2020-10-09, 22:49
Bannlyst
Helt sjukt när man hör hur mycket skit media snackar om att Biden kommer vinna och ditten och datten. De tror seriöst att Biden kommer vinna stater som Texas. Hahaha!

Det räcker med att se på resultatet i valet 2012 för att fatta vilka delstater som Trump garanterat kommer vinna i valet. Den karismatiske Obama kunde inte ens vinna mot den gråtråkige Romney.

Det är alltså garanterat att Biden vinner i Kalifornien, Oregon, Washington, Nevada, Colorado och New mexico. Men inte ens här är Nevada säkert, då Trump mycket väl kan vinna. Så här såg det ut 2016 också då Hillary kammade hem dessa stater i västra USA. Biden kommer även garanterat vinna i Minnesota och sen i Virginia och uppåt österut.

Det hela kommer att bli en nagelbitare i Florida, Pennsylvania, Wisconsin och Michigan och det är här valet kommer avgöras. Trump har råd att förlora i Wisconsin och Michigan förutsatt att han vinner i Florida och Pennsylvania. Trump har även råd att förlora Florida så länge han vinner Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Han har råd att förlora Pennsylvania och Wisconsin så länge han tar Florida och Michigan.

Har otroligt svårt att se att Trump skulle göra extremt dåligt i dessa fyra stater. Han vinner minst tre och segern är ett faktum.
2020-10-09, 22:55
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller 1960-talets Malcolm X
https://youtu.be/T3PaqxblOx0

Eller Kayne West för 3 timmar sedan !!
https://youtu.be/GO2wMONakdg

Satt just och läste om Malcolm X. West får jag titta på, tack för tipset.
2020-10-09, 22:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Haha! Jag säger då det. Har ni hört talas om en desinformationskampanj förut?

Twitter Unveils Temporary Speech Codes Weeks Before the Election

Citat:
Twitter's planned October surprise is here. The social media company unveiled new speech codes further editorializing content on their platform to interfere in U.S. elections. [...] Starting Oct. 20, users will be required to add comments before being allowed to retweet posts (speech). The goal of the new speech codes is to slow the spread of certain speech before election day. [...] it will remove speech recommended by people who users don't follow. Users will only see such recommendations under the "for you" tab and only when additional "context" has been provided. Twitter will also add labels and warnings to whatever speech it deems misleading.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Helt sjukt när man hör hur mycket skit media snackar om att Biden kommer vinna och ditten och datten. De tror seriöst att Biden kommer vinna stater som Texas. Hahaha!

Det räcker med att se på resultatet i valet 2012 för att fatta vilka delstater som Trump garanterat kommer vinna i valet. Den karismatiske Obama kunde inte ens vinna mot den gråtråkige Romney.

Det är alltså garanterat att Biden vinner i Kalifornien, Oregon, Washington, Nevada, Colorado och New mexico. Men inte ens här är Nevada säkert, då Trump mycket väl kan vinna. Så här såg det ut 2016 också då Hillary kammade hem dessa stater i västra USA. Biden kommer även garanterat vinna i Minnesota och sen i Virginia och uppåt österut.

Det hela kommer att bli en nagelbitare i Florida, Pennsylvania, Wisconsin och Michigan och det är här valet kommer avgöras. Trump har råd att förlora i Wisconsin och Michigan förutsatt att han vinner i Florida och Pennsylvania. Trump har även råd att förlora Florida så länge han vinner Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Han har råd att förlora Pennsylvania och Wisconsin så länge han tar Florida och Michigan.

