2015-06-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ja - men prenumeration på vinlådor är väl lågprisviner.

BMW M3 är lågpris eftersom 3 serien var den billigaste.

Det är 6 o 7 som gäller i lyxbilssegmentet

Allt är givetvis relativt, men att kalla en bil där nypriserna börjar på ca 700.000:- för lågpris är väl iallafall att ta i.
Citera
2015-06-09, 18:32
Medlem
Trist att det alltid är samma sak.
Någon idiot som lägger alla pengar på elektronik eller cigg.
Dom slutar röka och säljer TVn så har allt löst sig.

Det vore intressant om det faktiskt kom lite riktiga tips angående ekonomi. Typ vad man ska tänka på vid bostadslån etc.
Citera
2015-06-09, 20:06
Medlem
Sunkigare utstyrsel har jag aldrig sett på Patrik. Han sitter ju i underställ? En kostym med slips är att anbefalla.
Citera
2015-06-27, 22:47
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Det som jag själv tycker är intressant är att Lyxfälle-folket trots sina
lyxvanor o lyxkonsumtion o dito inköp bara håller sig till lågpris.

Utematspenderarna/hämtmatsfolket - det är pizza o wok - inte
chataubriand, saltimbocca a la romana, anka, lammfile osv.

Oj har du köpt en så dyr klocka - Guess eller vad fan det var - för
4-5,000 kr - vad fan är det för dyr klocka - dyra klockor börjar på
50,000 o 150,000 i guld o the sky is the limit.

Oj köper du dyr bil fast du inte gjort dig av med din gamla - vaddå
dyr bil - har hittills inte sett någon med bentley ferrari lambo merca sport
eller S-klass.

Oj vad dyra/lyxiga kläder du köpt på ullared, halenskonto osv.
Men vad faan dom har inga lyxprylar utan lågpris - sett i stort
bara skit.

Hur mycket kostade de nya vinterstövlarna - 1,000 kr - men bra
vinterstövlar börjar på 3,000 o normalt bra kostar 4,500 o upp.

Oj vad mycket dyra möbler ni köpt - är dom betalda - nej ikeakonto.

Men IKEA är ju lågpris om än hyfsad kvalitet på en del osv

VILKA HADE RIKTIGT FINA O HÖGKLASSIGA GREJER

Jo möjligen tjejen i villan i alvik som det sen gick bra för -
men hon förlorade sin trans am med 403 oldsmotor som
var bland det justare i muskelbilssvängen som gick att köpa
det året.

Några mer riktigt fina grejer som "lyx"fälle"folket" har haft

Tönt!

"Lyx" i det här fallet handlar om folk som konsumerar över sin egen begränsning. Det handlar inte om dina runkvarumärken. Men du är förstås fri att forsätta runka över din 150'000-klocka. Hoppas den visar tiden rätt. Men det var visst inte det som var poängen med den?

Fan vad jag föraktar idioter som dig. Jag skulle ge dig en Ferarri, om det inte vore för att jag tycker du är så jävla värdelös!
Citera
2015-06-28, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Tönt!

"Lyx" i det här fallet handlar om folk som konsumerar över sin egen begränsning. Det handlar inte om dina runkvarumärken. Men du är förstås fri att forsätta runka över din 150'000-klocka. Hoppas den visar tiden rätt. Men det var visst inte det som var poängen med den?

Fan vad jag föraktar idioter som dig. Jag skulle ge dig en Ferarri, om det inte vore för att jag tycker du är så jävla värdelös!

Snacka om att missa poängen.

Tycker det var en vettig och intressant synvinkel som fördes fram
Citera
2015-06-29, 09:27
Medlem
Det heter "Ferrari" och inget annat.
Citera
2015-07-02, 20:11
Medlem
Hizirs avatar
Tittar på lyxfällan och två riktiga vidriga WT är denna gång som vanligt. Micke och Jeanette, vilken skabbig äckligt bitch som aldrig hört talas om munvård.

Jeanette förklara lite för PAtrick hur dom hamnade i fällan säger att hunden bröt tån och micke tar ett lån för det.

Patrick- hunden bröt tån Micke tar ett lån
Citera
2015-07-02, 21:21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tittar på lyxfällan och två riktiga vidriga WT är denna gång som vanligt. Micke och Jeanette, vilken skabbig äckligt bitch som aldrig hört talas om munvård.

Jeanette förklara lite för PAtrick hur dom hamnade i fällan säger att hunden bröt tån och micke tar ett lån för det.

