Citat:
Ursprungligen postat av
karlenn
Är det inte jobbigt att drömma mardrömmar och ligga delvis sömnlös över något som du inte kan påverka? Jag tror det är dags för oss Flashbackare att förstå att det inte blir bättre än så här sett till den svenska strategin. Ute i samhället så märks det klart och tydligt att majoriteten har accepterat situationen, kanske dags för användarna på Flashback att göra det också.
Jo, det är faktiskt jättejobbigt. Flashback är ändå en slags ventil mitt i allt det jobbigt. Du har helt rätt att det knappast blir bättre än så här sett till den svenska strategin. Däremot är jag fullt övertygad om att det kan bli 10 resor värre med denna strategi också. Det gör mig orolig. Speciellt då jag delar din analys kring hur det ser ut, ute i samhället. De flesta lever som om smittan inte ens existerade. Detta som smittalen (visserligen från låga nivåer), vänt spikrakt uppåt och länder som ligger före oss har gått in i samma kris som i våras. Detta trots striktare restriktioner än vad vi har i Sverige. Då undrar man ju hur det kommer sluta här, speciellt när man känner till regeringens ovilja att ta till åtgärder.
Är det förresten fortfarande stopp på att hämta ut mer läkemedel utan högkostnadssubvention om man vill lägga upp ett lager? Varför ligger denna restriktion kvar om vi inte längre befinner oss i kris?