2020-10-09, 22:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hettemannen kan ha mange roller, han kan være en observatør, levere varer som trengs, hjelpe til med å bære AE.

Det er et hav av muligheter selv om du ikke ser det.
Så sett alt sammen til en hypotese da!

Det er hva jeg har gjort - alle (Lego)brikker satt sammen til en hypotese.

Jeg venter spent!
Citera
2020-10-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så sett alt sammen til en hypotese da!

Det er hva jeg har gjort - alle (Lego)brikker satt sammen til en hypotese.

Jeg venter spent!

Jeg ga deg akkurat noen hypoteser om hva hettemannen kan ha gjort.
Citera
2020-10-09, 22:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg ga deg akkurat noen hypoteser om hva hettemannen kan ha gjort.
Har satt opp de ulike hypotesene med spørsmål under. Er hvertfall en god start med tanke på å lage logiske hypoteser.
(En måte å utarbeide hypotese på)

Hettemannen kan ha mange roller:

1. han kan være en observatør
Hva er det denne personen skal observere?

2. levere varer som trengs,
Hvilke varer?

3. hjelpe til med å bære AE
Hvorfor må Hettemannen ta en så stor risiko med å gå til S4? Hvorfor var ikke Hettemannen allerede i S4 hvis planen var så godt gjennomtenkt?

(Ut fra svarene kan man f.eks bygge videre)
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-09 kl. 22:37.
Citera
2020-10-09, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke undervurder Lego

Prøvde meg en gang på at TH hadde en dobbeltgjenger som dro i den bilen... men fant ut at det ville bli for risikabelt hvis noen på Futurum så denne personen...

TH ble observert av kolleger, men på et punkt mister politiet oversikten. Han kan befinne seg en plass i bygget, eller andre steder. Det betyr vel at det er mulig å komme seg vekk derfra uten å bli observert av kamera. Mao. har han ikke noe vanntett alibi.
Citera
2020-10-09, 22:50
Medlem
Jeg har fulgt med her i over ett år og har hatt flere teorier. Det jeg tror minst på er at TH er gjerningsmann, men vil ikke utelukke det. Det blir for vilt og usannsynlig at han skulle ha planlagt noe sånt i lang tid. Affektdrap virker også usannsynlig.

Det jeg tror mest på akkurat nå:

1. At RU har med saken å gjøre, uten at TH er med på det.

2. Lørenskog ishockey som slet med økonomien. Hettemann 1 kommer fra ishallen. Hettemann 2 kommer ut av Metrosenteret og går rett bak hettemann 1 tilbake til ishallen.

https://www.nrk.no/sport/lorenskog-trues-av-konkurs_-_-mangler-penger_-sponsorer_-tilskuere-og-goodwill-1.14009199

Til dere som synes det er mistenkelig at TH har skrevet side opp og ned til politiet om sine forskjellige teorier: Hvorfor er det mistenkelig? Selv synes jeg ikke det er det minste merkelig. Forsøk og sett dere inn i hans situasjon bare en bitte liten stund. Desperasjonen han må ha følt, tanken på hvordan kona har det, stresset for å forsøke å løse saken så raskt som mulig med tanke på at kona lider. For en forferdelig situasjon å være i. Når dere har sittet her i 2 år for å forsøke løse saken med deres forskjellige teorier, er det i hvert fall ikke det minste merkelig at ektemannen gjør det samme. Forskjellen mellom dere er at dere skriver her og TH skriver til politiet. Noe han attpåtil har blitt bedt om å gjøre.

Det er ikke det minste rart at han og familien ikke samarbeider lenger, når de føler at politiet sløser bort tiden.
Citera
2020-10-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg har fulgt med her i over ett år og har hatt flere teorier. Det jeg tror minst på er at TH er gjerningsmann, men vil ikke utelukke det. Det blir for vilt og usannsynlig at han skulle ha planlagt noe sånt i lang tid. Affektdrap virker også usannsynlig.

2. Lørenskog ishockey som slet med økonomien. Hettemann 1 kommer fra ishallen. Hettemann 2 kommer ut av Metrosenteret og går rett bak hettemann 1 tilbake til ishallen.

https://www.nrk.no/sport/lorenskog-trues-av-konkurs_-_-mangler-penger_-sponsorer_-tilskuere-og-goodwill-1.14009199

Til dere som synes det er mistenkelig at TH har skrevet side opp og ned til politiet om sine forskjellige teorier: Hvorfor er det mistenkelig? Selv synes jeg ikke det er det minste merkelig. Forsøk og sett dere inn i hans situasjon bare en bitte liten stund. Desperasjonen han må ha følt, tanken på hvordan kona har det, stresset for å forsøke å løse saken så raskt som mulig med tanke på at kona lider. For en forferdelig situasjon å være i. Når dere har sittet her i 2 år for å forsøke løse saken med deres forskjellige teorier, er det i hvert fall ikke det minste merkelig at ektemannen gjør det samme. Forskjellen mellom dere er at dere skriver her og TH skriver til politiet. Noe han attpåtil har blitt bedt om å gjøre.

