Normalt gillar jag inte alls vad Oisin Cantwell skriver, men slutklämmen i hans sista kolumn (
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel) tycker jag är insiktsfull och jag tror det blir så i denna fastighetsaffär:
Den gamle mannen som har fått handpenning är ledsen och vill häva köpet. Det påstås att personer i hans närhet gör anspråk på fastigheten.
Ebba Busch har viftat med advokat och sagt att tvisten kan sluta i rätten. Men det kommer den inte att göra.
Det politiska priset hon skulle betala för att tvinga en 81-årig man till domstol är alldeles för högt.
Det troliga är att fru Ebba Busch försöker komma överens med säljaren och hans släkt. Går inte det tror jag hon släpper affären och går vidare om hon har minsta lilla politisk fingertoppskänsla. Annars blir nog både SD och M större i nästa val!
Det finns också en bild från 1982 på hela huset i denna tråd. Jag tror att huset har potential att bli bra om det inte hänt för mycket sedan dess. Men det viktiga för priset tror jag är tomten och läget. Sjöläge nära Uppsala och Stockholm, hur många sådana tomter finns det nu till salu?
Vad gäller huset är det inte ovanligt att träverandor ruttnar bort, de är utsatt för väder och vind. Det viktiga är husets tak. Är det hyfsat OK håller huset länge. Men är taket kasst rasar huset på några år. Men det behöver säkert ses till och pannor bytas.