2020-10-09, 22:37
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

Högst anmärkningvärt att Harris kallar Biden för rasse för att minuten senare acceptera att bli hans VP. Jo Biden har ju en historia (som Demokraterna) i att se ned på svarta. Mindre smickrande att se Biden hålla handen på KKK ledaren. Tänk att han kommer undan med det. Problemet för Trump och Republikanerna är att svarta inte fattar att de styrs av Demokraterna. Bara att titta på stora städer som styrts av Demokraterna i evigheter.

Jag har sagt det förut, skulle bara den afro-amerikanska populationen sätta in sig i demokraternas historia, så skulle de stenhårt rösta på republikanerna. Jag tror att få av dem idag vet att det är demokraterna som varit ett ”anti afro-amerikanskt parti” historiskt sett.

Däremot har demokraterna skickligt lyckats deflecta sin ”skuld’ gentemot republikanerna , där de hela tiden kör på raskortet, vilket har visat sig vara effektivt, men det brukar vara så när folk inte har den intellektuella kapaciteten att se igenom den typen av politiskt skådespel.
2020-10-09, 22:37
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller kanske ännu bättre skribentens nick:

LordOfTheIdiots= Biden
Tolka det som ni vill. Men jag är varken pro Biden eller Trump.
2020-10-09, 22:38
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, men jag var betydligt bättre insatt den gången och jag jobbar nu på att nå tillbaka dit, därav frågan. Då prickade jag in samtliga stater utom en, New Hampshire tror jag, eller om det var Minnesota.

Men den här gången kan jag helt enkelt, ännu så länge, inte se en Trump-seger.

Jag har svårt att se att jänkarna är dumma nog att rösta fram dåren Biden. Fallfrukt - och då uttrycker jag mig försiktigt. Är det inte också så att vinner man Ohio vinner man valet? För egen del bygger jag mitt tips på vad jag hört och sett av Demokraterna. Sorgligt splittrat parti. Försöker lyssna till det mesta som skrivs. Men någon vettig information från Sverige hittar man ju inte. Statliga PS är ju mer än lovligt partiska.
2020-10-09, 22:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte direkt, så som jag tolkar Trump så verkar han tro att folk ska kunna rösta utan att det kontrolleras eller att de ska kastas

Min teori är att D vill fuska i valet. Samtidigt som medier visar goda siffror för D bara för att hålla en lögn uppe.

Men jag tror att Trump kommer förlora oavsett vad. Mycket har med hur media förmedlar nyheter. Finns folk i USA som tror att Trump medvetet dödar människor och vissa tror att Trump är värre än krig.

Detta är USA's problem - media som fungerar som politisk propaganda för att styra landet.
2020-10-09, 22:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Biden leder i de delstaterna tryggt enl den sista poll som kom ut....
Håller i sig så är han över 270 tryggt med dem redan förmodligen säkrat!

Jag tror Biden vinner. Men sluta för guds skull ropa Biden till segrare igenom nationella undersökningar.

Al Gore hade vinden med sig - förlorade.
McCain hade vinden med sig - förlorade
Carter hade vinden med sig - förlorade
Clinton hade vinden med sig - förlorade

Oftast brukar den som leder nationella undersökningar förlora.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2020-10-09 kl. 22:42.
2020-10-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag sitter och leker lite med RCPs ”interactive map”. För mig är det omöjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du på kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svårt att få ihop matematiken.

Jag har Ohio, Florida och Texas i Trump-kolumnen men det räcker ändå inte.

Du får räkna med Arizona också i Trumpkolumnen.
2020-10-09, 22:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det är givetvis riktigt att statsskulden länge har accelererat i USA, men Trump har urholkat den amerikanska ekonomin på ett sätt som aldrig tidigare.

Biden kan naturligtvis inte göra det lika illa!

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/kungen-av-skuld-satter-nytt-rekord-usa-gar-back-en-biljon-1

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/02/13/usas-statsskuld-slog-nytt-rekord-22-biljoner-dollar

"Statsskulden är nu officiellt 22,01 biljoner, uppger det amerikanska finansministeriet i sin dagliga rapport. Skulden har ökat betydligt sedan Donald Trumps tillträdde som president för drygt två år sedan. Sedan dess har skulden vuxit från 19,95 biljoner till nuvarande 22.

