2020-10-12, 20:52
Medlem
Ingen som noterade Esbjörn och Matz ologiska resonemang här?
Citat:
När Esbjörn sedan anslöt sig till dem så reagerade han kraftigt, enligt Matz Bolin.

– ”Vad är det som har hänt här? Var har de gjort? De har ju sågat ner en massa grejer”, sa han och började gråta.

– ”Men jag har ju sålt en skogstomt”, sa han. Han trodde att tomten skulle få se likadan ut efter att det flyttar in nytt folk, säger Matz Bolin, som säger att han har fått bekräftat att växtligheten hade röjts på uppdrag av Ebba Busch.
Tomten var ju en soptipp.
Ingen börjar grina över att någon röjer något som de själva inte tagit hand om de senaste 40 åren.
2020-10-12, 20:53
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Uppmanar er alla at läsa Oisin Cantwell i Expressen.
Han har varit och titta på huset.

"Altanen är förfallen, plankor i verandan har lossnat, gamla bilar skrotar på tomten."

"Gamla bilar till hälften nedgrävda, presenningar i olika färger som täcker över bråte, träd och sly, igenvuxet är ett ord som kommer för mig.

– Här har ingen bott på minst 20 år, säger en förbipasserande granne, en äldre man som är lika benägen att prata som obenägen att framträda i Aftonbladet."

"Den andra kvällstidningen berättar att Ebba Busch ska ha låtit hugga ner träd och buskar innan tillträdesdagen. Särskilt mycket åverkan kan det rimligen inte ha handlat om.

Bakom, träd, grenar och skrot skymtar ett rött hus, en fastighet av det slag som det finns tiotusentals av runt om i landet."

"Besiktningsprotokollet från Anticimex talar ett liknande språk. Toaletten har ”passerat tiden för sin tekniska livslängd”...”Rötskador finns i fasadpanelen”...”Fuktfläckar noteras i tak”...

– Det vore för väl om någon tog sig an det här och röjde upp, säger ännu en granne som är ute och går."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

Kul och avslöjande! Tänkte på hur har Oisin kommit över besiktningsprotokollet från Anticimex? Det lär väl knappast vara uppspikat på dörren?

Kan det vara så att sossen Oisin rycker ut till fru Ebba Buschs försvar med någons goda minne. Att Oisin också pratat med Ebba eller någon av hennes hantlangare och på detta sätt fått tillgång till detaljer i besiktningsprotokollet? Men varför vill han försvara Ebba Busch? Vill han inte att hon skall ligga risigt till? Vill han ha kvar henne? På vilket sätt stärker det sossarna? Är det så att KD med Ebba betyder svagare moderater och SD?

Den här affären har flera dimensioner; på grundplanet handlar det om en högt uppsatt politiker som vill köpa en fastighet till ett pris som många tycker är ett underpris, på nästa plan handlar det om turer kring försäljningen med förbehåll i äganderätten och skogsavverkningar och på högsta planet handlar det om riksdagspolitik hur kan KD:s roll stärkas eller försvagas genom denna affär och vilka gynnas av det. Intressant.

En så här rolig tråd var det länge sedan vi hade!
2020-10-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Eftersom "den andra kvällstidningen", dvs deras konkurrent Expressen breakade storyn så tar Aftonludret på sig att vara sakliga och opartiska.
Att få 3,9 mille för en förfallen fastighet tycker nog jag är en ganska bra deal. Han kan ju testamentera ett par av de miljonerna till efterlevande släktingar och partaja upp resten innan det är dags att lämna in.
Svårt att se vad Ebba skulle ha gjort för fel här annat än att möjligtvis vara lite tondöv.

I Exp står det i dag om hur ledsen Esbjörn blev enligt hans brorson.
Brorsonen som var lovad huset men aldrig fått det inskrivet i fastighetsregistret och heller inte börjat bruka huset som sommarstuga alls. Det har stått tomt i måååååååååååååånga år men nu får man chansen att med hjälp av Exp att sparka på Ebba.

"Enligt brorsonen (mitt borttagande av namnet och ersatt med brorson)Bxxxin överläts sedan släktgården till Esbjörn med villkoret att den skulle vara i familjen Bxxxns ägo så länge som någon var intresserad av den.
Den formella överlåtelsen ägde rum 1 juli 2007.
– När jag överlät min del till Esbjörn skrev vi papper på att det inte fick säljas förrän alla var överens och syskonbarnen var tillfrågade om de var intresserade av gården. Jag hade inte tänkt bo där men det är klart att jag är intresserad av att ha det som sommarställe"

(Min kommentar: släktgård? det är en tomt med ett hus på inte en gård.
Min pappa sålde släktens sommarstuga, där jag spenderat mina somrar utan att fråga mig men vad kunde jag göra åt det? Det var hans sak, inte min.)

