2020-10-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Redan hösten -17 var relationen spänd intill bristningsgränsen. S bär på katastroftankar. A 164:
170922:
Jag var naturligtvis naiv och hoppades och bad om fred denna fina dag. Världsfred lär komma före. Jag ställer mitt hopp till frihet. Ser en chans till det. Snälla, lås upp bojorna. Jag vill ut.

Sex som medel för att dämpa överhängande hot om avslöjande:
171117:
S kontaktar N*a anonymt samma höst. Övergår därefter till tydligt uttalade hot gällande både L och A*on.

171225:
Är livegen. Hade varit så mycket enklare att släppa dig helt vid avslöjandet. Då hade bara saknaden funnits. Nu finns saknaden, men även terror, hat och hot

Fr o m februari -18 syns S inta ett mera passivt förhållningssätt gentemot L, både hot och känslomässigt engagemang har avtagit. S spelar med för att hålla L lugn.
180224:
Vi ses sällan ja. Vi har saker runt oss som styr det. VI behöver prata om det där med. Vi ses mindre och sämre än båda vill ja.

180305, L till S:
du minns att det är fortsatt stopp för dig att FTF:a Innan mig när ny månad börjar? gäller samtliga cacher. även min
S: Vi pratar om sådant utanför chatt.
Nej det vet jag inte eftersom du ej är elak.

- Vad handlar detta om?
*Observera att S pratar tvärtom.

180305, samma dag; nätet dras åt:

Bättre kan det inte sägas, vi hoppas åklagarna önskar detaljläsa om Lenas sista år i livet. Vad som var på tapeten där i mars någon månad innan hon blev ihjälslagen. När domedagen närmar sig för Stefan. Han tvivlade inte på att Lena tänkte göra verklighet av sina hot, inte jag heller. Däremot trodde inte Lena att Stefan skulle göra verklighet av sina tidigare dödshot. Det var hennes misstag, hon trodde stora stygga vargen var ett får som bräkte högt men var maktlös.

Det märks sista halvåret att han gett upp försöken att hota henne, då han förstår att det inte får avsedd verkan. Istället misstänker jag att han filar på sin mordplan. Den aktualiseras säkert varje gång hoten intensifieras, och slutligen äger den faktiskt rum.
Citera
2020-10-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
HD knulla med sillen,packade inför sin stora USA-resa och hade en av döttrarna i säng samt att hon inte ville veta något om HD+LW.
Ändå får du det att låta som den perfekta kandidaten.

Jag vet inget om huvmannen och har inte läst fup och aktbilagor utan personen har befunnit sig nära brottsplatsen och mer än så har jag inte.Men förhoppningen vore att få lite annan info än hur störd och dum SD är.
edit: Tack för info Mr Barnaby

Nära brottsplatsen? Jag har läst uppgifter om att det var ca 400-500 m från brottsplatsen. Hur nära menar du att det var? Hur är det med tidpunkten? Omkring när mordet begicks (< 5 minuter)? En halvtimme efter eller före mordet? Eller en 1/2 timme - 1 timme?
Ps! SD har medgett att han befunnit sig på brottsplatsen - efter mordet.....DS.
Citera
2020-10-11, 14:52
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Nära brottsplatsen? Jag har läst uppgifter om att det var ca 400-500 m från brottsplatsen. Hur nära menar du att det var? Hur är det med tidpunkten? Omkring när mordet begicks (< 5 minuter)? En halvtimme efter eller före mordet? Eller en 1/2 timme - 1 timme?
Ps! SD har medgett att han befunnit sig på brottsplatsen - efter mordet.....DS.
Ja det låter ju spännande att SD befunnit sig på mordplatsen-efter mordet.Men jag e mer nyfiken på vad som framkommit före mordet.

Jag skrev väl att jag inte har en susning om huvmannen och tider förutom att vittnet sett en person som avvikit när vittnet sett hen.Tiden som jag fick höra är 22.30 och avståndet vet jag inget om.
Men om huvmannen blivit skrämd så kan hen mycket väl ha avvaktat 1 timme för att återigen försöka ta kontakt med LW.
Har inte du heller läst fup?Jag e ju relativt ny i tråden så det e min ursäkt,men vad e din ursäkt då du ställer en massa frågor till mig
Men jag svarar så gärna,så gott jag kan
Citera
2020-10-11, 15:03
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD var osäker på om SD/LW hade fortsatt kontakt. Kanske ville hon veta inför resan hur mycket det gick att lita på sin fd man inför resan.

Är inte främmande för att HD kan vara den "perfekta kandidaten" som kollade om SD var hemma hos LW på kvällen.

Läs mitt inlägg ovan där vittnet säger att hon är osäker på om hon såg ansiktet på personen med huvan uppdragen. Hon antog att det var en man...
Nu e jag inte hundra men hon är i säng långt före kl 23 så att hon skulle kliva upp ur sängen och börja klä på sig(chattade med sillen samtidigt) för att snoka efter SD (samtidigt som hon porrar i telefon med sillen)och varken ungarna eller sillen skulle ha märkt att HD lämnar hemmet?
Det var bara önsketänkande från dig nu..
Citera
2020-10-11, 15:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vittnet verkar inte helt säker på att det skulle vara en man.

Säger också i förhöret:

- "uppfattade det som en man"

- "är inte säker på att hon såg personens ansikte då allt gick så snabbt"

En ensam kvinna som är ute och går mitt i natten, som blir rädd då en person beter sig misstänkt utgår kanske att det är en man. Hon är inte ens säker på att hon såg personens ansikte.

