Citat:
OK, jag missförstod dig här.Du skrev:
- Jag säger att det enligt WC var 0 SS-män på och kring Dealey Plaza fram till först ca 20 minuter efter skotten.
- Jag säger att det enligt WC var 28 stycken SS-män i Dallas den dagen.
Menar du nu att Delay Plaza är synonymt med Dallas?
Ingen aning, nu säger du att det var 28 agenter där - tidigare har du sagt att det var noll agenter där. Låter konstigt,Igen.
- Jag säger att det enligt WC var 0 SS-män på och kring Dealey Plaza fram till först ca 20 minuter efter skotten.
- Jag säger att det enligt WC var 28 stycken SS-män i Dallas den dagen.
Menar du nu att Delay Plaza är synonymt med Dallas?
Citat:
"Omständigheterna" är att du har fått förtroendet att ta reda på vem som mördade JFK och att:
- Polisman Smith säger att han ca 20-25 sekunder efter skotten med dragen pistol konfronterade en civilklädd man på parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll.
Hade jag precis innan fått ett officiellt uttalande från högsta ansvariga på Secret Service att de inte hade agenter där hade jag knappast frågat direkt igen, handlar det om ett vagt uttalande från någon underhuggare hade jag garanterat vänt mig högre upp i näringskedjan och frågat igen.
Citat:Vad menar du med "schematiska redogörelser" - hade de fått ett ordentligt svar eller ej?- Där ju majoriteten av de tillfrågade vittnena säger att skott avlossades ifrån.
- En civilklädd man som i sin tur visade upp en ID-handling från Secret Service.
- Trots att det enligt de schematiska redogörelserna från samma Secret Service inte fanns någon Secret Service på och kring Dealey Plaza förrän ca 20 minuter senare, då SAC Sorrels anlände till TSBD.
Citat:- Dvs, om det i så fall var en falsk SS-man som Smith konfronterade och att det därmed låg en större och välplanerad konspiration bakom mordet på JFK.
Citat:
Och....
- MC-polis Harkness säger att han ca 5 minuter efter skotten konfronterar välbeväpnade och välklädda män bakom TSBD vilka säger till honom att de är Secret Service-män.
Vad innebär välbeväpnade? Hade de vapen som skulle kunna avlossa liknande kulor som de som dödade jfk? Dock låter det ju extremt osannolikt att lönnmördare skulle mingla runt hela 5 minuter efter mordet. Men visst, jag skulle vilja utreda det om jag var ansvarig.
Citat:- Trots att det som sagt enligt Secret Service inte fanns några SS-män på och kring Dealey Plaza förrän ca 20 minuter efter skotten när SAC Sorrels anländer till TSBD.
Citat:
Det beror på omständigheterna, se ovan.
DET är "omständigheterna"
Du hade i det läget inte frågat Secret Service om de trots allt inte hade någon personal i området där och då? Givet implikationerna? Vad som stod på spel?
Och som jag har skrivit om och om igen, så är det inte ett svar på min fråga. Frågan är om du skulle ha bett SS om ett klargörande, givet de minst sagt dramatiska implikationerna = falska SS-män i de två områden där majoriteten av de vittnen som tillfrågades angav som varifrån de upplevde att skott avlossades = stor och välplanerad konspiration bakom mordet på deras president.
Du hade i det läget inte frågat Secret Service om de trots allt inte hade någon personal i området där och då? Givet implikationerna? Vad som stod på spel?
Och som jag har skrivit om och om igen, så är det inte ett svar på min fråga. Frågan är om du skulle ha bett SS om ett klargörande, givet de minst sagt dramatiska implikationerna = falska SS-män i de två områden där majoriteten av de vittnen som tillfrågades angav som varifrån de upplevde att skott avlossades = stor och välplanerad konspiration bakom mordet på deras president.
Citat:
Ja det vore ju bra om det kom något i alla fall efter dina upprepade löften - vi söker alltså din "lista med förklaring till vad som är just fel i respektive påstående" i följande inlägg:
Det kommer mer, lugn och fin.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Själv ser jag fortfarande inga påståenden i dessa inlägg - bara frågor, men du läser visst in något helt annat?