2020-10-13, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har mina funderingar också över sekten livets ord, skilsmässan, barnen, nöjeslystnaden, ointresset av att läsa böcker, och nu detta. Barnens pappa verkar normal. Men vi vet så lite, eftersom det händer inte varje dag att media granskar maktens hantlangare.

Detta är en fastighet man köper för att riva och bygga nytt. Det vet mäklaren. Sjönära har sålt bättre hus som rivits för att bygga New England hus och andra schabrak.

Husets skick och att det är stökigt har inget med saken att göra. En oberoende mäklare, anlitad av Esbjörn, hade sagt till Esbjörn att han bör röja tomten i det fall det skulle påverka prisbilden negativt. Nu fick Esbjörn ingen tid att röja, städa och förbereda fastigheten för visning på öppna marknaden. Hade Esbjörn haft tid eller planerat en försäljning hade han kunnat baka bullar och fylla huset med doften av bullbak, i stället för att bli frestad av Ebbas bullar.

Denna sak är så infantil och primitiv. Jag kan se framför mig Ebba i tajt känning förföriskt pigga upp en äldre man som levt ett tråkigt liv under denna pandemi.

Denna fastighetsöverlåtelse visar att folk kan göra karriär i Sverige utan utbildning eller bildning, med konsekvens att vi är många som nu tröttnar. Ebba ska inte snacka om brottslighet och klaner, när hon inte förstår hur illa denna sak är.

Det kryllar av sjönära tomter några mil utanför Uppsala, om man nu står ut med den oerhörda mängd white trash som huserar där.

Hade det inte varit för att Annie Lööfs afghaner förstört hela Uppsalas citykärna hade ingen vettig person sett dessa gudsförgätna platser på civilisationens bakgård som attraktiva.
2020-10-13, 16:31
Medlem
Citat:
Enligt Matz Bolin överläts sedan släktgården till Esbjörn med villkoret att den skulle vara i familjen Bolins ägo så länge som någon var intresserad av den.

Den formella överlåtelsen ägde rum 1 juli 2007.

– När jag överlät min del till Esbjörn skrev vi papper på att det inte fick säljas förrän alla var överens och syskonbarnen var tillfrågade om de var intresserade av gården. Jag hade inte tänkt bo där men det är klart att jag är intresserad av att ha det som sommarställe. Jag är ändå arvinge till Esbjörn, säger Matz Bolin
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

Juridiska hinder alltså, och röjningen är olaglig.
2020-10-13, 16:31
Medlem
Trodde att EB var bra och ett undantag i sjöklövern men det här var ruttet. Hoppas hon går miste om både sin partiledarroll och strandtomt
2020-10-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Clickbait, eller hur man man portionerar ut skandaler i syfte att sänka politiker.

Augusti:
Kontrakt signat 20 augusti med handpenning som ska betalas 2008-08-26
Ebba: Efter att köpekontraktet undertecknats var vi där tillsammans, säljaren och jag, och röjde upp en del.
2008-08-26, handpenning inbetalad.

September:
Matz Bolin besöker "gården" den 4 eller 5 september medan tillträdesdagen skulle vara den 16 september, enligt kontraktet. Någon har röjt sly på tomten Esbjörn "gråter".
Tillträde den 16 september, Esbjörn kommer inte till mötet på Swedbank
(Fest Ebba och Margaux Dietz m.fl den 25 september enl AB, exp anger den 26:e samt sen en 40-års fest den 27 september med Ebba)
Deadline för advokaten den 30 september

Oktober:
7 oktober Expressen frontar Ebba om SÄPO-transporten av hennes vän från tidigare nämnda fest
Instagrambilder på fester med Ebba publiceras på nätet den 8 oktober
8 oktober Expressen lägger ut festbilder - Annika Strandhäll kritiserar sen festerna
9 oktober Expressen lägger ut fastighetsbråket 1:a omgången av 4.

Expressen satt alltså på storyn ett bra tag, för att kopplas ihop med de övriga blamagerna från Ebba.

Bra tidslinje! Och lägger man dessutom på hur man vinklar historien och piskar upp läsarna så är det solklart att man är ute efter att smutskasta Ebba.
2020-10-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ebba måste backa nu om hon inte vill gå till historien som utnyttjade en vimsig gammal man. Det har inget med juridik att göra längre.

Så är det. Att makthavare inte lär sig av tidigare drev är obegripligt. Hon borde frågat sig om det kunde bli en snöboll, om den kunde bli ett drev och om kåken var värd en medial nedsmutsning. IQ badboll....
2020-10-13, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Väldigt bra sammanfattat! Dårar som inte kan se rätt och fel gällande detta utan bara tänker med färgade politiska ögon. En chans att trycka ner Ebba och Kd.

...och arbetar hårt för att mörka de för Sverige förödande överenskommelser S/MP/V/C/L gjort senaste veckorna. Detta är bara en medial/politsk rökridå spunnen med detta som syfte samt att samtidigt försäka sänka KD:s partiledare så inte ett reellt regeringsalternativ kan bildas.
2020-10-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ebba kommer bara förlora om hon backar.

Nu är det för sent. Hon skulle backat direkt när gubben krånglade. Ebba är inte så intelligent.
2020-10-13, 16:40
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Bra tidslinje! Och lägger man dessutom på hur man vinklar historien och piskar upp läsarna så är det solklart att man är ute efter att smutskasta Ebba.
Jag får vibbar från ” Jägarna”
2020-10-13, 16:43
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Clickbait, eller hur man man portionerar ut skandaler i syfte att sänka politiker.

Augusti:
Kontrakt signat 20 augusti med handpenning som ska betalas 2008-08-26
Ebba: Efter att köpekontraktet undertecknats var vi där tillsammans, säljaren och jag, och röjde upp en del.
2008-08-26, handpenning inbetalad.
...
2008?
2020-10-13, 16:44
Medlem
Citat:

Ebba la upp sig för media också.

Regeln "inte ens peta på en åldring" borde stå i hennes arbetsbeskrivning. Vid minsta gnissel, backa! Framstå framför allt inte som aggro. Det ser okristet, konstigt och okvinnligt ut i väljarnas ögon. Mycket enkelt. Tänk, för fan.

Ebba är tyvärr rätt blåst.
2020-10-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men det citatet har redan dementerats, så den som missat läsa är du.
Dessutom framgår det om man kollar vad som ståri tidningen och sägs i reportaget att gubben inte alls betalt tillbaka handpenningen.
Ingenstans har jag funnit att han betalt tillbaka utan endast att han skulle, viss skillnad det.
Så du orkar gå tillbaka sisådär 500 inlägg för att hacka på något jag redan dementerat?
2020-10-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

Juridiska hinder alltså, och röjningen är olaglig.

Aha, fanns det dokument som släktingar skrivit på, som hindrade Ebbas och gubbens affär, då är saken avgjord. Ebba hade inte överblick, hade för bråttom, retade upp släktingar till Esbjörn, och hon är marinerad, stekt och kokt. Ännu en fartblind jävel som får gå.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in