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/
2020-10-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Antagligen du också.
Jag vet inte vad du menar,
2020-10-12, 20:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Vad ska hon göra då? Ge upp? Hade du gjort det om du köpt en fastighet och sen börjar säljaren krångla? Har hon betalat skampris lär hon få fan i media, de hatar henne redan pga att hon pratar med Åkesson och hotar S och MP regeringen.

Snart kommer det en rubrik på att hon lurade hem åldring i högriskgrupp på kaffe och bulle under coronatider också. Tänk om hon smittat ner gubben också.
2020-10-12, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Man häpnar, 87 sidor redan! Som om regeringspartiernas företrädare skulle måna mer om gamlingar.
Nu i coronatider hade det varit palliativ vård med överdos morfin direkt på gubben vid minsta hostning och detta med en applåderande Löfvén på första parkett då det plussar på de 300 mili'jonerna han redan "tjänat" på överdödlighet bland pensionärerna.

Det är ju Löfven som har orkestrerat överdödligheten från början. Heja Bush! Hon är dessutom inte någon offerkvinna, som Mona Sahlin, eller kör med någon vidrig dialekt.
2020-10-12, 20:56
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte vad du menar,

Om det varit tvärtom hade du antagligen haft en annan åsikt. Refererade till ditt exempel.
2020-10-12, 20:57
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Jag tycker EB haft hybris på sistone, dessutom att gå ut och festa under en pandemi och köpa hus av en senil gubbe och sedan hota med advokat är rent Stureplans-diveri. Hon är slut i min värld.
2020-10-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att en fastighet inte ligger på hemmet betyder inte att den inte är till salu.
Finns massor av fastigheter som bytt ägare utan att de någonsin legat ute till försäljning. Hur tror du Zlatan köpte sitt hus i Malmö?

Ebba har frågat om hon kan få köpa - för oavsett så gränsar den till två av hennes fastigheter och det är rätt logiskt att hon vill köpa den - även gubben har uppenbarligen tyckt det var rimligt så han valde att sälja.
Att giriga släktingar ser ett potentiellt arv glida dem ur händerna och startar en vendetta är inte Ebbas fel.
Det är inte släktingarna som är giriga i det här fallet! Tjata på en äldre människa för att lägga vantarna på dennas fastighet för en spottstyver! Nä!
2020-10-12, 21:01
Medlem
EBT har större bollar än majoriteten av alla FB-mjukisar. Hon är en stark kvinna.
2020-10-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Uppmanar er alla at läsa Oisin Cantwell i Expressen.
Han har varit och titta på huset.

"Altanen är förfallen, plankor i verandan har lossnat, gamla bilar skrotar på tomten."

"Gamla bilar till hälften nedgrävda, presenningar i olika färger som täcker över bråte, träd och sly, igenvuxet är ett ord som kommer för mig.

– Här har ingen bott på minst 20 år, säger en förbipasserande granne, en äldre man som är lika benägen att prata som obenägen att framträda i Aftonbladet."

"Den andra kvällstidningen berättar att Ebba Busch ska ha låtit hugga ner träd och buskar innan tillträdesdagen. Särskilt mycket åverkan kan det rimligen inte ha handlat om.

Bakom, träd, grenar och skrot skymtar ett rött hus, en fastighet av det slag som det finns tiotusentals av runt om i landet."

"Besiktningsprotokollet från Anticimex talar ett liknande språk. Toaletten har ”passerat tiden för sin tekniska livslängd”...”Rötskador finns i fasadpanelen”...”Fuktfläckar noteras i tak”...

– Det vore för väl om någon tog sig an det här och röjde upp, säger ännu en granne som är ute och går."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

Det den blöta fladderläppen Ojsan Clantarsel, tydligen på permis från hemmet, naturligtvis inte nämner som trogen politruk i statsmedia(bidragsmedia) är att Busk-Ebba förståss köper läget.

Expopressen, kan vara svårt att hålla reda på varifrån skiten sprutar?
Mvh.
2020-10-12, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det är inte släktingarna som är giriga i det här fallet! Tjata på en äldre människa för att lägga vantarna på dennas fastighet för en spottstyver! Nä!

Det lär väl kosta en miljon bara att sanera tomten. Och sedan tre miljoner för att bygga ett nytt hus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in