Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Jag instämmer i att han inte är knuten till mordplatsen före mordet.
Han KAN MYCKET VÄL ha varit där han kan mycket väl vara mördaren,MEN han är inte knuten med säkerhet till platsen före mordet.
Vi vet inte hur lång tid det tog att komma ut på gatan efter utstämplingen vars tid också anges i helminut vilket ger ett i sammanhanget stort spann.
MEN knuten till platsen minuter efter mordet är han ju inte heller,
Vi vet bara att han är knuten till mordplatsen ungefär runt mordet här kan dock en enda minut hit och dit ha enorm betydelse.
Vi lär aldrig få veta exakt när SE klev ut på gatan eller ej tyvärr.
Jag ser dock som sagt fram mor de kommande avslöjanden om SE som jag fått tydliga indikationer på kommer att komma inom en inte alltför avlägsen framtid,
Jo, han är betydligt mera knuten till brottsplatsen EFTER mordet.
Först och främst genom att han sett Lars Jeppsson i en position där han stod då gärningsmannen var på den andra sidan Luntmakargatan och på väg uppför trappen, och kunde bara synas som en silhuett mot den västra väggen på kulturhuset från brottsplatsen och inte från trappkrönet.
Detta binder honom med mycket stor sannolikhet till brottsplatsen ungefär en minut efter mordet.
Vi har också hans kunskap om att Lisbeth uppfattat att gm hade blå täckjacka, och vi har också väktarnas vittnesmål där han återgivit en korrekt och detaljerad beskrivning om vad som utspelade sig på brottsplatsen EFTER mordet. Det finns mer, men vi kan ta allt separat en annan gång, jag kan tålmodigt repetera detta så länge jag har ork.
Du skriver först att han inte är knuten till mordplatsen före mordet, vilket är helt korrekt.
Sedan skriver du: ”MEN han är inte knuten med säkerhet till platsen före mordet”.
Med viss osäkerhet är han ändå knuten då?
Är det inte konstigt?
Finns något som knyter honom till brottsplatsen före mordet?
Redovisa så fall vad det kan vara.