Har otroligt svårt att se att Trump skulle göra extremt dåligt i dessa fyra stater. Han vinner minst tre och segern är ett faktum.
Ok, bra. Det var detta jag efterfrågade tidigare i tråden. Men! När jag är extremt generös mot Trump och låter honom vinna hela Södern (långt ifrån självklart) och Arizona och Nevada så har jag bara tre stater kvar med Trump på 260 elektorsröster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han förlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i så fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omöjligt.
2020-10-09, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ok, bra. Det var detta jag efterfrågade tidigare i tråden. Men! När jag är extremt generös mot Trump och låter honom vinna hela Södern (långt ifrån självklart) och Arizona och Nevada så har jag bara tre stater kvar med Trump på 260 elektorsröster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han förlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i så fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omöjligt.
Hur man än vrider och vänder på det så har republikanerna och demokraterna sina säkra delstater. Även om du ger Biden en säker vinst i Nevada så kommer det i slutändan handla om de 4 gyllene svängstaterna Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och Florida.

Tänk dig själv, om inte ens Obama kunde klå Romney i stater som S/N Carolina, Georgia och alla andra syd/mid stater, hur i helvete tror folk att Biden ska kunna slå Trump ens i någon sydstat? Förresten, Arizona är en säker Trump vinst, lika säker som att dems vinner Kalifornien. Colorado och Nevada skulle till och med kunna skrälla för trumpen men troligtvis blir det demokratiskt seger där.

Men oavsett, det är de 4 swing states som valet kommer avgöras. Jag har otroligt svårt att se Trump ens förlora 2 stater av dessa 4. Han skulle kunna förlora Michigan och Wisconsin, men det jämnas upp ordentligt av att han tar Florida och Pennsylvania. Han kan förlora Florida och vinna valet på att ta de resterande 3. Han kan förlora Pennsylvania och Wisconsin men vinna på Florida och Michigan.

Som sagt, jag har otroligt svårt att se hur Trumpen ska förlora. Men det lär ändå bli rätt jämnt i slutändan.
2020-10-09, 23:12
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Jag säger då det. Du har hört talas om en Pandemi ? Under dessa år har Trump byggt upp USAs försvar, sänkt skatter, tagit tillbaka företags beskattning (Apple mfl) omförhandla trade agreements osv, Long term good. Listan är otroligt lång, längre än de 4 senaste Presidenter sammanlagt.

..USA gick som tåget och kommer framåt gå som tåget. Om du tror att någon skall kunna vända en skuta som seglats fel i 45år på ett par år ja då räcker nog inte Bidens 47år i USAs politik heller till.

Trumponomics är det USA men även västvärlden behöver. Europa behöver också anamma deregulation och skattesänkningar.

Nu är ju siffrorna från innan Pandemin bröt ut. De visar att den amerikanska ekonomin urholkades helt och hållet under Trump, statsskulden accelererat i ett sällan skådat tempo efter att Trump tillträde som President. Allt beroende på hans skattesänkningar för sig själv och sina liksinnande.

Vad du kallar Trumponomics är möjligen bra för Trump själv och hans likasinnade. Men han dränerar den amerikanska ekonomin för att berika sig själv. Han skiter i det amerikanska folken och den amerikanska ekonomin, bara han kan få mer.
2020-10-09, 23:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Fel, Siffrorna i de allra flesta stater var korrekta INOM FELMARGINAL, vad är det du inte fattar? förutspår genomsnittet av polls i en stat att Clinton ska vinna med 2% och sedan vinner Trump med mindre än 1% ja då hade pollsen inte fel så som de är konstruerade. Att folk överskattar hur säker man är med en liten ledning i polls i en stat är en annan femma. Wisconsin är ett exempel på en stat där pollsen hade kraftigt fel, till viss del kan det ha med att metodiken var felaktigt men också att det inte pollades tillräckligt där eftersom Clintons ledning ansågs säker. Det misstaget gör man inte igen i den staten i alla fall.

Det är som att du tror att polls och prognoser är binära alltså att de ska förutspå en vinnare 100% men så funkar det inte. Det är därför storleken på Bidens ledning just nu är signifikant, även om Pollsen skulle ha så pass fel som de hade 2016 (inte särskilt mycket) så räcker det inte, Biden vinner ändå.
Nej, absolut inte. Mätningarna tog i 2016 totalt fel i Florida, North Carolina, Ohio, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Iowa och i Nevada. Dessutom så tog mätningarna dvs fel i Minnesota och i Texas. Vad är det du inte fattar?

