Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
LW hittas på lör 19maj Kl 14.33.
Några timmar senare direktrapporterar media.
Man visar bl.a. bilder på poliser som står på stegar och fotar ner mot andra sidan planket.
Dom med lokalkännedom har nog inga problem med att förstå var LW hittades.
Att det skulle vara någon annan än LW får nog betraktas som en
rejäl högoddsare.
Det fanns även drönarbilder som ganska omgående togs bort.
Naturligtvis, tack för rättelsen.
Det förändrar bilden något, men som jag ser det, visar SD ingen oro, ängslan, undran eller ångest över vad som kan ha hänt Lena. Det ska ju enligt honom själv vara en av hans vänner. Och vi vet att det är en sex år lång sexuell relation, med periodvis i stort sett dagliga geocachturer.
Han uppvisar stor frånvaro av det som man kan förvänta sig, en undran vad som kan ha hänt. Ingenting, helt enkelt visar han. Han har inte kontaktat UW för att kolla hur det går. Ingenting... tomt.
Naturligtvis vore det konstigt om en annan person hade hittats död bakom planket (nu var det inte riktigt min poäng i mitt inlägg ovan, men vi kan ta det också på en gång). Det är nog många som tänker att förmodligen är det den försvunna kvinnan.
Men SD säger helt frankt; det är Lena man hittat.
Och som vi förstår är det ganska osannolikt att polisen ska ha sagt till HD på polisstationen att Lena är hittad.
Du tycker verkligen inte att det saknas lite vanligt beteende?
Till och med avvikande beteende?
En fimp gör ingen mördare, men många bäckar små...
Det visar ändå på att han har en personlighetstyp som avviker, och även om han nu "bara" skulle ha det men är oskyldig, så är det ändå konstigt att han inte en enda gång undrar. Något.