Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Du försöker byta ämne och klarar inte av att svara på hans fråga, inte ens efter andra försöket. Svagt, förväntar mig mer av dig.
En "virtuell" debatt vore ett skämt, och presidenten gör rätt i att tacka nej till det. Du kan inte ha en debatt värdig namnet online.
Jag är inte heller nåt större fan av Trump, men med Alzheimer Joe kommer USA bli ännu mer extremistiskt än det redan är, och ingen kommer längre kunna få plats på universiteten där utan att man svär trohet till den ortodoxa ideologin. Björn Wiman framstår som en Julius Streicher i jämförelse med vad Biden och demokraterna kommer göra med konsten, kulturen och humanvetenskaperna där borta.

Tv-debatt som tv-debatt. Jag köper helt enkelt inte hans argument att amerikanska presidentdebatter skulle vara så attans unika att de inte låter sig jämföras med några andra debatter, Det är fullständigt legitimt att jämföra dem med andra debatter om politik i tv mellan aktiva politiker, pundits med starka politiska sympatier osv.
Att försöka dra upp snäva avgränsningar för vad man får och inte får jämföra med när man talar om en viss händelse, en viss bestämd konflikt, är en vanlig tjuvkoppling för att försöka vinna en debatt eller stöta bort invändningar, särskilt på internet. Ofta är sådana här gränser orimligt snäva och då bör de behandlas kritiskt eller helt enkelt inte accepteras.
Och det är ren idioti att säga "nu är vi i tråden om presidentvalet i USA, då kan man
bara jämföra med sådant som har inträffat just vid presidentval i USA". Inte en chans.