2020-10-11, 18:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Formidabelt jobbat! Den ab saknar jag dessutom. Ok, då är det fastslaget. HD KAN inte ha varit på platsen när mordet inträffade. SD jobbade själv. Helt själv.
Det förefaller rätt osannolikt ja, att H har varit delaktig i själva mordet. Båda flickorna sov i hennes lägenhet, den äldre dottern i samma säng.
H tar insomningstabletter inför sängdags och är beroende av att få sina sömntimmar, till skillnad mot S som har lägre sömnbehov än genomsnittet. Även om han i TR vill framstå som genomsnittlig i det avseendet också.
H cyklar till jobbet runt 06.20 nästa morgon. Verkar vara aktiv hela dagen och kvällen.

Att H på ett eller annat sätt skyddar S är också fastslaget, efter att Sillen på senare tid lämnat ut fler konversationer mellan honom och H.
Citera
2020-10-11, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
A 165, s 722
Chatt med Sillen kl 22.29:
T kommer snart. Hon ville sova hos mig. Sista natten som hon sa....
Skulle inte barnen sova i vindskydd?
Citera
2020-10-11, 19:06
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Jag har ingen ursäkt. Är bara nyfiken på vilka grunder du har för att kunna misstänka huvamannen som gärningsman. Anser du att det finns bekräftade uppgifter som gör det rimligt? Du vet inget om huvamannen men ändå kastar du fram denne som intressant och misstänkt. Huvamannen är helt ointressant och ett desperat försök att ta bort fokus från SD som gärningsman. Spåret gällande SD är betydligt mer intressant och berättigat även om du anser att det är kört till en återvändsgränd. Det är det naturligtvis inte. Du har fortfarande kvar prövningen i HR till våren. Tro inte att det är kört att få SD fälld för mordet.
F'låt men jag har ingen intresse av att ha en MGM utan jag samlar bara info ifrån tråden.Huvamannen har nämnts,har avvikit,inte hört av sig och troligen varit rätt nära brottsplatsen.Så han/hon är bara en av många som man kan gräva om eller om det inte redan har gjorts?

Jag e inte desperat då jag inte har någon nämnvärt intresse i detta fall.Jag vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken.Du får gärna borra i huvudet i sanden gällande SD men som tur e så ere fritt fram och ägna sitt intresse åt flera olika håll.
SD blir inte fälld,dom har ju inget på han och hur det än må va bli så ere inget jag bryr mig nämnvärt om.Om alls.
Berätta något intressant om SD som inte har varit på tapeten ännu?
Citera
2020-10-11, 19:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hej Loonrot !
Kan det inte vara så enkelt att huvamannen är densamme som SD ?

Hej landbandy.
Jag har väldigt dålig koll på just huvamannen. När och var dyker han upp?
Citera
2020-10-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet vi att HD var i säng före kl 23 eller är det bara hon själv som påstår det?
Ja tack vare signaturen "reviews"
Citera
2020-10-11, 19:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hej Loonrot !
Kan det inte vara så enkelt att huvamannen är densamme som SD ?
Nä han var hos JG.
Citera
2020-10-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
A 165, s 722
Chatt med Sillen kl 22.29:
T kommer snart. Hon ville sova hos mig. Sista natten som hon sa....

Citat:
Formidabelt jobbat! Den ab saknar jag dessutom. Ok, då är det fastslaget. HD KAN inte ha varit på platsen när mordet inträffade. SD jobbade själv. Helt själv.

Vänta ett tag nu. Var det inte kl 23.30 LW mördades? Då har HD fullt med tid att klä sig och sticka ner till planket hon också? Har vi någon chatt från henne vid 23.30?
Citera
2020-10-11, 19:36
Medlem
Citat:
Vänta ett tag nu. Var det inte kl 23.30 LW mördades? Då har HD fullt med tid att klä sig och sticka ner till planket hon också? Har vi någon chatt från henne vid 23.30?
Huvamannen har bara varit synlig 22.30 om jag förstår saken rätt.Min spekulation e att hen avviker men återkommer 1 timme senare.Dock så har inga belägg för det
Citera
2020-10-11, 19:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Här har du chatten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Allt är möjligt men HD var förmodligen hemma med T och SD var vid sin dator klockan 23.34. Var datorn befann sig vet jag inte men förmodligen hemma hos SD, kanske på köksbordet.

Edit: I Puttenots inlägg var chatten felaktigt rubricerad som chatt mellan Stefan och Hanna. Det skapade en del förvirring i tråden i våras, ska alltså vara Sillen och Hanna.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-10-11 kl. 19:50.
Citera
2020-10-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har du chatten

Allt är möjligt men HD var förmodligen hemma med T och SD var vid sin dator klockan 23.34. Var datorn befann sig vet jag inte men förmodligen hemma hos SD, kanske köksbordet.

Kl 23.35 skriver HD till Jerry i chatten: "S hemma nu, vi åker". Frågan är hemma hos vem? Hos sig själv, eller hemma hos HD? Det tar inte ens en minut att cykla hem. Och det syns inte i chatten att han messat henne om att han var hemma. Så han är troligen hemma hos HD vid det laget.

"Antar att S inte haft tillgång till sin mobil då han inte har varit online. Tråkigt, hoppas för det
bästa Hanna!" skriver Jerry till HD kl 22.35.

SD var ALLTID online.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-11 kl. 19:45.
Citera
2020-10-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD var osäker på om SD/LW hade fortsatt kontakt. Kanske ville hon veta inför resan hur mycket det gick att lita på sin fd man inför resan.

Är inte främmande för att HD kan vara den "perfekta kandidaten" som kollade om SD var hemma hos LW på kvällen.

Läs mitt inlägg ovan där vittnet säger att hon är osäker på om hon såg ansiktet på personen med huvan uppdragen. Hon antog att det var en man...

Den tanken har jag tänkt med!
Citera
2020-10-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har du chatten

Allt är möjligt men HD var förmodligen hemma med T och SD var vid sin dator klockan 23.34. Var datorn befann sig vet jag inte men förmodligen hemma hos SD, kanske på köksbordet.

Edit: I Puttenots inlägg var chatten felaktigt rubricerad som chatt mellan Stefan och Hanna. Det skapade en del förvirring i tråden i våras, ska alltså vara Sillen och Hanna.
Glöm det. Jag läser extraheringen från mobiltelefonerna med de bådas mobilnummer. Slå ett öga på aktbilaga 165 del A sid 211-213. Finns inte en chans att det är Sillen. Han har ett annat mobilnummer. De pratar om han bör fråga om han får resa bort osv. Sen försvinner han på kvällen. Inte ett pip förrän HD berättar via sms att S "är hemma nu - vi åker". Sid 211 och sid 212 har råkat lägga sig fel, men direkt efter varandra så du inte blir förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in