2020-10-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Jag tycker EB haft hybris på sistone, dessutom att gå ut och festa under en pandemi och köpa hus av en senil gubbe och sedan hota med advokat är rent Stureplans-diveri. Hon är slut i min värld.

Festa? hennes polare fyllde jämnt.
(jag har också ätit ute vid något tillfälle)
Köpa hus av någon som INTE är omyndigförklarad och vill ha hennes pengar för ett ruckel denneoch dennes släkt inte använder?
2020-10-12, 21:07
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Ingen som noterade Esbjörn och Matz ologiska resonemang här?

Tomten var ju en soptipp.
Ingen börjar grina över att någon röjer något som de själva inte tagit hand om de senaste 40 åren.
Jag tänkte just samma sak när jag såg bilderna av denna förfallna skrotgård.

Det är något som stinker kring drevet mot Ebba. En storm i ett vattenglas, fyllt av Esbjörns framknöstade krokodiltårar.

Detta kan mycket väl vara ett orkestrerat drev, vars syfte är att försvaga det framväxande konservativa blocket (om ett sådant ö.h.t existerar).
Senast redigerad av Jiren 2020-10-12 kl. 21:12.
2020-10-12, 21:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novakovic
EBT har större bollar än majoriteten av alla FB-mjukisar. Hon är en stark kvinna.

Javisst. Det har hon ju tydligt visat hur stark hon är mot den svagare människan när hon skickar advokat på en 80-åring för att pressa igenom att han ska sälja släktens sommarhus som varit i deras ägo i hundra år. Hon är superstark.
2020-10-12, 21:13
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tack för ett klargörande inlägg.

Bevare mej väl vilket ruckel. Och detta har det blivit så mycket liv om.
Släktgård 😂
2020-10-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
De får företräde just pga att de andra är obsoleta!

I Sverige upphävs nästan aldrig äldre lagar. De blir obsoleta istället. Moderna lagar upphävs.

Först och främst får du definiera "modern". Sen så stämmer inte det heller. 1734 års jordabalk är t.ex. upphävd och numera gäller 1970-års jordabalk. Varför skulle vi enbart upphäva "moderna" lagar och inte äldre lagar, verkar ju het obegripligt, inte sant? Namnet balk är enbart rent historiskt betingat och härstammar från en gammal svensk/finsk rättstradition.

Andra äldre lagar som är upphävda: Alla balkar från 1734-års lag med undantag för delar av handelsbalken och byggningabalken. Regeringsformen från 1809 är ersatt med Regeringsformen från 1974, Testamentslagen från 1930 som är ersatt med genom införandet av 1958-års ärvdabalk och så vidare..

Men det här är off topic...
2020-10-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon ville köpa billigt och hittade en kristen åldring som hon hälsade på och drack kyrkkaffe med. Han blev glad för att en kristdemokrat tillika en kändis och förkämpe för svenska pensionärer intresserade sig just för honom och det ena ledde till det andra. Hennes intresse för honom och hennes ljuva tonläge mot mot honom förändrades sedan när han ångrade köpet, dagen efter att han hade skrivit på. Hon svarade inte breven från honom och hotade honom repressalier när han inte dök upp på kontraktsskrivning. Ja, han var ett lämpligt offer.

Källa på att hon betalat för lite? Eller är det återigen bara förtal från vänstern?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Snart kommer det en rubrik på att hon lurade hem åldring i högriskgrupp på kaffe och bulle under coronatider också. Tänk om hon smittat ner gubben också.
Ja varför inte
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det lär väl kosta en miljon bara att sanera tomten. Och sedan tre miljoner för att bygga ett nytt hus.

Det kostar inte en miljon att ringa efter en bärgningsfirma som fraktar bilarna till skroten, sedan låta fälla några träd och röja lite sly. Bara att ta fram trimmern och gräsklipparen efteråt. På två somrar är det en vanlig gräsmatta.
2020-10-12, 21:18
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novakovic
EBT har större bollar än majoriteten av alla FB-mjukisar. Hon är en stark kvinna.

Verkligen! Som när hon vek sig för media och peta Adaktusson för att han förde en kristen konservativ politik i ett kristet konservativt parti?
2020-10-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag är inte politiker. Jag kan gå ut på gatan och dra ner brallorna och göra helikoptern utan att det får större konsekvenser.
Hon är partiledare. Hon kan inte anlita en advokat för att skriva hotbrev för att driva igenom ett sommarstugeköp. Då hamnar det på förstasidorna i Expressen. Det borde hon ha räknat ut med kussimurran.
Fast bara för att man är politiker så ska man inte vara rättslös.
2020-10-12, 21:20
Medlem
badbollen3s avatar
Jag blir faktiskt äcklad av att läsa vissa kommentarer här. Sån här uppståndelse hade det knappast varit om Ebba hade varit en man. Jag tror att släkten fått reda på affären och så har någon av deras förståsigpåare till vänner sagt att det var en dålig affär och att de har blivit blåsta på miljoner. Jag kan inget om fastigheter, men när man ser rucklet så tänker man att det måste ha varit en bra affär för bägge parter.

Esbjörn med släkt har uppenbarligen inga ambitioner på att underhålla skiten. Ebba vill renovera det och göra det beboligt. Om affären nu går igenom och Ebba sen väljer att sälja så är det inte konstigt om hon får mer betalt. Det kostar pengar för att tjäna pengar. De där pengar som Ebba ev. i framtiden tjänar är nått som inte Esbjörn eller hans släkt kan nå (jag vet ju inget om deras ekonomi så jag gissar bara).
2020-10-12, 21:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Fast bara för att man är politiker så ska man inte vara rättslös.

Nä men man kan inte låta advokat skicka brev och hota med rättegång. Hon skulle ha åkt hem till honom och gullat med kaffe och bullar igen. Och låtit media ta fina bilder när hon på coronasäkert avstånd umgås med sin starkaste väljargrupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in