Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Ok, bra. Det var detta jag efterfrågade tidigare i tråden. Men! När jag är extremt generös mot Trump och låter honom vinna hela Södern (långt ifrån självklart) och Arizona och Nevada så har jag bara tre stater kvar med Trump på 260 elektorsröster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han förlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i så fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omöjligt.
Hur man än vrider och vänder på det så har republikanerna och demokraterna sina säkra delstater. Även om du ger Biden en säker vinst i Nevada så kommer det i slutändan handla om de 4 gyllene svängstaterna Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och Florida.
Tänk dig själv, om inte ens Obama kunde klå Romney i stater som S/N Carolina, Georgia och alla andra syd/mid stater, hur i helvete tror folk att Biden ska kunna slå Trump ens i någon sydstat? Förresten, Arizona är en säker Trump vinst, lika säker som att dems vinner Kalifornien. Colorado och Nevada skulle till och med kunna skrälla för trumpen men troligtvis blir det demokratiskt seger där.
Men oavsett, det är de 4 swing states som valet kommer avgöras. Jag har otroligt svårt att se Trump ens förlora 2 stater av dessa 4. Han skulle kunna förlora Michigan och Wisconsin, men det jämnas upp ordentligt av att han tar Florida och Pennsylvania. Han kan förlora Florida och vinna valet på att ta de resterande 3. Han kan förlora Pennsylvania och Wisconsin men vinna på Florida och Michigan.
Som sagt, jag har otroligt svårt att se hur Trumpen ska förlora. Men det lär ändå bli rätt jämnt i slutändan.