Citat:
Ursprungligen postat av
konstapel
Eftersom "den andra kvällstidningen", dvs deras konkurrent Expressen breakade storyn så tar Aftonludret på sig att vara sakliga och opartiska.
Att få 3,9 mille för en förfallen fastighet tycker nog jag är en ganska bra deal. Han kan ju testamentera ett par av de miljonerna till efterlevande släktingar och partaja upp resten innan det är dags att lämna in.
Svårt att se vad Ebba skulle ha gjort för fel här annat än att möjligtvis vara lite tondöv.
I Exp står det i dag om hur ledsen Esbjörn blev enligt hans brorson.
Brorsonen som var lovad huset men aldrig fått det inskrivet i fastighetsregistret och heller inte börjat bruka huset som sommarstuga alls. Det har stått tomt i måååååååååååååånga år men nu får man chansen att med hjälp av Exp att sparka på Ebba.
"Enligt brorsonen (mitt borttagande av namnet och ersatt med brorson)Bxxxin överläts sedan släktgården till Esbjörn med villkoret att den skulle vara i familjen Bxxxns ägo så länge som någon var intresserad av den.
Den formella överlåtelsen ägde rum 1 juli 2007.
– När jag överlät min del till Esbjörn skrev vi papper på att det inte fick säljas förrän alla var överens och syskonbarnen var tillfrågade om de var intresserade av gården. Jag hade inte tänkt bo där men det är klart att jag är intresserad av att ha det som sommarställe"
(Min kommentar: släktgård? det är en tomt med ett hus på inte en gård.
Min pappa sålde släktens sommarstuga, där jag spenderat mina somrar utan att fråga mig men vad kunde jag göra åt det? Det var hans sak, inte min.)
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/