2020-10-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det var jag men snackade inget med henne om vem hon låg med .Det var ju hennes privatliv och varför skulle jag rota i det ?
Har egen person att ligga med så där är jag oskyldig -håller mig till den ❤️. (Off-top.)

Det som gör mig så ledsen är att för mig var hon en mycket rar person så det är otäckt att läsa om allt som skrivs nedlåtande om henne + att läsa hennes egna sms där hon påpekar att hon är elak .
Om hon hade anledning eller rätt till det, är ju inte min sak att bedöma ?
Men geocachingen för mig och de mina,är inte alls lika trevligt längre - det blev för mycket bark i kaffet ; om man säger så (” smolk i bägaren ”), för att skeden skall kunna röra runt i sockret ...🥺🌲🌳🌿🍄🍁🍂🐿🦡🦔
Det känns som att en helt gäng ”Barkisar” har täppt till alltihopa ! Suck ....

Du svarar på min fråga om du var vän med LW:

"Jo det var jag men snackade inget med henne om vem hon låg med. Det var ju hennes privatliv och varför skulle jag rota i det?"

Ovanstående har jag inte frågat om... läs mitt svar och ditt ursprungliga inlägg, så kanske du förstår min fråga om du var vän med LW.

Du skriver bla att någon kunde bli tvärförbannad pga LW frågade om att låna tomater (kanske behövde dom själv)... det är enkelt att säga nej. Blir du tvärförbannad om någon granne ber att få låna något?
Citera
2020-10-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han berättar ingen "sanning". - Sanningen får HD veta av polisen. - Läs alla förhör med HD.
Jag menade S säger att han haft "relation med L längre än H vet" och berättar det på planet.Det hade han inte behövt göra. Jag får se om jag hittar H förhör i FUP. H pratar här på planet om L som död.H har inte blivit förhörd av polis redan då?Det ser ut som om H vet vad som hänt redan på planet.

Det förändrar ingenting i mitt sätt att se på saken.
Senast redigerad av SteinwayandSons 2020-10-10 kl. 09:00.
Citera
2020-10-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Detta förstår inte stollarna eftersom dom med år av käringskvaller skapat ett pipröstat Frankensteins monster av honom. Det idoga monstermyggadet spolieras naturligtvis om det visar sig att några av alldeles fri vilja umgås med otäckingen.

Den smarta förklaringen är att både HD och JG är hotade att tvångsumgås med SD.
JG tipsade om SD/HD när han tidigt ringde till polisen ett antal ggr för att få fram vad som kunde vara tänkbart.

Vad är det specifikt som kommit fram nu som skulle göra att JG har ändrat uppfattning?

Tror du att SD/JG har någon hemlis tillsammans och vet vem som är GM men inte vill berätta?

Vem i så fall?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-10 kl. 09:10.
Citera
2020-10-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A 165 C, sid 822
Chatt mellan SD och JG

Torsdag 17 maj-18
JG:
Jag är helt bedrövad,
riktigt ledsen. Hoppas
verkligen att Soft
återfinns välbehållen
snart och i god hälsa.😥

Fred 18 maj- 18 kl 21:09
Kan du/vill du prata?

SD: Skickar en bild på sig själv med HD

Är med henne nu

Prioriterar"

---------------------------------------------------------

Ja, nog prioriterar han alltid.

På Fredagen har ju Lena hittats.
JG är förstås som vän helt inne på att SD har det jobbigt nu. Lena är död.

Men vad gör SD.

Han skickar en bild på de två. Han har för länge sedan lämnat tankarna på Lena. Han prioriterar...

Så fasanfullt kyligt. Det övergår mitt förstånd.
Jag tänker att de allra flesta som kände Lena, hade alla sina tankar på henne. De var ledsna för att det de befarat var sant, de undrade. De mådde pyton. De kramade om varandra och de grät. Det värsta hade hänt. Några tog några glas vin och grät ännu mer...

Men SD:
Prioriterar.

Nej, den mannen kan inte älska.
Tro mig.
Det är självklart jag förstår både hur du m fl. känner och reagerar.Ni har inte gått i S mentala skor.

Man frågar sig förvånat: Sen när är det så fel att prioritera sin äkta hälft?Ens egen partner.

Det är säkert FEL, men vad det inte värt det?...
Citera
2020-10-10, 10:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, för tusende gången!
Detta har Lena INTE skickat!
Det är sparat i Lenas dator.

Varför visar du inte vilken aktbilaga? Är det för att ingen ska se att du luras?

