2020-10-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Tycker du det är hederligt och schysst uppträdande att hitta på saker? Ovanpå det anonymt så du slipper bli konfronterad.

Så jävla cynisk människa.

Har man skrivit på ett kontrakt så har man. Om nu motparten vill häva kontraktet när pengar är utbetalat så är det klart man kopplar in jurister. Om gubben visar sig vara så pass förvirrad att han inte vet vad han skriver på och inte vill sälja så kommer EBT dra sig ur.

Förhoppningsvis håller gubbens anhöriga koll på honom så att han inte gör affärer utan deras tillsyn framöver.

Handen på hjärtat, hade du sagt samma sak om det gällde en äldre släkting till dig?

Behöver inte ens lägga till hur du hade känt om affärsmännen som knappade på hade utländskt påbrå.
2020-10-10, 11:03
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Kommer ju kosta några hundringar att riva rucklet som redan står där.

Ja och? Är det ett argument? Så om det var din fastighet, då hade du tyckt det är okej att sälja det mycket billigare för att köparen kommer bekosta rivningen. Vilken guldgosse du är.
Råkar du ha någon fastighet?
2020-10-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men tog inte mäklarna hänsyn till detta när de värderade? Det borde de gjort i alla fall.
Har ingen aning men skulle jag gissa så tror jag inte det. Ebba däremot borde ha tänkt så då hon knappast avser behålla det. Tyckte säljaren argumentet var ok så går man ju med och prutar på det.
2020-10-10, 11:05
Medlem
tigerrakets avatar
Okej, då ger hon tillbaka huset till honom.
MEN, då måste man omyndigförklara honom. För annars är han väl i tidningen om några veckor igen när han sålt något som han nu gråter ut om och vill ha tillbaka.
2020-10-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Om han kontaktade henne dagen efter måste han ju minnas att köpet ägt rum eller missar jag något?

Minns inte hur köpet gått till står det.
Kontraktet finns ju kvar om inte annat.

Knacka på hos gamlingar, med sin kompis mäklaren. Snabbt köp, skriv på här. Ingen annan behöver kopplas in. Ger du oss inte gården ruinerar vi dig.

Schysst.
2020-10-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja och? Är det ett argument? Så om det var din fastighet, då hade du tyckt det är okej att sälja det mycket billigare för att köparen kommer bekosta rivningen. Vilken guldgosse du är.
Råkar du ha någon fastighet?
Ja hände senast jag sålde en bil. Köparen upptäckte lite rost under passagerarsidan och ville pruta på det. Kunde inte mer än att hålla med honom så han fick pruta.
2020-10-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du tycker på riktigt att söka upp en 83-åring, låta dina kompisar värdera gubbens gård, pressa honom att köpet måste gå snabbt, sen komma överens med honom att lösa det utan att någon objektiv mäklarfirma kopplas in är liksom ett hederligt och schysst uppträdande?

Att sen hota med att dra honom inför skranket och ruinera honom när han direkt ångrar köpet, säger att han inte minns det och erbjuder sig att betala tillbaka handpenningen, samt ovanpå det blåljuga om skiten när man blir konfronterad.

Att ta kontakt med en person som har något av värde att sälja samt får betalt för det är numera ansett som ohederligt? Det var något nytt.

Så det är på väg en ny lag som säger att man inte får kontakta personer som är äldre än 80år längre för köp eller försäljningar?

Pressa att sälja?
Hotat honom?

Du använder samma ord som den otroligt dåliga journalisten på expressen. Du borde använda din tid till att se mer nyanserat på saker.

För det första så var gubben helt kapabel till att sälja huset som han själv äger. Sedan efter försäljningen så är det mer än uppenbart att han används som en marionettdocka av sina anhöriga. Inget ord som kommer ut från hans mun tillhör honom. Det är uppenbart att han är påtryckt av hans anhöriga, som han tydligen hade väldigt lite kontakt med fram till han gjorde affären.

Om man borde hänga ut någon i den här affären så är det hans anhöriga som tvingat honom behålla sitt ruckel, överföra handpenningen, ställa upp intervjuer och gått hans välmående till botten. Han var 3,9 miljoner rikare som de tog ifrån honom pga egen girighet.

Om ni läser det här så ska ni veta att ni är riktiga pissluffare som gör såhär mot en äldre man. Hoppas ni blir arvlösa!
2020-10-10, 11:10
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag antar att du själv inte skulle kalla dig nyttig idiot även om du är det.
Har man ej god man/förvaltare eller en historik av att skriva avtal man ej minns eller är kapabel till så är avtalet en giltig handling.
Sen att Expressen skriver om Esbjörns barndoms somrar förstår jag rör upp känslor, men det är också det som är meningen.
Dina uträkningar borde du nog överlämna till proffsen. Det var ju också anlitat en mäklare och denne skall tillvarata både köpare och säljare rättigheter.

Luktar som att någon av Esbjörns söner/döttrar fått nys om affären och är orolig för arvet.