Det är framför allt Trumps stora skattereform, som gynnade rika samt företag, som har lett till den kraftiga tillväxten av statsskulden och budgetunderskottet

Budgetunderskottet beräknas i år bli minst 897 miljarder dollar - det är drygt 15 procent mer än i fjol."

Ha ha. Jag säger då det. Du har hört talas om en Pandemi ? Under dessa år har Trump byggt upp USAs försvar, sänkt skatter, tagit tillbaka företags beskattning (Apple mfl) omförhandla trade agreements osv, Long term good. Listan är otroligt lång, längre än de 4 senaste Presidenter sammanlagt.

..USA gick som tåget och kommer framåt gå som tåget. Om du tror att någon skall kunna vända en skuta som seglats fel i 45år på ett par år ja då räcker nog inte Bidens 47år i USAs politik heller till.

Trumponomics är det USA men även västvärlden behöver. Europa behöver också anamma deregulation och skattesänkningar.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 22:45.
2020-10-09, 22:41
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag har sagt det förut, skulle bara den afro-amerikanska populationen sätta in sig i demokraternas historia, så skulle de stenhårt rösta på republikanerna. Jag tror att få av dem idag vet att det är demokraterna som varit ett ”anti afro-amerikanskt parti” historiskt sett.

Däremot har demokraterna skickligt lyckats deflecta sin ”skuld’ gentemot republikanerna , där de hela tiden kör på raskortet, vilket har visat sig vara effektivt, men det brukar vara så när folk inte har den intellektuella kapaciteten att se igenom den typen av politiskt skådespel.

Ja Demokraterna är fula men taktiken fungerar. Har du läst något av Sowell, Elder eller Owens? Skulle tro att du har det, men om inte, så rekommenderar jag starkt Sowells "Black Rednecks And White Liberals". Eller nya Candace Owens "Blackout".
2020-10-09, 22:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Min teori är att D vill fuska i valet. Samtidigt som medier visar goda siffror för D bara för att hålla en lögn uppe.

Men jag tror att Trump kommer förlora oavsett vad. Mycket har med hur media förmedlar nyheter. Finns folk i USA som tror att Trump medvetet dödar människor och vissa tror att Trump är värre än krig.

Detta är USA's problem - media som fungerar som politisk propaganda för att styra landet.

Förstår hur du menar men människor idag i USA har mycket lågt förtroende för media, lägre än 2016. Idag besannas deras tvivel, dom blir förbannade. Endast 20% litar på Media i USA.
2020-10-09, 22:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Ja Demokraterna är fula men taktiken fungerar. Har du läst något av Sowell, Elder eller Owens? Skulle tro att du har det, men om inte, så rekommenderar jag starkt Sowells "Black Rednecks And White Liberals". Eller nya Candace Owens "Blackout".

Eller 1960-talets Malcolm X
https://youtu.be/T3PaqxblOx0

Eller Kayne West för 3 timmar sedan !!
https://youtu.be/GO2wMONakdg
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 22:51.
2020-10-09, 22:47
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jämfört med USA, ja definitivt:

USA statsskuld 110% av BNP
Sverige statsskuld 40% av BNP

USA progressivitet bland befolkningen: Tveksamt, mest på kusterna
Sverige progressivitet bland befolkningen: Stor acceptans

USA våld och vapen: Utbrett, oroligheter samt att det i stora delar är legalt att bära vapen
Sverige våld och vapen: Stora problem men begränsat till vissa invandrarområden

USA konkurrenskraft/framtid: Svag generellt, men stor inom IT sektorn
Sverige konkurrenskraft/framtid: Mycket stor, världsledande inom IT och industri

Att jämföra USA och Sverige är mer komplext än så. Uppbygnaden av länderna är väldigt olika. Lilla Sverige ligger illa till med tanke på den utvecklingen som har skett de senaste 30 åren. Det är en rejäl stagnation på i princip alla fronter som har skett. Importerar man tredje världen i stor skala, ja då får man också ett tredje-värld land i slutändan. Vi ser redan nu de negativa effekterna av detta. Visa mig ett enda land i väst som t.ex. har fler bombattentat/sprängningar än Sverige? (per capita) Det om något är en indikator på att ett samhälle inte är friskt.
2020-10-09, 22:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår hur du menar men människor idag i USA har mycket lågt förtroende för media, lägre än 2016. Idag besannas deras tvivel, dom blir förbannade. Endast 20% litar på Media i USA.

60% litar på media i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in