Ja i boken/filmen ; ”Män som hatar kvinnor” , där har ju Salander ( kvinnan ), ofta luvan uppdragen, just för att dölja vem som gömmer sig under luvan .

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-11 kl. 15:34.
Citera
2020-10-11, 15:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu e jag inte hundra men hon är i säng långt före kl 23 så att hon skulle kliva upp ur sängen och börja klä på sig(chattade med sillen samtidigt) för att snoka efter SD (samtidigt som hon porrar i telefon med sillen)och varken ungarna eller sillen skulle ha märkt att HD lämnar hemmet?
Det var bara önsketänkande från dig nu..
Vet vi att HD var i säng före kl 23 eller är det bara hon själv som påstår det?
Citera
2020-10-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det är ENBART Hannas uppgifter. Sillens förhör är inte utskrivna i dialogförhör utan i koncept och ett sammandrag vad han har sagt. Jag kan inte utläsa att han säger något om att han chattat med Hanna just den kvällen. Jag kan ha missat självklart.

Ur fupen:

F: När gick du o la dig då?
V: Ja .. ehm .. inte ja .. runt halv 11 kanske ..
F: Chansar du nu eller äre nått du minns?

V: Näe men ja .. asså de e en rim!.. asså de är en rimlig tid .. ja brukar gå o lägga mig när ja ska
upp o jobba mellan I O och 1 I. Eh å ja vet ju att Thea sov hos mig för hon kom o frågade ..
Hon hade badat eh o så kom hon o fråga om inte hon kunde få sova med mig eftersom jag
skulle åka bort, o då tänker jag att då är klockan inte närmare 11 för så länge brukar inte hon
va uppe .. eh .. men säkerligen så var hon efter I 0 .. eh .. för då ska hon
egentligen lägga sig vilket hon inte gör men .. så därför.. ah är en uppskattning att ungefär
där.. eh .. men inte så sent som att klockan 11 för då skulle inte Thea komma in o säga att ...
fråga om hon fick sova. För då skulle hon ha legat inn ...

F: Du säger hon kom in o fråga om hon fick sova .. Hur menar du då?
V: Näe men .. asså hon får ju .. hon .. hon kom in .. ah men ja hade .. ja jag hade ju lagt mig
innan henne när hon höll på o gå upp i badet så gick jag o la mig .. eh .. jag antar.. nu antar jag
för ja är inte helt säker men jag tror att jag låg o chattade då .. i telefon .. med telefonen.
F: Med vem?
V: Eh med Jonas.
F: Och vem är Jonas?
V: En eh .. jättenära vän.

---
Citera
2020-10-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ja det låter ju spännande att SD befunnit sig på mordplatsen-efter mordet.Men jag e mer nyfiken på vad som framkommit före mordet.

Jag skrev väl att jag inte har en susning om huvmannen och tider förutom att vittnet sett en person som avvikit när vittnet sett hen.Tiden som jag fick höra är 22.30 och avståndet vet jag inget om.
Men om huvmannen blivit skrämd så kan hen mycket väl ha avvaktat 1 timme för att återigen försöka ta kontakt med LW.
Har inte du heller läst fup?Jag e ju relativt ny i tråden så det e min ursäkt,men vad e din ursäkt då du ställer en massa frågor till mig
Men jag svarar så gärna,så gott jag kan

Jag har ingen ursäkt. Är bara nyfiken på vilka grunder du har för att kunna misstänka huvamannen som gärningsman. Anser du att det finns bekräftade uppgifter som gör det rimligt? Du vet inget om huvamannen men ändå kastar du fram denne som intressant och misstänkt. Huvamannen är helt ointressant och ett desperat försök att ta bort fokus från SD som gärningsman. Spåret gällande SD är betydligt mer intressant och berättigat även om du anser att det är kört till en återvändsgränd. Det är det naturligtvis inte. Du har fortfarande kvar prövningen i HR till våren. Tro inte att det är kört att få SD fälld för mordet.
Citera
2020-10-11, 17:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
A 165, s 722
Chatt med Sillen kl 22.29:
T kommer snart. Hon ville sova hos mig. Sista natten som hon sa....
Citera
2020-10-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
A 165, s 722
Chatt med Sillen kl 22.29:
T kommer snart. Hon ville sova hos mig. Sista natten som hon sa....
Formidabelt jobbat! Den ab saknar jag dessutom. Ok, då är det fastslaget. HD KAN inte ha varit på platsen när mordet inträffade. SD jobbade själv. Helt själv.
Citera
2020-10-11, 17:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Formidabelt jobbat! Den ab saknar jag dessutom. Ok, då är det fastslaget. HD KAN inte ha varit på platsen när mordet inträffade. SD jobbade själv. Helt själv.

Det konvergerar. Det är skönt. Skönt också om man nån gång kommer kunna stoppa alla dessa gubbar i en liten låda. Under sängen.
.

”Och så kom dom hem till mor
Där blev glädjen mycket stor.
Men dom var så trötta så
Dom genast somna bägge två.

Och de sova nu så gott
Efter allt de genomgått.”

.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-10-11 kl. 17:40.
Citera
2020-10-11, 18:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det konvergerar. Det är skönt. Skönt också om man nån gång kommer kunna stoppa alla dessa gubbar i en liten låda. Under sängen.
.

”Och så kom dom hem till mor
Där blev glädjen mycket stor.
Men dom var så trötta så
Dom genast somna bägge två.

Och de sova nu så gott
Efter allt de genomgått.”

.

Hej Loonrot !
Kan det inte vara så enkelt att huvamannen är densamme som SD ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in