2020-10-10, 10:49
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis, tack för rättelsen.

Det förändrar bilden något, men som jag ser det, visar SD ingen oro, ängslan, undran eller ångest över vad som kan ha hänt Lena. Det ska ju enligt honom själv vara en av hans vänner. Och vi vet att det är en sex år lång sexuell relation, med periodvis i stort sett dagliga geocachturer.

Han uppvisar stor frånvaro av det som man kan förvänta sig, en undran vad som kan ha hänt. Ingenting, helt enkelt visar han. Han har inte kontaktat UW för att kolla hur det går. Ingenting... tomt.

Naturligtvis vore det konstigt om en annan person hade hittats död bakom planket (nu var det inte riktigt min poäng i mitt inlägg ovan, men vi kan ta det också på en gång). Det är nog många som tänker att förmodligen är det den försvunna kvinnan.

Men SD säger helt frankt; det är Lena man hittat.

Och som vi förstår är det ganska osannolikt att polisen ska ha sagt till HD på polisstationen att Lena är hittad.

Du tycker verkligen inte att det saknas lite vanligt beteende?
Till och med avvikande beteende?

En fimp gör ingen mördare, men många bäckar små...
Det visar ändå på att han har en personlighetstyp som avviker, och även om han nu "bara" skulle ha det men är oskyldig, så är det ändå konstigt att han inte en enda gång undrar. Något.
Ja han är en hemsk personlighetstyp

Sååå....
Citera
2020-10-10, 11:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det hon beskrivit smutskastar henne själv även om hon inte skickat det.

"Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen."

Det är hennes egna ord om hur hon levde. Inte något någon har hittat på för att smutskasta henne i tråden.

Lena är brutalt ärlig mot sig själv och till andra. Inte alla som berättar om sina dåliga tankar på det viset. Jag är ganska säker på att de flesta människor tänker dumma tankar om andra och även om sig själv, men ofta trycker bort dom.

Hur många älskarinnor har inte tänkt otrevliga och "elaka" tankar om hustrun tror du? Det finns ju något i den situationen som gör att man blir rivaler. Kärleken kan också förvrida huvudet på människor.
Jag tycker inte att Lenas tankar är så fruktansvärda så som flera här vill påstå, så hemska att det inte är konstigt att hon mördades!

För mig är den slutsatsen helt sjuk.

Inte undra på att människor blir mördade om ribban är så låg hos vissa.
Citera
2020-10-10, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja han är en hemsk personlighetstyp

Sååå....

Det krävs väl en speciell människa för att på ett så brutalt sätt slå ihjäl någon?
Och sedan kunna vinka glatt till HÅ bara timmar efter.
Skämta om solen i ögonen och kramar.
Citera
2020-10-10, 11:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Lena är brutalt ärlig mot sig själv och till andra. Inte alla som berättar om sina dåliga tankar på det viset. Jag är ganska säker på att de flesta människor tänker dumma tankar om andra och även om sig själv, men ofta trycker bort dom.

Hur många älskarinnor har inte tänkt otrevliga och "elaka" tankar om hustrun tror du? Det finns ju något i den situationen som gör att man blir rivaler. Kärleken kan också förvrida huvudet på människor.
Jag tycker inte att Lenas tankar är så fruktansvärda så som flera här vill påstå, så hemska att det inte är konstigt att hon mördades!

Åklagaren kanske först trodde att brevet hade skickats, och senare visade det sig att det inte hade skickats. Det skulle ju i så fall kunna förklara varför HD först häktades som skäligen misstänkt för mord och sedan helt avskrevs.
Senast redigerad av Draifos 2020-10-10 kl. 11:29.
Citera
2020-10-10, 11:25
Medlem
S kan ha sett medias foton som visar ungefärlig plats från BP samt drönarbilder.Han om någon bör känt igen platsen.Naturmänniska med lokalkännedom.
Citera
2020-10-10, 11:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det krävs väl en speciell människa för att på ett så brutalt sätt slå ihjäl någon?

Men du vet ju inte om han mördat henne.
Man kan ju istället hävda att det tyder på att
han inte visste något om Ls försvinnande då.
Citera
2020-10-10, 11:34
Medlem
Citat:
Det verkar rimligt, men vet vi verkligen hur den mänskliga naturen agerar i extrema lägen?

