och hävdar att hon inte ens varit där trots att ett halvt fotbollslag med spanare iakttar och dokumenterar hennes vända på stan.

KL idiotförklarar slutligen förhörsledaren och meddelar strax innan förhöret strax avslutas:

H: Jaha… nej, det ringer… nu säger jag det igen… och snälla så ge dig nu. Jag kan inte… jag
har… väldigt väldigt uppriktigt så ringer det ingen klocka alls.

(...)

H: Nej, det är inget vederlag. Och nu säger jag ifrån. Du får ge dig nu.

Sen en intressant grej med hur det verkligen lyser igenom att hon ogillar situationen hon är i.
I detta förhör kritiserar hon polisens spanare för att de inte kan kamouflera sig.

Kallar åklagaren för "din Lukas".

Kallar HOL för "er förtjusande målsägande".

Klankar ner på biträdande juristen som varit med på tidigare förhöret. I det förhöret menar hon vid två tillfällen att bitrisen inte skulle hänga med att anteckna. Det får FHL påpeka för KL att det är han visst kapabel till.

Hon pratar även om deras "trevliga kollegor" som haft hand om henne i arresten eller var det var.

Hon gör sig ju bara jäkla fånig. Samma veva som när hon kallade åklagaren för "ingen stjärna direkt".

Kanske KL kommer på andra tankar sen i vidare förhör ang Bantorget och guldet men så långt är jag inte i läsningen än.
Senast redigerad av Avel 2020-10-13 kl. 21:16.
Citera
2020-10-13, 21:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Debatterat till leda redan antar jag. Men K.L. psykologiska struktur intresserar mig.
Man har talat om borderline och bipolär, tycker jag mig ha sett. Sen ovanpå det organiska skador från missbruk.
Båda diagnoserna gör det möjligt att fungera på hög intellektuell nivå.
Missbruk däremot sänker den intellektuella nivån, samtidigt som det tar bort de mer nyanserade emotionerna. Graden av sänkning kan variera stort. Från att man blir lite "dummare" bara, till att man utvecklar en demens. En intressant form av demens är den där man fungerar intellektuellt helt ok i stunden, men sen är "helt väck", glömt ALLT. Korsakoffs syndrom.
Tänker på det eftersom K.L. verkar kunna fungera rätt ok i en samtalssituation. Men sen verkar flippa ut rejält.
Hur det är med det kan man se i en sammanhängande domstolsförhandling. Kan hon hålla tråden?
Hon är svår som misstänkt kvinna vid allvarligt brott. De är nämligen få till antal, dvs litet urval och få studier.
De beter sig inte likt män och det är inte lika klara gränser mellan störningarna men väldigt intressant därav.
Bra du nämner högfungerande i sammanhanget. Det vi ser nu är inte vad hon klarade av att behärska då. Nykter. Innan separation.
Senast redigerad av develi 2020-10-13 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in