2020-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Det var en jävla häxjakt på G nu då?
Först att hon åkte någon mil för mkt i bil, o nu att nån gammal gubbe gick med på att sälja billigt?

Har nån bild på stugan?
Kollade lite i början av tråden o lite i slutet men hitta inget.

Det finns bilder i Oisin Cantwells artikel i Expressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

igenvuxen tomt, bilvrak, pressenningar, inrasat entreetak, fukt,
utdömt avlopp mm mm
2020-10-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är ganska självklart att hon blir måltavla för häxjakt. En framtida regering kan bestå av Moderaterna och Kristdemokraterna med stöd av Sverigedemokraterna. Detta vill vänsteretablissemanget förhindra till varje pris.

Att angripa KD kan försvaga partiet, men också framför allt att KD väljare går till Liberalerna istället då dessa två partier har delvis samma målgrupp. Ramlar Liberalerna ut blir det troligen en M+KD ledd regering. Liberalerna är garanten för nuvarande S+MP regim.

Som jag ser det ganska så omdömeslöst av Busch, hon vet att hon har ögonen på sig, som bara väntar på att hon ska göra ett misstag. Hon måste agera där utefter. Hon bär ansvaret för partiet, och skillnaden mellan ett succéval och en flopp innebär att partiet förlorar stora medel och många eftertraktade tjänster.

Förra året åkte hon på Bindefeldts fest trots budgetarbetet. Alltså borde hon ha vetat bättre detta år när hon återigen visade att hon gör lite som det behagar och partajar på Stureplan inför allas ögon mitt i pandemin.

Det är som att fisa de äldre väljarna långfingret - eller rent av pissa dem rakt i nyllet.
2020-10-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Lofven
Den hale gubjäveln ingick ett fair avtal och puddlar nu med krokodiltårar efter att ha fått erbjudande om att svartmåla Ebba som del av svenska regeringens svartmålningskampanj för alla regimkritiker. Svårtmålad för att vara miljömedveten och låta sin vännina samåka. Svartmålad för att hon deltog på en vänninas fest som fyllde jämt. Sen ser man typiske svensson som hycklar i text och gör en höna av en fjäder och slår sig för bröstet.

Ebba saknar omdöme och hon rör sig i samma sorts kretsar. Ingen skulle ha vetat om hennes festfadäs OM det inte vore för väninnan som inte kunde låta bli att skryta om skjutsen på sitt Insta.

Ebba och hennes kompisar är helt enkelt omogna småflickor som inte fattar vad som är passande under dessa pandemitider OM man gör anspråk på att vara någon sorts ledare.
2020-10-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

utdömt avlopp mm mm

Och detta är garantin för Ebbas barns trygga uppväxt. Annars är det tydligen lite si och så med den saken..
2020-10-13, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Jag förstår fortfarande inte varför Ebba vill ha just detta hus, som uppenbart är ett ruckel som det kommer att kräva miljoner att få ordning på. Det är klart att hon vill bo i området Marielund (där hon redan bor) men där finns ju många andra hus – och ibland är de ju till salu ... (https://widerlov.se/uppsala/tillsalu/CMVILLA4KRTCU8FRPCUSB2G).
Är det att hon vill ha en sjötomt (vilket huset som säljs ovan inte har)? Eller drömmer hon om att renovera ett ruckel? Med tanke på hennes ”day job” skulle hon spara en hel del tid och möda på att köpa ett hus som inte är ett ruckel ... Visst kan man ta in hantverkare, men i detta fall krävs nog även en projektledare.

Hon river och bygger nytt. Många av husen där är byggda i början av 1900-talet och passar inte för ett modernt boende.
2020-10-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

utdömt avlopp mm mm

Såg den bilden, men har ju såklart inte aftonbladet+, tänkte om de fanns mer

Den bilden på förstasidan ser ut som ett rivningsobjekt tycker jag?
Vart ligger de, nån som kollat slutpriser i området o dragit av en slant för att få bort rucklet?
Vad blev resultatet? va de superpris eller?
2020-10-13, 14:21
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Förra året åkte hon på Bindefeldts fest trots budgetarbetet. Alltså borde hon ha vetat bättre detta år när hon återigen visade att hon gör lite som det behagar och partajar på Stureplan inför allas ögon mitt i pandemin.

Det är som att fisa de äldre väljarna långfingret - eller rent av pissa dem rakt i nyllet.

Du är något patetisk. Antar att du aldrig har gjort någon fastighetsaffär?
2020-10-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Du är något patetisk. Antar att du aldrig har gjort någon fastighetsaffär?

Tvärtom. Det är just tvärtom jag vet att det går att agera på ett föredömligt sätt när jag gör affärer med folk som inte är vana vid sånt.
2020-10-13, 14:25
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Om jag nu tolkar Lantmäteriets Allmänna fastighetsinformation rätt har ägaren till Marinelund 7:1 varit ett oskiftat dödsbo fram till 2007-03-08 då Esbjörn genom arv tillskrivs 4/9 av fastigheten (Inskrivningsdag 2007-03-14). Vid samma datum står det angivet att Matz och 5 ytterligare personer ärver 5/9 (Inskrivningsdag 2007-03-14) som de överlåter/avstår till Esbjörn (Inskrivningsdag 2008-03-10).

För fastigheten finns ett pågående ärende gällande lagfart. Detta ärende är daterat 2020-10-05

Tack för infon.

Någon som vet om Matz har någon annan inkomst än sjukpenning & bostadsbidrag?
2020-10-13, 14:28
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom. Det är just tvärtom jag vet att det går att agera på ett föredömligt sätt när jag gör affärer med folk som inte är vana vid sånt.

Och här dig det föredömligt ända sedan en arvtagare kom in i bilden och blev förbannad på att Esbjörn ville leva gott i slutet av sitt liv istället för att låta stugan gå vidare i arv.
2020-10-13, 14:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Esbjörn har alltså i 12 år varit ensam ägare av fastigheten. Sedan sålt den till Ebba.
Både säljare och köpare var överens.

Sen kommer Matz !

Ja, Ebba har agerat helt rätt. Esbjörn är ensam ägare av fastigheten och verkar av allt att döma vara klar i huvudet.

Han har sålt fastigheten och allt har gått rätt till.

Det är inte Ebbas sak att göra gissningar om "smarta" skatteupplägg inom klanen Bolin.
2020-10-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Och här dig det föredömligt ända sedan en arvtagare kom in i bilden och blev förbannad på att Esbjörn ville leva gott i slutet av sitt liv istället för att låta stugan gå vidare i arv.

Hade släktingarna varit girigputtar á la Ebba hade det inte låtit Esbjörn ha sitt sommarställe kvar till att börja med utan tvingat till sig försäljning för 12 år sedan.

Esbjörn behöver säger 4 millar för att kunna resa, supa, gå ut på Stureplan och dansa lite..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in