Det er ikke det minste rart at han og familien ikke samarbeider lenger, når de føler at politiet sløser bort tiden.

Hvor i alle dager har du det fra at Lørenskog ishockeyklubb har noe med drapet å gjøre ?

Hva er det heteste sporet bortsett fra fri fantasi ?
Citera
2020-10-09, 23:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
TH ble observert av kolleger, men på et punkt mister politiet oversikten. Han kan befinne seg en plass i bygget, eller andre steder. Det betyr vel at det er mulig å komme seg vekk derfra uten å bli observert av kamera. Mao. har han ikke noe vanntett alibi.
Det er vel akkurat dette som gjør det vanskelig å finne en god løsning med TH. Med tanke på klokkeslettene. Bilen til TH ankommer Futurum nesten samtidig som siste kjente livstegn.

Uansett om han dro fra Futurum med det samme - (ut vinduet) så ville det bli knapt med tid. Lagde en gang en hypotese angående "dobbeltgjenger". Noen som hadde "byttet" med TH rett utenfor S4 og dratt til Futurum for å gi "bilen og dobbeltgjenger" alibi.. men kanskje ikke helt logisk..
Citera
2020-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Hvor i alle dager har du det fra at Lørenskog ishockeyklubb har noe med drapet å gjøre ?

Hva er det heteste sporet bortsett fra fri fantasi ?

Det er rene spekulasjoner som alle her driver med. Selvsagt er det det. Ingen vet, alle fantaserer.
Citera
2020-10-09, 23:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tror muligens et av motivene som ligger bak denne ugjerningen sporer seg tilbake til at det kunne være å anse som rettferdig at TH og AE og andre i familien måtte gjennomgå dette. Som et slags psykologisk krav om rettferdighet. At nok var nok og at det var tid for å ta igjen.
Da prater vi isåfall om en spesiell mentalitet som GM muligens kan ha hatt.

Det er veldig spesielt at denne uttalelsen står i trusselbrevet.
“OM DU FØLGER INSTRUKTION, NÅR DU FAR DIN KONA TILBAKA DU KAN SÅ KLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET.”,
Det er som at forfatteren er opptatt av rettferdighet. Jeg synes det er unaturlig å skrive dette i et slikt brev, men det vitner kanskje noe om tankegangen til forfatteren.

Ikke bare hevn, men en slags rettferdighet at dette rammet familien. Det vitner da litt om en utspekulert hevn, men også ikke minst som en oppreisning både i penger og annet. Og da ligger isåfall meget sterke følelser bak og da er det nærliggende å tro det må være en nærstående.

Det som også er litt spesielt synes jeg er at mobilen til AE virker til å være beveget endel på inne i huset. Senest 10.07. Jeg synes dette er litt underlig. Jeg tror det kan være sannsynlig at GM ikke var helt klar over at det er apper som registrerer bevegelse på så minimale forflytninger inne i huset. Så var den lagt på nesten rett plass, men ikke på rett side av bordet (iflg TH). Det kan tyde på en som vet hvor de pleier legge fra seg sine mobiler.

Det kan vel også være å anta at GM har vært en stund i huset, og dette taler også veldig imot fremmede kidnappere synes jeg, som et av veldig mange andre ting.
Hvis det er fremmede kidnappere i bildet så mener jeg de ville være veldig raske med å hente ut AE og legge igjen brev, dersom de skulle dra til et hus og hente en person som dette, hvilket også er rart. Så er det heller ikke spor etter mange fremmede i huset. At kidnappere evt skulle sende inn èn person til å hente henne ut av huset synes jeg virker temmelig latterlig.
Antagligen höll en man span på utsidan av huset medan "operationen" pågick.

När det gäller telefonen så kan den ha legat på bänken när dom överföll henne. Men att nån av GM plockade på sig den när den ringde första gången för att hålla koll på ingående samtal och sms. Och när dom var klara la GM tillbaka telefonen på bordet.

Ordet rättfärdigt passar inte in i texten. Ordet för tankarna till en religiös person eller IS-snubbe. Antagligen en medvetet placerad red herring.
Citera
2020-10-09, 23:09
Medlem
Citat:
Det er rene spekulasjoner som alle her driver med. Selvsagt er det det. Ingen vet, alle fantaserer.

Nei det er nok ikke det, noen her tror på politiets teorier mens du presenterer teorier som ikke har rot i virkeligheten.
Citera
2020-10-09, 23:10
Medlem
Citat:

Hva gjorde han for å bidra til å løse saken før han ble mistenkt? Virket helt uanfektet. Ville flytte tilbake samme dag og leve som normalt. Ingen løsepenger eller dusør. Angivlig for å tvinge kidnapper. Kun villedning. Nekter avhør. Strategien er å skylde på politiet for ektefellens død. Th er hovedmannen og oppdragsgiver. Hvem ellers.
Citera
2020-10-09, 23:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tenker du at Hettemannen er en hockey-spiller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in