Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Från Matz Bolins dotters fb:
"Tänk att vissa rika och kända människor inte har någon skam i kroppen. Det är min farfars barndoms hem som detta handlar om.
Jag har tillbringat många somrar där med min pappa när farfars bror Erik levde, hur han rodde ekan medans vi övade på att orka simma hela vägen ut till badholmen, suttit och fikat på bryggan, hur vi plockade stora vinbärssnäckor i trädgården, lärde mig köra moped i gröna gatan, min farfar sa alltid att detta skulle stanna i släkten, så gissa om jag blev förvånad av att höra detta.
Min stackars farfars bror som blivit utsatt.
Hade gården någonsin lagts ut för försäljning hade priset blivit något helt annat.
Det är ett magiskt ställe.
Men Ebba vill göra en egen deal, att man ens kan med!
Och hon ska slåss för dem äldre? Det är ju ett skämt!
Shame on You Ebba Busch !!
Bara att dela vidare om man vill!"
Herregud vilket dravel, som att hon, hennes syskon och kusiner (iallafall 7 st) skulle kunna samsas om detta lilla ruckel. De tror såklart att de ska göra sig ett klipp på kåken. I vilket fall så blir det inte så mycket efter skatt per person.
Hon har fullt med bilder på sin fb, men inte ett enda på Esbjörn eller huset. Mer behöver inte sägas.
Avslöjande. Gnället om priset kommer tidigt i dotterns infantila inpass i ärendet.
Det är naturligtvis där skon klämmer. Alla gnidna arvingar, som tidigare inte haft ett skvatt till övers för gamle Esbjörn, går nu bananas när de inbillar sig att rucklet sålts för billigt.
Tjatet om att vissa inblandade gnällmånsar badat i sjön som barn, fikat på bryggan och plockat bär på tomten är ju bara för patetiskt. Sånt vämjeligt skitsnack har aldrig tidigare varit skäl för att bryta kontrakt, gnälla i ljugmedia och låtsas att man blivit lurad.