2020-10-12, 19:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ehhh, sommaren 2020 har redan varit

Vi får se rörande tidsplan, men jag hoppas fortfarande på första kvartalet 2021. Innan sommaren tror jag de flesta som vill har blivit vaccinerade.

Jag menade, förstås, sommaren 2022.
Citera
2020-10-12, 19:19
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Frågan blir nu om Nikotinsyra ska vara med i "kuren" eller om snus eller nikotintugummi räcker, hänvisar till forskningen om NAD+, som qwery-66 snokat upp:

NAD + har fått ett superrykte tack vare David Sinclar. En fråga som han bör svara på är hur det kommer sig att 1000 tals schizofreni patienter samt miljontals patienter som tagit stora doser niacin inte märkt av någon anti aging effect.

Det borde bli tydligt bland de som tagit massiva doser under åratal.
Citera
2020-10-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad ska du med 20 miljarder doser till, när vi inte ens är 8 miljarder på hela planeten?

Läs på lite för i helvete!

Otroligt idiotiskt inlägg
Citera
2020-10-12, 19:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Smittskyddsmyndigheterna i hela Europa har misslyckats stort med Covid-19.

Smittskyddsmyndigheterna bör ägna sig åt smittskydd, och inte politiska visioner inom andra områden. Sedan kan man ställa frågan hur mycket tålamod politikerna ska ha gentemot smittskyddsmyndigheterna, när smittskyddsmyndigheterna missköter sitt uppdrag. Hur uppenbart ska misslyckandet bli, innan politikerna går in och tillrättavisar smittskyddsmyndigheternas ledning?

Att undvika sjukdom och död, ser du det som ett uttryck för populistisk handlingskraft?

Underdödligheten är ett tecken på ett misslyckande. En del av dom sköraste individerna har avlägsnats från befolkningen, vilket leder till underdöd. Ifall du ser underdödligheten som ett tecken på framgång, så kan jag presentera ett förslag på hur man löser problemet med svältande barn i Afrika. Det är ett makabert förslag, men i efterhand kommer du att se lägre dödlighet än innan. Låter det lockande?

Var det ett experiment? Man vet ju sedan tidigare att man moverkar smittsamma sjukdomar, genom att minska människors kontakter med varandra.

Däremot har du rätt i att åtgärderna mot epidemin kan ha otrevliga konsekvenser på lång sikt. Att stänga ner samhällena var tecken på ett stort misslyckande. Misslyckandet var att epidemin hade tillåtits komma in i Europa, och få fäste i befolkningen. Ifall man ska tala om experiment, så var det farliga experimentet att upprätthålla flygtrafiken från länder med pågående epidemi.

Svårigheten ligger i att bedöma om/när en lokal epidemi utvecklas till en pandemi. I fallet SARS1 inträffade detta inte, men väl i fallet SARS-COV2.
Citera
2020-10-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ser det ut på den här grafen som något av det du påstår stämmer: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

?
Ja, det ser exakt ut som jag säger.

Worldometers 7-dagars rullande dödsfall peakade den 16 april. Det är "mitten av april". Sen gick det spikrakt nedåt.

Det har inget med sommarlovet att göra.
Citera
2020-10-12, 19:27
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMOTL
Nej, folk tycker vi går rätt väg!
var själv i Amsterdam för 2 veckor sedan och alla som fick höra att vi var från Sverige hyllade oss och vår strategi.

jag var själv osäker på den i början men jag har ändrat åsikt!

Exakt , jag åker Öresundståg då och då och danskarna hyllar oss. Så fort de passerar halva bron in på svenska sidan tar i princip alla i vagnen av sig masken. Medan när man åker på svenska sidan är vi faktiskt bra på placera ut oss med avstånd, med vissa undantag såklart
Citera
2020-10-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Det är klart att de ptgärder som sattes in gav effekt. Men nedgången var bäldigt kpngsam.
Jag tycker nedgången var snabb. Inte lika snabb som om man hade haft lockdown, men att viruset nästan utrotas på drygt tre månader tycker jag är snabbt.
Citera
2020-10-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Inläggningar ökar igen
12 september 120
12 oktober 191
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital

Vadå ökar igen?

Dom har ju ökat enligt dig sedan i mars!
Trots att all time low inföll 12 september..
Citera
2020-10-12, 19:28
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Har du belagt att SARS-CoV-2 har det då? De gnällde ju när jag sa att det var en del av viruset. Du säger emot dig själv och slår knut på dina egna argument. Varför gör du det?

