Citat:
Ursprungligen postat av
Karl.pilkington.
Jag har själv gått på väktarskolan I Boden och kan ge en STARK AVRÅDAN att börja där. Det var verkligen inte bra. Jag gillade inte lärarens sätt minst sagt och vi var en skötsam grupp. Det var annat som var dåligt också. Vill inte gå in på detaljer för att då kommer jag outa mig själv för mycket men tro mig.. det är inte bra där.. Vad du än gör, börja inte där, det är inte bra på något sätt. Det är vad jag som gått där i 6 veckor har att säga. Det är min åsikt.
Det är väl den allmäna uppfattningen hos
oss som gjort VU hos BYA genom åren... har haft nöjet sedan flertalet år att jobba med folk som varit där...och att dessa
tilläts klara sig igenom där har fått mig att se ner på hela branschen (ja, såpass då majoriteten som blivit väktare och arbetar ute sedan minst 10 år kommer just därifrån) och kan inte påstå längre att jag känner något
ärorikt att ha det yrke jag har.
De erfarenheter av de jag mött, och hört av dessa, vad de varit med om under denna utbildning är likväl absurda som de själva som väktare ute i yrket.
Jag vill påstå att städare på samhall är mer lämpliga än folk som hittat ut från denna utbildning.
Jag kunde ha skojat om detta för kanske då drygt 10 år sen, men nu är det endast bara ett enda stort skämt, eftersom jag ser hur dessa individer "fungerar" ute i yrket.