Patrick- hunden bröt tån Micke tar ett lån
Kollade lite, ett par minuter. Micke sålde moppen för 3000:- och då surades det, 6000:- ville hon ha!! Om jag inte såg fel så var det en gt1, dom kostar kanske runt 7000:- ny så 6 var orimligt, 4 hade kanske varit ok.
Edit: Tragiskt ändå med vuxna som är beroende av några tusen hit eller dit. Ekonomi är viktigt och ju tidigare man lär sig det ju bättre så man kan börja spara.
Citera
2015-07-03, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kollade lite, ett par minuter. Micke sålde moppen för 3000:- och då surades det, 6000:- ville hon ha!! Om jag inte såg fel så var det en gt1, dom kostar kanske runt 7000:- ny så 6 var orimligt, 4 hade kanske varit ok.
Edit: Tragiskt ändå med vuxna som är beroende av några tusen hit eller dit. Ekonomi är viktigt och ju tidigare man lär sig det ju bättre så man kan börja spara.

Omaka par.

Men jag begrep inte varför tjejen var boven i dramat med sin cola och halva ask cigg om dagen?
Killen hade ju sitt discoprojekt och Canada goose jacka. I övrigt verkade de mest ha skit och väggarna var ju helt slitna, inte ens krukor till blommorna hade de unnat sig.

56 000 gjorde de väl av med i månaden, på vad då? De hade ju 30-nånting ut, så det borde de ha klarat sig lätt på.

Sedan kommer lyxfällan och fixar allt på en vecka.
Tycker programmet ger fel signaler till folk.
Skit i ekonomin, det är inte hela världen om du åker på en KF-skuld på en halv mille, det går att fixa på en vecka, en present får du också.
Citera
2015-07-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Omaka par.

Men jag begrep inte varför tjejen var boven i dramat med sin cola och halva ask cigg om dagen?
Killen hade ju sitt discoprojekt och Canada goose jacka. I övrigt verkade de mest ha skit och väggarna var ju helt slitna, inte ens krukor till blommorna hade de unnat sig.

56 000 gjorde de väl av med i månaden, på vad då? De hade ju 30-nånting ut, så det borde de ha klarat sig lätt på.

Sedan kommer lyxfällan och fixar allt på en vecka.
Tycker programmet ger fel signaler till folk.
Skit i ekonomin, det är inte hela världen om du åker på en KF-skuld på en halv mille, det går att fixa på en vecka, en present får du också.
Det sista du skriver kan vara det mest korkade jag läst i denna tråd. Menar du på fullt allvar att det är shit happens om man har en halv miljon i skuld och sedan lösa skulden på en vecka? Knappast. Bara att ha EN betalningsanmärkning är illa nog. Dessutom sitter den kvar i 3 år oavsett hur snabbt man löser skulden. Nej det är ren BS du kommer med.
Citera
2015-07-03, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det sista du skriver kan vara det mest korkade jag läst i denna tråd. Menar du på fullt allvar att det är shit happens om man har en halv miljon i skuld och sedan lösa skulden på en vecka? Knappast. Bara att ha EN betalningsanmärkning är illa nog. Dessutom sitter den kvar i 3 år oavsett hur snabbt man löser skulden. Nej det är ren BS du kommer med.

Det är så de framställer det hela för unga naiva människor, ja.

Unga (eller dumma) människor som sitter och tittar på skiten är inte medvetna om att de är prickade i tre år efter att skulden är betald. DET borde lyxfällan vara tydligare med.

De är inte heller medvetna om att räntorna på krediterna bara fryses ett antal månader, sedan får de betala som vanligt igen. DET borde lyxfällan vara tydligare med.

Man borde också vara VÄLDIGT TYDLIG med att dessa människor får leva på existensminimum under många år innan de blir fria, vilket inte framgår.

Nä, jag tycker att de knallar in och hejsanhoppsar lite och gör en Quick fix. Vilket inte är hela sanningen.

Folk kan ju få för sig att det inte är så allvarligt med skulder när de varje vecka får se hu lyxfällan löser alla problem i en handvändning.
Citera
2015-07-11, 02:11
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombichristarN
Snacka om att missa poängen.

Tycker det var en vettig och intressant synvinkel som fördes fram

Då tycker jag att du ska förklara varför det var vettigt och inte bara ditt meningslösa skränande från panelen.

Berätta också vad den s.k. "poängen" var, bortsett från varumärkesrunkande. Något du själv alltså ägnar dig åt, eftersom du inte förklarat någon annan stånd(!)punkt.

Vill du känna på lyx, sug på en disktrasa!
Senast redigerad av Takpapp 2015-07-11 kl. 02:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in