Det hon beskrivit smutskastar henne själv även om hon inte skickat det.

"Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen."

Det är hennes egna ord om hur hon levde. Inte något någon har hittat på för att smutskasta henne i tråden.
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-10-10 kl. 10:22.
Citera
2020-10-10, 10:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

"Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen."

Det är hennes egna ord om hur hon levde. Inte något någon har hittat på för att smutskasta henne i tråden.

Att var och varannan man i det här landet är otrogna mot sin fru hör ju till vanligheterna vad det verkar .
Men att älskarinnan slås ihjäl hör väl till ovanligheterna ?
Citera
2020-10-10, 10:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Och det målar en fin och ädel bild av SD?
Hon skickade det inte, och det gör all skillnad enligt mitt sätt att se.
Citera
2020-10-10, 10:32
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Menar du att bytet av färdväg kan ha med mordet att göra?

Om du anser att byta färdväg är misstänksamt, så finns det betydligt fler händelser som du borde anse vara mer misstänksamma. Inte minst gällande SD.
Det är inte alltid den mera misstänkte som vinner och SD spåret kan vi och den leder till en återvändsgränd.
Huvmannen har ändå befunnit sig nära brottsplatsen enligt vittnen.Att han även är avvikande genom att ändra riktning helt plötsligt och att han aldrig gav sig till känna gör ju honom till en kandidat.
Mr Barnaby skrev att han syntes till vid 22.30 men om han blev skrämd så kan han mycket väl ha avvaktat en timme.
Citera
2020-10-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och det målar en fin och ädel bild av SD?
Hon skickade det inte, och det gör all skillnad enligt mitt sätt att se.
Mitt sätt också.Personligen får dom skicka vad dom vill till varandra och HD är redan kränkt så det räcker och blir över under resten av hennes livstid,så en liten hjärtlig notis från LW gör varken till eller från
(skickade eller oskickade).
Citera
2020-10-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att var och varannan man i det här landet är otrogna mot sin fru hör ju till vanligheterna vad det verkar .
Men att älskarinnan slås ihjäl hör väl till ovanligheterna ?
Ja så det talar ju emot att älskaren slog ihjäl LW.
Men saken ändras när det blir fler älskare inblandade för helt plötsligt handlar det om svek och då kan även dom som inte fick fritt fram till henne bli vansinniga.
Citera
2020-10-10, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
LW hittas på lör 19maj Kl 14.33.

Några timmar senare direktrapporterar media.
Man visar bl.a. bilder på poliser som står på stegar och fotar ner mot andra sidan planket.
Dom med lokalkännedom har nog inga problem med att förstå var LW hittades.

Att det skulle vara någon annan än LW får nog betraktas som en
rejäl högoddsare.

Det fanns även drönarbilder som ganska omgående togs bort.

Naturligtvis, tack för rättelsen.

Det förändrar bilden något, men som jag ser det, visar SD ingen oro, ängslan, undran eller ångest över vad som kan ha hänt Lena. Det ska ju enligt honom själv vara en av hans vänner. Och vi vet att det är en sex år lång sexuell relation, med periodvis i stort sett dagliga geocachturer.

Han uppvisar stor frånvaro av det som man kan förvänta sig, en undran vad som kan ha hänt. Ingenting, helt enkelt visar han. Han har inte kontaktat UW för att kolla hur det går. Ingenting... tomt.

Naturligtvis vore det konstigt om en annan person hade hittats död bakom planket (nu var det inte riktigt min poäng i mitt inlägg ovan, men vi kan ta det också på en gång). Det är nog många som tänker att förmodligen är det den försvunna kvinnan.

Men SD säger helt frankt; det är Lena man hittat.

Och som vi förstår är det ganska osannolikt att polisen ska ha sagt till HD på polisstationen att Lena är hittad.

Du tycker verkligen inte att det saknas lite vanligt beteende?
Till och med avvikande beteende?

En fimp gör ingen mördare, men många bäckar små...
Det visar ändå på att han har en personlighetstyp som avviker, och även om han nu "bara" skulle ha det men är oskyldig, så är det ändå konstigt att han inte en enda gång undrar. Något.
Citera
2020-10-10, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det är självklart jag förstår både hur du m fl. känner och reagerar.Ni har inte gått i S mentala skor.

Man frågar sig förvånat: Sen när är det så fel att prioritera sin äkta hälft?Ens egen partner.

Det är säkert FEL, men vad det inte värt det?...

Du går i SDs "oskyldiga" skor?
Jag går i SDs "skyldiga" skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in