2020-10-11, 12:26
Medlem
Jag har tänkt på en sak. Molly från Falun var in till en bar där hon var skyldig pengar och vill jobba av skulden. Får man verkligen som barägare låta folk handla öl på kredit, för det var väl det hon gjort?
Citera
2020-10-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/dinapengar/koper-lyxleksaker-till-sina-barn-skulder-pa-800-000/

"De senaste åren har Per och Jael slösat hundratusentals kronor på teknikprylar och lyxleksaker.

Deras totala skuld: över 800 000 kronor.

– Jag är orolig att vi ska hamna någonstans där vi inte har ett hem, säger Per i ”Lyxfällan”."

Per och Jael, säsong 28 avsnitt 1. En sak förstår jag inte. Om har
en skuld på 800 000 kronor och amorterar 7 400 kronor per månad,
hur kan de då bli skuldfria på 3 år som Magnus Hedberg påstår?
Visserligen sjunker ju räntan successivt och de kan då amortera mer.
Men även om på slutet amorterar 19 000, hur kan de på 3 år
betala skulden och räntorna?
Citera
2020-10-11, 18:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Om har en skuld på 800 000 kronor och amorterar 7 400 kronor per månad, hur kan de då bli skuldfria på 3 år som Magnus Hedberg påstår?
Det kan de inte. Magnus har fel om han påstår det.
Senast redigerad av constant 2020-10-11 kl. 18:51.
Citera
2020-10-11, 19:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kan de inte. Magnus har fel om han påstår det.
Där borde väl Magnus vara mer påläst?
Citera
2020-10-11, 19:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Där borde väl Magnus vara mer påläst?
Det är inte första gången han har fel: (FB) Lyxfällan
Citera
2020-10-11, 20:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Jag har tänkt på en sak. Molly från Falun var in till en bar där hon var skyldig pengar och vill jobba av skulden. Får man verkligen som barägare låta folk handla öl på kredit, för det var väl det hon gjort?
Hon har väl ätit och druckit och sedan inte kunnat betala när notan kommit antar jag. På många restauranger äter man ju och dricker först och betalar efteråt-
Citera
2020-10-12, 00:15
Medlem
Blygfisens avatar
Nu har jag inte bra koll på lyxfällan, mer än det vanliga:
Att de får bättre lånevillkor, bättre priser på skrotbilar och loppisar etc.

Men kan någon erfaren berätta ifall det har varit något avsnitt där personen/personerna haft försörjningsstöd och tvingats sälja krimskrams så som någon gammal tv-spelkonsol, cykel, dammsugare, diskmaskin och liknande.

Hur tusan blir det då med försörjningsstödet då det hade räknats som inkomst?
För vanliga dödliga innebär det enbart att man får mindre bidrag nästa utbetalning.

Eller väljer lyxfällan enbart folk med jobb, a-kassa eller ersättning från Försäkringskassan?
Citera
2020-10-12, 09:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är inte första gången han har fel: (FB) Lyxfällan
Han måste ju ha gått på något där, för man tycker att han borde ha koll på det han gör.
Citera
2020-10-12, 23:13
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tittar på lyxfällan och två riktiga vidriga WT är denna gång som vanligt. Micke och Jeanette, vilken skabbig äckligt bitch som aldrig hört talas om munvård.

Jeanette förklara lite för PAtrick hur dom hamnade i fällan säger att hunden bröt tån och micke tar ett lån för det.

Patrick- hunden bröt tån Micke tar ett lån

Hon såg riktigt vidrig ut rent ut sagt. Dåliga tänder, högt hårfäste, överviktig och glasögon. Förutom det 13(!) år äldre och barn sedan tidigare, och verkar bara skapa problem för denna Micke. Vem vet, hon kanske har goda sidor också, men svårt att inte tycka synd om killen. Visst kan det vara svårt för en del killar att få till det, men hur kan man sjunka så lågt? Hade själv hellre haft 90-åriga Astrid på ålderdomshemmet som flickvän för hon såg fan fräschare ut. Avsnittet var som en skräckfilm.
Citera
2020-10-12, 23:27
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Nu har jag inte bra koll på lyxfällan, mer än det vanliga:
Att de får bättre lånevillkor, bättre priser på skrotbilar och loppisar etc.

Men kan någon erfaren berätta ifall det har varit något avsnitt där personen/personerna haft försörjningsstöd och tvingats sälja krimskrams så som någon gammal tv-spelkonsol, cykel, dammsugare, diskmaskin och liknande.

Hur tusan blir det då med försörjningsstödet då det hade räknats som inkomst?
För vanliga dödliga innebär det enbart att man får mindre bidrag nästa utbetalning.

Eller väljer lyxfällan enbart folk med jobb, a-kassa eller ersättning från Försäkringskassan?

Jag tror inte att de har haft något fall där de har utgått från att personen ska leva på soc. Har kollat alla tillgängliga* avsnitt på Viafree sedan Magnus och Patrik började som programledare fram till avsnitt 11 i säsong 16 och inte stött på det än i alla fall.

* Många avsnitt saknas. I slutet av avsnitt 6 i säsong 16 när man får se en trailer för nästa avsnitt kallade de t.ex. tjejen eller paret för bidragssnyltare. Det avsnittet saknades. Misstänker att de tar bort eller slutar sända avsnitt om deltagarna tycker att det är för skämmigt och klagar.
Citera
2020-10-13, 12:49
Medlem
inmurads avatar
S28E4 Bea och Robin i Eskilstuna

Som gåva i slutet av programmet fick Bea ett presentkort från Bygma. Hon blev störtlycklig. Är det någon som vet varför? När jag kollar vad Bygma säljer så är det ju typ byggvaror. Bodde inte Bea och sönerna i en hyresrätt? Vad ska hon med de 5000kr till? Missar jag något? Kanske finns det även andra saker, såsom skyltar och texter att sätta på väggarna, på Bygma i Eskilstuna?
Citera
2020-10-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmurad
S28E4 Bea och Robin i Eskilstuna

Som gåva i slutet av programmet fick Bea ett presentkort från Bygma. Hon blev störtlycklig. Är det någon som vet varför? När jag kollar vad Bygma säljer så är det ju typ byggvaror. Bodde inte Bea och sönerna i en hyresrätt? Vad ska hon med de 5000kr till? Missar jag något? Kanske finns det även andra saker, såsom skyltar och texter att sätta på väggarna, på Bygma i Eskilstuna?

250 x https://webshop.bygma.se/webshop/eskilstuna/product.aspx?maingroup=30&subgroup=304&itemgroup=3 0401&productid=256900142#.X4WH0Wj7SUk skulle väl passa dem perfekt?

Jag har inte alls fördomar om de som är med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in