2020-10-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det gjorde hon ju i och för sig inte. Var inte deras umgänge 90 minuter var tredje vecka största delen av den tiden Esmeralda bodde med sin riktiga familj i Vadstena?

Men har du ens lyssnat på förhöret i TR?
Citera
2020-10-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Så du tror, på riktigt, att mamman gick o träffade sin dotter varje vecka för att hon ville få rätt??
Har inte läst/hört/sett någonstans att mamman uttrycker ånger/skuldkänslor eller tar på sig något ansvar alls för det som hänt. Allt är bara andras fel...
Citera
2020-10-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majelden
Har inte läst/hört/sett någonstans att mamman uttrycker ånger/skuldkänslor eller tar på sig något ansvar alls för det som hänt. Allt är bara andras fel...

Det är en ganska stor skillnad på att förklara och att ursäkta?
Citera
2020-10-10, 01:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Men har du ens lyssnat på förhöret i TR?
Men försöker du ens förstå?

Förövrigt tror jag att den biologiska moderpersonen grät lika mycket av avtändningen som av sorg i häktet.
Citera
2020-10-10, 01:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är en ganska stor skillnad på att förklara och att ursäkta?
Det är även stor skillnad på att förklara och försvara. Rebecka förklara ingenting, men hon försvarar för allt.
Citera
2020-10-10, 01:23
Medlem
Citat:
Det är även stor skillnad på att förklara och försvara. Rebecka förklara ingenting, men hon försvarar för allt.

Då var väl P ett helgon och R var satan!
Citera
2020-10-10, 01:30
Medlem
Citat:
Det gjorde hon ju i och för sig inte. Var inte deras umgänge 90 minuter var tredje vecka största delen av den tiden Esmeralda bodde med sin riktiga familj i Vadstena?

Hon träffade E varje vecka, från att hon föddes tills P muckade från anstalt, då beslöt Socialtjänsten att de skulle ses var tredje vecka i olika lägenheter. Då var E 1,5 år.
Citera
2020-10-10, 01:36
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Men någonstans vill man väl få veta att mamman inser/anser/ förstår att också hon har del i detta... Hon kan väl inte vara helt utan skuld? Är/var väl inte omyndigförklarad?
Citera
2020-10-10, 01:37
Medlem
Citat:
Hon träffade E varje vecka, från att hon föddes tills P muckade från anstalt, då beslöt Socialtjänsten att de skulle ses var tredje vecka i olika lägenheter. Då var E 1,5 år.
Som mamma hade jag valt E framför P. Men det är jag...
Citera
2020-10-10, 02:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Men du är ju inte ens intressant att diskutera med.
Men så synd att du känner så, jag tycker det är jätteintressant att ifrågasätta dig och få bekräftat att du svarar genom att angripa enstaka detaljer i det jag/någon skriver, eller hur du försöker vara överlägsen och förminska det som skrivs, eller när du bara härmas lite.

Jag tänker att Rebecka beter sig lite under förhören som du beter dig här. Hon Liksom du tror ni är smarta, fast det framstår bara barnsligt och omoget i andras ögon.

Citat:
Allt är inte svart eller vitt vet du.

Jag tror inte att vare sig Patrik eller Rebecka var varesig satan eller helgon. De ville säkert väl i teorin, men lyckades inte i praktiken. Och med Esmeralda kom de nog tillsammans in i en negativ spiral. Där de istället för att stoppa varandra, övertygade varandra om att sjuka saker var normala. Om du skulle frågat dom där och då, hade de säkert en förklaring till varför dom drogade barnen. De tyckte nog till och med att de var snälla.
Senast redigerad av MarryBlunt 2020-10-10 kl. 02:28.
Citera
2020-10-10, 03:37
Avslutad
Citat:
Så du tror, på riktigt, att mamman gick o träffade sin dotter varje vecka för att hon ville få rätt??
Det är väl en aningens överdrift att Rebecka träffade sin dotter varje vecka? Det verkar som om det ofta ställdes in, enligt fup
Citera
2020-10-10, 03:41
Avslutad
Citat:
Det borde väl finnas dokumenterat om dessa veckoträffar verkligen ägt rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in