2020-10-13, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon har höjt anbudet nu. Men det spelar ingen roll eftersom köpet inget gått genom ännu. Dessutom handlar det inte om priset. Gubben vill inte sälja sin gård. Han ångade sig dagen efter avtalet skrevs på. Han anser sig vilseledd. Oavsett om Ebba juridiskt sätt kan genomföra köpet så vore det oetiskt av henne att göra det.
Okej? Var är problemet enligt dig? Sånt sker hela tiden. Vill du införa ångerrätt på fastighetsaffärer?
2020-10-13, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon har uppvaktat honom för att få honom att sälja. Sen när han och släktingar ångrar sig, så ska hon ändå tvinga igenom affären med hjälp av advokat. Det är osnyggt och känslokallt. Det är deras ställe som de haft i hundra år. Hon kan hitta nåt annat.
Ja men där har du väl vad som hänt. Gubben ville sälja, men släktingarna vill åt gården när gubben dör och satte press på honom. Så han ångrade sig. Har man skrivit på så har man. Då blir det ju lite upp till den andra parten att acceptera att säljaren ångrat sig eller inte. Gör man inte det så får domstolen ta det via advokater. Fastighetsaffärer är inte som att köpa en tröja på HM där man har öppet köp.
2020-10-13, 06:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Dålig medie-vecka för Ebba Busch. Först Säpo-skjutsen, 40-års skivan i Corona-tider och nu det här.

På ytan tycker jag det ser ut som vilken fastighetsaffär som helst där parterna inte är överens. Avtal finns, allt är klart, ena parten har ändrat sig. Normalt sett något för juridiken att reda ut vilken part som felat och därefter döma.

Men detta är inte enbart juridik - det är all about optics. Och de ser inte bra ut för för Busch. Bilden som hennes politiska motståndare försöker sätta, och delvis lyckats - är den unga, hänsynslösa politikern har lurat en senildement gubbe på hans egendom.

Nyhetsvärdet för mig är ganska lågt. Det är en affär mellan två privatpersoner där parterna tvistar. Låt juridiken ha sin gång och skriv om foul play misstänks.

Dock 99% säker på att Busch kommer backa ur det här. Vore PR-självmord att tvinga till sig kåken mot gubbens vilja, även om hon har rätten på sin sida.

Släktingarna ska vi inte ens prata om, de som syns i media. Giriga as som väntar på en payday när gubben checkar ut. Uppenbart att de enbart har dollartecken för ögonen.
2020-10-13, 06:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Ja men där har du väl vad som hänt. Gubben ville sälja, men släktingarna vill åt gården när gubben dör och satte press på honom. Så han ångrade sig. Har man skrivit på så har man. Då blir det ju lite upp till den andra parten att acceptera att säljaren ångrat sig eller inte. Gör man inte det så får domstolen ta det via advokater. Fastighetsaffärer är inte som att köpa en tröja på HM där man har öppet köp.

Du menar att han ljuger när han blir intervjuad?
2020-10-13, 07:02
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Oavsett vilka motiv släktingarna har ska inte en proffsig ledare sätta sig i en situation som den här.
Ebba visar att hon inte har det som krävs. Hon visar på bristande moral. En än värre bristande strategiskt tänk.
Har man hennes jobb ska man inte försöka med nån halvfuling när man köper bostad det är så enkelt.
Inkompetent och moraliskt tveksam, inte bra.
Anar jag att detta är personligt , att du helt enkelt inte gillat Ebba redan innan detta?
Senast redigerad av Caracallas 2020-10-13 kl. 07:19.
2020-10-13, 07:05
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Dålig medie-vecka för Ebba Busch. Först Säpo-skjutsen, 40-års skivan i Corona-tider och nu det här.

På ytan tycker jag det ser ut som vilken fastighetsaffär som helst där parterna inte är överens. Avtal finns, allt är klart, ena parten har ändrat sig. Normalt sett något för juridiken att reda ut vilken part som felat och därefter döma.

Men detta är inte enbart juridik - det är all about optics. Och de ser inte bra ut för för Busch. Bilden som hennes politiska motståndare försöker sätta, och delvis lyckats - är den unga, hänsynslösa politikern har lurat en senildement gubbe på hans egendom.

Nyhetsvärdet för mig är ganska lågt. Det är en affär mellan två privatpersoner där parterna tvistar. Låt juridiken ha sin gång och skriv om foul play misstänks.

Dock 99% säker på att Busch kommer backa ur det här. Vore PR-självmord att tvinga till sig kåken mot gubbens vilja, även om hon har rätten på sin sida.

Släktingarna ska vi inte ens prata om, de som syns i media. Giriga as som väntar på en payday när gubben checkar ut. Uppenbart att de enbart har dollartecken för ögonen.
Bra skrivet. Givetvis har någon satt ett drev på Ebba. Hon måste backa ur den här affären. Sen kan släktingarna stå där med detta ruckel och hjälpa gubben röja upp. Ebba kan hitta ngt mycket bättre än detta.
Senast redigerad av Caracallas 2020-10-13 kl. 07:17.
2020-10-13, 07:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Jag vet inte. Jag tycker att det har ett rätt stort nyhetsvärde. Inte fastighetsaffären mellan två privatpersoner som tvistar. Utan hur en av partiledarna begår PR-självmord som du säger. Och det gjorde hon redan när hon skrev brevet på tillträdesdagen och sedan anlitade advokaten (som troligtvis också är en kompis) två dagar senare.
Som jag skrivit tidigare: Hon borde ha kunnat räkna ut med kussimurran hur det skulle se ut i offentlighetens ljus.
2020-10-13, 07:12
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark4ever
Fan vad många paragrafryttare det var här inne då.. Det enda jag egentligen vill veta är om aftonhorans påståenden stämmer eller inte. Har Ebba verkligen pressat Esbjörn på detta köp och sedan hotat honom med "rättsliga åtgärder" eller finns det saker som ändrar ekvationen?

