Citat:
Ursprungligen postat av
fontjaenkorv
Jo det har jag läst, men hur vet man att det fanns sprängämnen ombord då? Att det finns militära fordom ombord är ju inte samma sak som att det finns sprängämnen. Mycket talar ju för att så var fallet men det är inte bekräftat
Det vet man inte.
Jag vet inte vad jag ska tro angående det nyfunna hålet.
Citat:
Ursprungligen postat av
fontjaenkorv
Jag utesluter inte vare sig det ena eller andra. Jag säger bara att det inte är bekräftat att båten sprängdes .
Det sägs ju att bogvisiret slets av i den höga hastigheten och det hårda vädret så varför skulle inte hålet ha uppkommit därifrån? Som jag påpekat så var inte båten i det bästa skicket.
Bogvisiret skulle bara ha glidit utmed sidan på färjan, det är omöjligt att bogvisiret har orsakat hålet.
Det finns
ingen bra förklaring för hålet.
Explosion? Nej.
Bogvisiret? Nej.
Träffade en klippa när den slog i botten? Nej.
För att om man tänker efter så borde det vara omöjligt med tanke på hur färjan ligger och att havsbottnet är relativt platt där.
Om den hade träffat en klippa så skulle färjan ligga kvar ovanpå klippan, och man skulle aldrig se hålet.
Det är omöjligt att den skulle ha träffat en klippa med ena sidan, och sedan att hela färjan vände 180 grader på sig för att blottlägga skadan där den träffade klippan.
Ubåtskollision? Nej.
En kollisionsolycka är väldigt osannolik, ubåtar har ju radar/sonar o.s.v. Och varför mörkade man det i så fall? Och hur lyckades man mörka det?
Och ett avsiktligt kamikaze uppdrag är ännu mer osannolikt.