Ja, jag har det. Det är en av huvudteserna till att folk inkl. mig själv tror att viruset är modifierat i ett labb då sekvensen ser ut som att den har tagits från MERS och blivit insatt i SARS-2. Nu finns det så klart inte bevis för det men om du läser fladdermuskvinnans publicerade GOF-studier så ser du att de facto har tagit coronavirus från bl.a fladdermöss och råttor och modifierat dem för att ge dem extra funktionalitet. Så de förnekar inte att de gjort det, de förnekar bara att de gjort det på SARS-2. Samtidigt vägrar de dela information om var epicentrum var även efter att de erkänt att marknaden inte var epicentrum och att tre av de första fem patienterna inte hade någon koppling till marknaden, inkl. patient noll.
Citera
2020-10-12, 19:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Smittskyddsmyndigheterna i hela Europa har misslyckats stort med Covid-19.

Smittskyddsmyndigheterna bör ägna sig åt smittskydd, och inte politiska visioner inom andra områden. Sedan kan man ställa frågan hur mycket tålamod politikerna ska ha gentemot smittskyddsmyndigheterna, när smittskyddsmyndigheterna missköter sitt uppdrag. Hur uppenbart ska misslyckandet bli, innan politikerna går in och tillrättavisar smittskyddsmyndigheternas ledning?

Att undvika sjukdom och död, ser du det som ett uttryck för populistisk handlingskraft?

Underdödligheten är ett tecken på ett misslyckande. En del av dom sköraste individerna har avlägsnats från befolkningen, vilket leder till underdöd. Ifall du ser underdödligheten som ett tecken på framgång, så kan jag presentera ett förslag på hur man löser problemet med svältande barn i Afrika. Det är ett makabert förslag, men i efterhand kommer du att se lägre dödlighet än innan. Låter det lockande?

Var det ett experiment? Man vet ju sedan tidigare att man moverkar smittsamma sjukdomar, genom att minska människors kontakter med varandra.

Däremot har du rätt i att åtgärderna mot epidemin kan ha otrevliga konsekvenser på lång sikt. Att stänga ner samhällena var tecken på ett stort misslyckande. Misslyckandet var att epidemin hade tillåtits komma in i Europa, och få fäste i befolkningen. Ifall man ska tala om experiment, så var det farliga experimentet att upprätthålla flygtrafiken från länder med pågående epidemi.

Så vilka skall då som myndighet ansvara för folket hälsa ? Om du vill ha en myndighet som heter smittskyddsinstitutet?
Citera
2020-10-12, 19:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, det ser exakt ut som jag säger.

Worldometers 7-dagars rullande dödsfall peakade den 16 april. Det är "mitten av april". Sen gick det spikrakt nedåt.

Det har inget med sommarlovet att göra.

Men det är dödsfall. Dödsfallen började gå ner innan sommarlovet för att vi blev bättre på att hantera sjukdomen. Smittan peakade dock i juni om man bortser från alla som inte blev testade, då peakade smittan säkert i mars eller så.
Citera
2020-10-12, 19:35
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Svårigheten ligger i att bedöma om/när en lokal epidemi utvecklas till en pandemi. I fallet SARS1 inträffade detta inte, men väl i fallet SARS-COV2.

Då får man strunta i att göra en bedömning, och bara stoppa resenärer från platser med pågående epidemi. Därefter kan man sätta sig ner och begrunda hur smittsam sjukdomen är.

Att göra på det sättet, kommer oundvikligen att medföra att man genomför åtgärder som i efterhand visar sig vara överdrivna. Det får man leva med. Det är priset man får betala för att tillämpa försiktighetsprincipen.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vem tjänar på snacket om flockimmunitet. Jo det gör vaccintillverkarna. Och näringsidkare stora som små som annars konkar. Vem arbetar Flockhälsomyndigheten för. Jo läkemedelsindustrin. Just nu är Tegnell bara en återförsäljare av vaccinprodukter av olika slag. Ju fler som smittats desto fler vaccindoser får han och hans uppdragsgivare kränga.
Ju mer smittsamt viruset blir, ja då får man ta extra doser flera gånger per år.

Anders Tegnell är inte återförsäljare. Han är snarare marknadsförare. Han marknadsför vaccin på samma sätt som tjuvar marknadsför inbrottslarm. Utan tjuvar, så skulle larmtillverkarna inte ha några kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tror nog tyvärr inte att det är planen hos WHO/NWO, utan detta kommer att pågå ett antal år till, tills alla våra friheter tagits ifrån oss...

Jag tror dig. Ifall makthavarna hade värnat våra friheter, så hade dom försökt hejda virusets spridning så tidigt som möjligt. Istället lät makthavarna viruset spridas, tills det uppstod ett behov att göra stora ingrepp i medborgarnas frihetet. WHO är i allra högsta grad medskyldigt. WHO protesterade mot länder som försökte skydda sig genom att stoppa resenärer från Kina. När en epidemi uppstår, så borde den första åtgärden vara att stoppa resenärer från länder med pågående epidemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in