Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det genomsyrar ju hela samhället, att säga emot p.k. exempelvis är ju direkt livsfarligt i det här landet. Man har skapat en konsensuskultur som motverkar en sund debatt, en sund pandemibekämpning och ett sunt samhälle.
Nu skördar vi frukterna av det, snart 6000. Det är inte sunt.
Jag hatar PK kulturen av hela min själ! Och i vintras var jag en av dom som hatade Tegnell. Men nu är datan inne och jag måste ge Tegnell rätt.
För en gångs skull, på mycket länge, så har Sverige faktiskt agerat på ett sätt som satt en guldstandard gentemot resten av världen.
Men säger du, 6000 döda! Ja det är tragiskt, men i kontext till tidigare pandemier så sent som på 90-talet, så är det faktiskt ganska modest i jämförelse. Och vi har, till skillnad från många andra länder, haft samhället relativt öppet under tiden. Vem vet hur eländigt vi hade haft det som kollektiv om vi hade gjort som många andra?
Jag kommer fortsätta hata det mesta som pågår i det här sketna fittlandet, men när det gäller just hanteringen kring corona & restriktioner så är jag faktiskt glad över Tegnell & company.