2020-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er vel akkurat dette som gjør det vanskelig å finne en god løsning med TH. Med tanke på klokkeslettene. Bilen til TH ankommer Futurum nesten samtidig som siste kjente livstegn.

Uansett om han dro fra Futurum med det samme - (ut vinduet) så ville det bli knapt med tid. Lagde en gang en hypotese angående "dobbeltgjenger". Noen som hadde "byttet" med TH rett utenfor S4 og dratt til Futurum for å gi "bilen og dobbeltgjenger" alibi.. men kanskje ikke helt logisk..

Kanske lättare att vara lookalike med mask över ansiktet och i skogen/parkeringen bakom huset.
Citera
2020-10-09, 23:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dow
Kanske lättare att vara lookalike med mask över ansiktet och i skogen/parkeringen bakom huset.
Kanskje de kledde seg ut den dagen på jobben siden det var Halloween? (enklere med dobbeltgjenger)
Citera
2020-10-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva gjorde han for å bidra til å løse saken før han ble mistenkt? Virket helt uanfektet. Ville flytte tilbake samme dag og leve som normalt. Ingen løsepenger eller dusør. Angivlig for å tvinge kidnapper. Kun villedning. Nekter avhør. Strategien er å skylde på politiet for ektefellens død. Th er hovedmannen og oppdragsgiver. Hvem ellers.

Hva vet du om hva han bidro med? Vet du hva familien snakket om mellom seg? Hva han snakket med politiet om? Hva han skrev i mailene til politiet? Yngstedatter har skrevet noe om dette. Hvor ønsker man være under sjokk og sorg? Er ikke det i fred hjemme hos seg selv? Det ble dessuten påstått i trusselbrevet at kona ville bli drept hvis han kontaktet politiet. Han var tvunget til å leve som normalt for ikke å vekke misstanke overfor de som mente de overvåket han.
Citera
2020-10-09, 23:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Takk for interessant analyse. Det er spesielt at det der tas med i et slikt brev.
Jeg synes bare det vitner litt om selve tankegangen til forfatteren å uttrykke seg på den måten.
Brevet er også veldig langt, så slik jeg ser det vitner det om en forfatter som ønsker å formidle noe også, ikke bare komme med de vanlige veldig korte frasene som kidnappere ofte gjør.
Et annet eksempel som jeg synes har å gjøre med et budskap:

"ER ANNE ELISABETH LIV VERDI 4% AV DIN PENGER?"
"VIS DU SETER PENGER OVER ANNE-ELISABET LIV....."

Det virker for meg som at forfatteren på en måte ønsker at TH blir satt til veggs ifht om penger er viktigere enn sine nærmeste sine liv. Jeg får litt den følelsen. I dette tilfelle AE sitt liv. Så kan man spekulere om det kan være nærstående som kan ha kjent på akkurat disse tingene. At penger settes foran liv. Og derfor nevnes dette to ganger i brevet.

I tillegg har du dette med hintingen om at TH kanskje må kjøpe seg ny pc, og det bærer preg av at forfatter sannsynligvis visste at TH hadde eldre pc (hvis det er tilfelle at han hadde det). Jeg synes også dette er veldig spesielt. At forfatter begynner å prate om ny og gammel pc i et slikt brev, hele to ganger, og prater om virus i pcen osv, som gamle pcèr ofte har.

Det siste jeg vil nevne er at jeg synes ikke det er det minste rart at TH går til politi raskt når han leser dette brevet. Han er jo 70 år og ikke noe teknisk begavet sies det. Jeg mener at det er helt innlysende at han raskt så at dette tekniske greiene med krypto og alle de detaljene osv er han sjanseløs til å klare å håndtere å forholde seg til alene.

Av alle fakta som foreligger i saken er jo trusselbrevet ganske sentralt mener jeg.
Frågan är om TH ens hade en PC. Han verkade ju bruka en surfplatta på jobbet.