Klart som fan släkt blir oroliga. Hade det vart min farsa och jag får reda på att psyko-Ebba har blåst farsan och stressat igenom en affär utan någon bredvid farsan, då hade jag exploderat. Men du kanske hade sagt, "oj pappa, du sålde det bra mycket billigare haha, men det gör inget nu dricker vi kaffe".

Hade du haft samma inställning om en säljare gjort fulsälj och sålde på din farsa en massa abonnemang och saker han måste betala i ett par år fram, saker som han inte har användning av? Är ungefär samma sak, fast det rör sig om betydligt större summor än något abonnemang.
2020-10-10, 11:10
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Vad snackar du om. Om man värderar något till 4 miljoner så är det värderat till hur det ser ut nu.
Du kan inte komma och säga att det får minsann fixas till då det är slitet och gammalt.
Ja men hade det varit nytt och fint så hade det värderats till 6 miljoner kanske.
Du har redan tappat hen. Självklart har du rätt i sak, EBT försökte en fuling. Skrupelfri, fostrad i "Lirets ord", inget annat att vänta. Hela den sekten är ju en stor scam.
2020-10-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Och där bottendök fru Ebba Busch i anseende hos mig.

Vad är det här för zigenare-takter? Går fru Ebba Busch runt hos gamla pensionärer och försöker få den att skriva över sina fastigheter på sig själv? En del personer som gör hembesök hos pensionärer rafsar också åt sig deras guldföremål och bankkort.

Hon verkar vilja köpa pensionärens sjöfastighet för det facila priset av 3,9 miljoner kronor. Taxeringsvärdet är 3,493 miljoner kronor (källa: https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/)

Enligt skattemyndigheten skall: Taxeringsvärdet ska motsvara 75 procent av det sannolika marknadsvärdet för fastigheter i värdeområdet, två år före taxeringsåret. Det betyder att fastigheten var värd 4,657 miljoner kr för två år innan taxeringen! Till detta kommer minst två års värdeökning eftersom taxering inte sker varje år, säg två år med 20% per år vilket är rimligt för ett hus med sjötomt. Då blir nuvärdet på fastigheten cirka 6,70 miljoner kronor! Det betyder att fru Ebba Busch ville komma åt fastigheten för ett pris som är cirka 3.21 miljoner kronor för lite! Att fru Busch nu anlitar en advokat för att driva igenom sin lokala variant av baggböleri gör mig djupt illa berörd.

Tyvärr måste jag säga att jag är mycket ledsen. Det här trodde jag aldrig hon var beredd att göra. Med en minsta rudimentär moral bland medlemmarna i KD så måste hennes dagar som partiledare vara räknade. Ett kristet parti kan väl inte ha en partiledare som går runt och försöker lura gamlingar?
/ Så det tror du ? Tror du att hin saknar tro eller moral eller bägge ?
Det finns nog en och annan politiker genom historien som försöker förskaffa sig av andras pengar eller
egendom. Men till den springande punkten är det att saknar tro hon eller moral. Pengar talar sitt tydliga språk viket som.
2020-10-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjenhasselblad
Att ta kontakt med en person som har något av värde att sälja samt får betalt för det är numera ansett som ohederligt? Det var något nytt.

Så det är på väg en ny lag som säger att man inte får kontakta personer som är äldre än 80år längre för köp eller försäljningar?

Pressa att sälja?
Hotat honom?

Du använder samma ord som den otroligt dåliga journalisten på expressen. Du borde använda din tid till att se mer nyanserat på saker.

För det första så var gubben helt kapabel till att sälja huset som han själv äger. Sedan efter försäljningen så är det mer än uppenbart att han används som en marionettdocka av sina anhöriga. Inget ord som kommer ut från hans mun tillhör honom. Det är uppenbart att han är påtryckt av hans anhöriga, som han tydligen hade väldigt lite kontakt med fram till han gjorde affären.

Om man borde hänga ut någon i den här affären så är det hans anhöriga som tvingat honom behålla sitt ruckel, överföra handpenningen, ställa upp intervjuer och gått hans välmående till botten. Han var 3,9 miljoner rikare som de tog ifrån honom pga egen girighet.

Om ni läser det här så ska ni veta att ni är riktiga pissluffare som gör såhär mot en äldre man. Hoppas ni blir arvlösa!

Jag använder samma ord som gamlingen själv. Du använder samma ord som EBTs krishanteringavdelning
2020-10-10, 11:14
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Tycker du det är hederligt och schysst uppträdande att hitta på saker? Ovanpå det anonymt så du slipper bli konfronterad.

Har man skrivit på ett kontrakt så har man. Om nu motparten vill häva kontraktet när pengar är utbetalat så är det klart man kopplar in jurister. Om gubben visar sig vara så pass förvirrad att han inte vet vad han skriver på och inte vill sälja så kommer EBT dra sig ur.

Förhoppningsvis håller gubbens anhöriga koll på honom så att han inte gör affärer utan deras tillsyn framöver.
Det finns olika anledningar att kontrakt kan vara/bli ogiltiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in