Att vänstervriden slaskmedia väljer ut sitt offer såhär uppenbart när det är hon som bland annat drivit på hårdast för att avsätta regeringen verkar lite väl för bra för att vara sant. Men man ska inte stirra sig blind på att media är vänstervriden. Korrupta och psykopatiska politiker finns det gott om. Vill bara veta om Ebba är en av de.
Att inte hillbillisarna här inne förstår att detta är ett regisserat drev , ett politiskt spel som så mycket annat. Men svenska folket är visst lätta att lura. Få bort fokus på andra viktiga saker som sker i vårt land. Så vad gör man. Jo man blåser upp en skitsak som parterna borde kunnat lösa själva till något ofantligt stort. Vad vinner man. Jo att flytta fokus.
2020-10-13, 07:12
Medlem
Tycker de är rätt av Ebba att blanda in jurister, har man ett avtal skall det följas.

Tror gubben kör ett ful spel för att ångra försäljningen nu när hans släktingar helt plötsligt vill ha de, för varför skulle någon annars gråta ut i media.
Sen om han nu är så virrig som han själv påstår och inte kan ta ansvar för sina handlingar, får han väl ansöka om att bli omyndigförklarad .
2020-10-13, 07:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Från Matz Bolins dotters fb:

"Tänk att vissa rika och kända människor inte har någon skam i kroppen. Det är min farfars barndoms hem som detta handlar om.
Jag har tillbringat många somrar där med min pappa när farfars bror Erik levde, hur han rodde ekan medans vi övade på att orka simma hela vägen ut till badholmen, suttit och fikat på bryggan, hur vi plockade stora vinbärssnäckor i trädgården, lärde mig köra moped i gröna gatan, min farfar sa alltid att detta skulle stanna i släkten, så gissa om jag blev förvånad av att höra detta.
Min stackars farfars bror som blivit utsatt.
Hade gården någonsin lagts ut för försäljning hade priset blivit något helt annat.
Det är ett magiskt ställe.
Men Ebba vill göra en egen deal, att man ens kan med!
Och hon ska slåss för dem äldre? Det är ju ett skämt!
Shame on You Ebba Busch !!
Bara att dela vidare om man vill!"

Herregud vilket dravel, som att hon, hennes syskon och kusiner (iallafall 7 st) skulle kunna samsas om detta lilla ruckel. De tror såklart att de ska göra sig ett klipp på kåken. I vilket fall så blir det inte så mycket efter skatt per person.

Hon har fullt med bilder på sin fb, men inte ett enda på Esbjörn eller huset. Mer behöver inte sägas.

Avslöjande. Gnället om priset kommer tidigt i dotterns infantila inpass i ärendet.
Det är naturligtvis där skon klämmer. Alla gnidna arvingar, som tidigare inte haft ett skvatt till övers för gamle Esbjörn, går nu bananas när de inbillar sig att rucklet sålts för billigt.

Tjatet om att vissa inblandade gnällmånsar badat i sjön som barn, fikat på bryggan och plockat bär på tomten är ju bara för patetiskt. Sånt vämjeligt skitsnack har aldrig tidigare varit skäl för att bryta kontrakt, gnälla i ljugmedia och låtsas att man blivit lurad.
2020-10-13, 07:25
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Avslöjande. Gnället om priset kommer tidigt i dotterns infantila inpass i ärendet.
Det är naturligtvis där skon klämmer. Alla gnidna arvingar, som tidigare inte haft ett skvatt till övers för gamle Esbjörn, går nu bananas när de inbillar sig att rucklet sålts för billigt.

Tjatet om att vissa inblandade gnällmånsar badat i sjön som barn, fikat på bryggan och plockat bär på tomten är ju bara för patetiskt. Sånt vämjeligt skitsnack har aldrig tidigare varit skäl för att bryta kontrakt, gnälla i ljugmedia och låtsas att man blivit lurad.
DET borde vara straffbart.
2020-10-13, 07:27
Medlem
knark4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Att inte hillbillisarna här inne förstår att detta är ett regisserat drev , ett politiskt spel som så mycket annat. Men svenska folket är visst lätta att lura. Få bort fokus på andra viktiga saker som sker i vårt land. Så vad gör man. Jo man blåser upp en skitsak som parterna borde kunnat lösa själva till något ofantligt stort. Vad vinner man. Jo att flytta fokus.

Tycker inte det här är en skitsak. Tvärtom! Det är sannerligen mycket allvarligt med psykopatiska Kristtalibaner som klamrar efter makt. Vill bara veta om det finns konkreta och trovärdiga bevis för det aftonhoran skrivit. Annars är det ju nästan bara ord mot ord och ingen av oss får reda på om det som egentligen har sagts mellan Ebba och Esbjörn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in