Men det är intressant att du och vissa andra förlitar er så mkt OU och så vidare, enligt de senaste mätningarna så är Biden den mest populära kandidaten i modern tid - mer så än vad antingen FDR, JFK, Nixon, Reagan, Clinton eller Obama var. Ska vi tro mätningarna så kommer Biden att få fler valröster än vad Obama fick i 2008, och vinna valet med rekordstor marginal.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-09 kl. 23:25.
2020-10-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror Biden vinner. Men sluta för guds skull ropa Biden till segrare igenom nationella undersökningar.

Al Gore hade vinden med sig - förlorade.
McCain hade vinden med sig - förlorade
Carter hade vinden med sig - förlorade
Clinton hade vinden med sig - förlorade

Oftast brukar den som leder nationella undersökningar förlora.

Och jag tror Trump vinner. Inte minst för han har starkt stöd i sitt eget parti. Republikanerna vinner generellt lite oftare valen o nu är demokratiska partiet helt desorienterat åt vänster. Spelar ingen roll att vissa tycker Trump twittrar för mycket, han kommer vinna (skit I pollsen, republikanerna är oftast bättre på valdagen).
2020-10-09, 23:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Och jag tror Trump vinner. Inte minst för han har starkt stöd i sitt eget parti. Republikanerna vinner generellt lite oftare valen o nu är demokratiska partiet helt desorienterat åt vänster. Spelar ingen roll att vissa tycker Trump twittrar för mycket, han kommer vinna (skit I pollsen, republikanerna är oftast bättre på valdagen).
Nåja nu är det många republikaner som stöder Biden öppet så det lär bli jobbig uppförsbacke vad än Trump tar till, Sedan så är inte detta 2016 då det var 2st hatade personer som gick upp men den minst hatade vann och nu står han mot den mest respekterade politikern i US och ha när populär i båda läger som sagt det är problemen som hopar sig för Trump och har inte riktigt förmågan ta sig ur skiten han satt sig i!
2020-10-09, 23:25
Bannlyst
Vet någon om det kan bli otrogna texas-elektorer som i valet 2016 då 2 av 38 electorer gick från Trump till R.Paul och till någon annan? Dessa två elektorer kan mycket väl påverka huruvida det blir vinst eller ej för Trump.
2020-10-09, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, absolut inte. Mätningarna tog i 2016 totalt fel i Florida, North Carolina, Ohio, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Iowa och i Nevada. Dessutom så tog mätningarna dvs fel i Minnesota och i Texas. Vad är det du inte fattar?

Men det är intressant att du och vissa andra förlitar er så mkt OU och så vidare, enligt de senaste mätningarna så är Biden den mest populära kandidaten i modern tid - mer så än vad antingen FDR, JFK, Nixon, Reagan, Clinton eller Obama var.
Och det är ju exakt det som är märkligt med pollsen - det här enorma stödet för Biden KÄNNS ju inte. Han är inte "folkkär", i brist på ett bättre ord. Han är en typisk gammal politiker som funnits runt köttgrytorna i decennier. Börjar bli virrig och energilös på gamla dar. Det känns som att Hillary väckte mer entusiasm, och då förlorade hon ändå.
2020-10-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nåja nu är det många republikaner som stöder Biden öppet så det lär bli jobbig uppförsbacke vad än Trump tar till, Sedan så är inte detta 2016 då det var 2st hatade personer som gick upp men den minst hatade vann och nu står han mot den mest respekterade politikern i US och ha när populär i båda läger som sagt det är problemen som hopar sig för Trump och har inte riktigt förmågan ta sig ur skiten han satt sig i!

Ett fel, Trump är älskad av en stor del av väljarkåren, var därför han vann och troligen gör det igen. Biden verkar inte vara direkt älskad, han har liksom Hillary noll karisma, (det hade Obama det erkänner jag).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in