För många,många år sedan mötte jag en liten pojke.Ungefär 6 år.Avtrycket han satte på mig glömmer ag aldrig. Ett barn som med öppna armar gladde sig vid mina besök i dennes familj. En otroligt go kille.Sedan många år finns han inom Rättspsyk.
Jag minns honom med värme i hjärtat.
Citera
2020-10-10, 11:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Det är väl inte tankarna som är fruktansvärda utan handlingarna? Både LWs och SDs. Båda var vuxna människor som får ta ansvar för de val de gjort. Och hur de har förstört livet för så många människor omkring dem.
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-10-10 kl. 11:46.
Citera
2020-10-10, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren kanske först trodde att brevet hade skickats, och senare visade det sig att det inte hade skickats. Det skulle i så fall kunna förklara varför HD först häktades som skäligen misstänkt för mord och sedan helt avskrevs.

Tror du verkligen det?
Nä, det är inte svårt att se i datorn var saker och ting är lagrade och vart de har skickats.

Jag vet inte på vilka grunder de häktade HD, men jag misstänker att det var helt andra orsaker till det.

Bl a finns det ju i hennes förhör saker som har motbevisats. Det blodiga sexet överallt i huset har ju av åklagaren motbevisats. Hon har också starkt motiv och trots skilsmässa och flytt verkar umgås med SD minst lika mycket som tidigare, lämnar S*illen och verkar visa varma känslor mot SD trots att han för polisen är högst sannolikt mördaren. Hon visar också på att inte vilja svara på vissa frågor, dvs inte samarbetar (är det före häktningen, är osäker på det).

Men som sagt, hon är nu avskriven från misstankarna.
Citera
2020-10-10, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men du vet ju inte om han mördat henne.
Man kan ju istället hävda att det tyder på att
han inte visste något om Ls försvinnande då.

Det kan han väl inte säga?

N*oa ringde ju på tidiga morgonen, UW kontaktade honom, han var på förhör redan på tidiga eftermiddagen och sedan blev han kallad på förhör och anhållen.

Så det är omöjligt att han inte visste att Lena var försvunnen?

Om du menar att han inte visste att hon var mördad, så säger han ju tidigt redan till flera personer att han är säker på att hon antingen inte finns mer eller är bortrövad. Att det kommer snart rubriker.

Och att han är orolig (i sms till Lena på tidiga morgonen).

Varför frågar han ingen om de har hört något. UW som har hört av sig till exempel.

Jämför med att någon försvinner i ditt eget liv.
På ett sätt som gör dig orolig.
T ex inte får några svar på dina sms vilket är ovanligt.
Du förstår att något har hänt.
Men du frågar inte en kotte om de har hört något. Du ringer inte själv. Du gör INGET.

Din son, din fru, din pappa, din kusin, din vän, din arbetskamrat, din granne...
Allvarligt.
Citera
2020-10-10, 11:51
Medlem
Citat:
Du går i SDs "oskyldiga" skor?
Jag går i SDs "skyldiga" skor.

Om du på allvar gjort det, då hade du sett saker ur ett annat perspektiv är ditt eget.
Citera
2020-10-10, 11:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det kan han väl inte säga?

N*oa ringde ju på tidiga morgonen, UW kontaktade honom, han var på förhör redan på tidiga eftermiddagen och sedan blev han kallad på förhör och anhållen.

Så det är omöjligt att han inte visste att Lena var försvunnen?

Om du menar att han inte visste att hon var mördad, så säger han ju tidigt redan till flera personer att han är säker på att hon antingen inte finns mer eller är bortrövad. Att det kommer snart rubriker.

Och att han är orolig (i sms till Lena på tidiga morgonen).

Varför frågar han ingen om de har hört något. UW som har hört av sig till exempel.

Jämför med att någon försvinner i ditt eget liv.
På ett sätt som gör dig orolig.
T ex inte får några svar på dina sms vilket är ovanligt.
Du förstår att något har hänt.
Men du frågar inte en kotte om de har hört något. Du ringer inte själv. Du gör INGET.

Din son, din fru, din pappa, din kusin, din vän, din arbetskamrat, din granne...
Allvarligt.

Men du skrev ju:

Citat:

Då hade inte UW kontaktat honom än och han
hade inte varit på förhör än. Vet inte hur dags NW kontaktade honom. Var det innan han mötte HÅ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in