Jag tänker att GM hoppades på att TH skulle vända sig till RU för att få hjälp med cryptot.
Citera
2020-10-09, 23:22
Medlem
Citat:
Tenker du at Hettemannen er en hockey-spiller?

Som sagt er det spekulasjoner, men tenker at det _kan_ være en mulighet ja.
Citera
2020-10-09, 23:26
Medlem
Kan ikke huske å ha lest dette "The remote home the couple shared showed no signs of forced entry, but police at the time said there was considerable forensic evidence from what appeared to be a struggle in the couple’s bedroom. In 2019, they mused that perhaps Mrs. Hagen had been hiding there from kidnappers who found her alone in the home."
https://www.thedailybeast.com/norwegian-billionaire-tom-hagen-arrested-in-wife-anne-elizabeths-2018-cryptocurrency-kidnapping
Noen som vet om det er tilfelle?
Citera
2020-10-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hva vet du om hva han bidro med? Vet du hva familien snakket om mellom seg? Hva han snakket med politiet om? Hva han skrev i mailene til politiet? Yngstedatter har skrevet noe om dette. Hvor ønsker man være under sjokk og sorg? Er ikke det i fred hjemme hos seg selv? Det ble dessuten påstått i trusselbrevet at kona ville bli drept hvis han kontaktet politiet. Han var tvunget til å leve som normalt for ikke å vekke misstanke overfor de som mente de overvåket han.

Hypotesen din er død, mulig du får støtte hos sniffer og vossingen men de har startet et eget forum der ingen poster noe som helst.
Citera
2020-10-09, 23:28
Medlem
Citat:
Kanskje de kledde seg ut den dagen på jobben siden det var Halloween? (enklere med dobbeltgjenger)

ja, kan ha varit så att nånstans klädde dem ut sig. Likadana kläder och mask för ansiktet men inte alls lika långa.
Citera
2020-10-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Kan ikke huske å ha lest dette "The remote home the couple shared showed no signs of forced entry, but police at the time said there was considerable forensic evidence from what appeared to be a struggle in the couple’s bedroom. In 2019, they mused that perhaps Mrs. Hagen had been hiding there from kidnappers who found her alone in the home."
https://www.thedailybeast.com/norwegian-billionaire-tom-hagen-arrested-in-wife-anne-elizabeths-2018-cryptocurrency-kidnapping
Noen som vet om det er tilfelle?

Bedroom skal nok være bathroom, liten vits i å lese nyheter fra andre land da de bare oversetter norske artikler, og av og til så blir det feil som i dette tilfellet.
Citera
2020-10-09, 23:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Naturligtvis. Polisen sabbade det direkt.

Han ville vara en trygg punkt i bostaden för AEH. Bostaden var den plats som band dem samman. Enkel psykologi. Om hon lyckades rymma eller blev lössläppt så skulle han finnas där som ett ljus i mörkret. En fyr i natten. En ledstjärna att röra sig mot...
Citera
2020-10-09, 23:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Som sagt er det spekulasjoner, men tenker at det _kan_ være en mulighet ja.
Ja det kan forklare mye.
Synes også disse bøllete hockey-spillerne virker rampete
Det er også fakta at Hockesveis-mannnen kom ut fra området rundt ishallen...

Men.. hva er motiv?
Citera
2020-10-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ja det kan forklare mye.
Synes også disse bøllete hockey-spillerne virker rampete
Det er også fakta at Hockesveis-mannnen kom ut fra området rundt ishallen...

Men.. hva er motiv?

Kassa var tom. De var truet av konkurs. Kluppen appelerer til kommunen, sponsorene og innbyggerne om hjelp. Kommunen ville ikke hjelpe.

https://www.vg.no/sport/i/RxBQ1a/loerenskog-ishockey-trues-av-konkurs

Men det jeg ikke får til å passe inn er hvorfor de forlangte hele 90 millioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in