2020-10-13, 16:50
Medlem
Ingen av er här som försöker ursäkta ebba hade tyckt det var okej om nån hade bjudit in eran farfar i 80 års åldern på fika för att försöka få av han gården utanför marknaden...
2020-10-13, 16:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ebba la upp sig för media också.

Regeln "inte ens peta på en åldring" borde stå i hennes arbetsbeskrivning. Vid minsta gnissel, backa! Framstå framför allt inte som aggro. Det ser okristet, konstigt och okvinnligt ut i väljarnas ögon. Mycket enkelt. Tänk, för fan.

Ebba är tyvärr rätt blåst.

Eller så är hon inte åldersfacist som du.

Själv behandlar jag alla myndiga på samma sätt så länge de inte är psykiskt sjuka, dementa eller funktionsnedsatta.

Ålder är egalt.
2020-10-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo det har jag. Hade gubben nån vinst eller anledning till att bjussa på 300 000?
Hur gick den där förhandlingen till... *hahahaha*

OM det nu överhuvudtaget var nåt snack om 4,2.
Du tycker inte att det finns lite skumma saker att funderar över...?

De gånger jag läst om "spontanköp" där man knackar på, eller tom köp innan visning eller "snabb affär" är att det är saker man får betala för.

Tex värderingen ligger på 4.2 men man lägger ett bud på 4.3 ... för man värderar möjligheten att överhuvudtaget få köpa huset till ett värde med.

Så du brukar köpa saker för så dyra pengar som det bara går?

Har en bil till salu i så fall om du vill köpa?

Saken är helt enkelt att man har kommit överens om ett pris. Som gubben föreslog.
EBT accepterade det priset.

Det finns inga som helst bevis för tvång överhuvudtaget.

Det enda som finns är nån form av missplacerad sympati mot en gubbe vars enda "handikapp" är att han är gammal.
2020-10-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ändringen i Sverige bör bli att lagen blir lika för alla. Att politiker och andra bostadstjuvar inte skyddas av sekter, klaner, skrån, samfund och allt vad det heter, när folk går ihop och skyddar varandra ända in i domstolarna. Dessa element skyddar varandra från rättsliga konsekvenser när de begår brottsliga eller rättsvidriga gärningar. Ingen utredning inleds, inga åtal och ingen rättelse finns att få när uppsatta personer blåser folk och struntar i lagen.

Vi har trådar polismannen som lurade en åldring på miljoner en villaförsäljning, vi har advokaten som gör konstruktiv bodelning med advokatkompis för att bo på Norr Mälarstrand.
Du har ju helt tappat verklighetsuppfattningen. Ingen har gjort något olagligt här - utom möjligtvis Esbjörn. Man är fri att sälja till vem man vill och till vilket pris man vill. Nu har tydligen Esbjörn gjort det och släktingarna blev missnöjda. Det framgår ju med all önskvärd tydlighet att det är giriga släktingar som driver processen. De såg framför sig hur de skulle ärva en sketen tomt, stycka upp den i mindre delar och tjäna storkovan. För att ha det sommarhus lär inte gå med tanke på skicket - det är en ren efterhandskonstruktion.

Vi borde tvärt om ha lagar som skyddar köparen från giriga och galna släktingar som likt rättshaverister driver processer mot oskyldiga.
2020-10-13, 16:57
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Ingen av er här som försöker ursäkta ebba hade tyckt det var okej om nån hade bjudit in eran farfar i 80 års åldern på fika för att försöka få av han gården utanför marknaden...
Det är ingen gård, kan vi iaf enas om det
2020-10-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Själv behandlar jag alla myndiga på samma sätt så länge de inte är psykiskt sjuka, dementa eller funktionsnedsatta.

Ålder är egalt.

Det är inte jag som dömer - EBT är KD-ledare och har tagit totalt fel beslut i förhållande till sitt politiska uppdrag, sin image och en mkt gammal man. Det ser illa ut, punkt.

Esbjörn-gate blir hennes fall.

Jag konstaterar bara faktum, och att hon är en obegåvad politiker.

Juridiskt har hon tydligen fel dessutom, eftersom Esbjörns släktingar har skrivit på papper som förhindrar försäljningen, som jag fattat det.

To be continued.
2020-10-13, 16:59
Medlem
Citat:

Ålder är egalt.

Du är inte partiledare för ett parti som ska stå för hög moral och att värna om äldre.
2020-10-13, 17:04
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2

Tror nog en 80åring har mer nytta av riktiga pengar än ett hus i renoveringsbehov...

Ebba har handlat helt korrekt.
2020-10-13, 17:08
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är inte jag som dömer - EBT är KD-ledare och har tagit totalt fel beslut i förhållande till sitt politiska uppdrag, sin image och en mkt gammal man. Det ser illa ut, punkt.

Esbjörn-gate blir hennes fall.

Jag konstaterar bara faktum, och att hon är en obegåvad politiker.

Juridiskt har hon tydligen fel dessutom, eftersom Esbjörns släktingar har skrivit på papper som förhindrar försäljningen, som jag fattat det.

To be continued.

Vänta nu.
Det du skriver är per definition en omöjlighet!

Om något sådant giltigt dokument skulle finnas, som, i så fall måste till inskrivningsmyndigheten så hade mäklaren hittat det.

Annars mister mäklaren sin legitimation omedelbart.

Nej, det här är en ren och skär smutskastningskampanj.
2020-10-13, 17:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Tror nog en 80åring har mer nytta av riktiga pengar än ett hus i renoveringsbehov...

Ebba har handlat helt korrekt.

Ja och det är märkligt att denna fantastiska släktgård som hela släkten vurmar om är i så förfallet skick! Ingen av alla de i släkten som gråter krokodiltårar nu verkar ha brytt sig det mlnsta tidigare, tror de ville ärva och sedan sälja själva.
2020-10-13, 17:16
Medlem
Citat:
Vänta nu.

Om något sådant giltigt dokument skulle finnas, som, i så fall måste till inskrivningsmyndigheten så hade mäklaren hittat det.

Eller så fifflade man undan det, höll medvetet anhöriga utanför och mäklaren är oärlig....

Allt kommer att komma fram.

Om EBT har juridiskt rätt, är hon iaf klantig och korkad. Hon har konstiga prioriteringar och blir hängd, vilket hon borde fattat direkt.
2020-10-13, 17:16
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Vänta nu.

Självklart skulle det vara inskrivet i lagfarten om det fanns fler ägare till fastigheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in