2020-10-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är ju för go du

”försökte bara göra sitt jobb ”

den ursäkten funkade inte ens vid Nürnbergrättegångarna...

Citera
2020-10-09, 21:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tidigare-toppjuristen-atalas-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-henrik-olsson-lilja/
I våras ska den kvinnliga toppjuristen återigen ha börjat intressera sig för vilka förhandlingar Henrik Olsson Lilja ska närvara vid i domstolarna. Efter att Polisen lyckats knäcka krypterade chattar mellan henne och den medåtalade mannen fattade Polisen misstanke om att hon ”åter synes vilja planera angrepp på Henrik Olsson Lilja”.

Skrämmande, och då i underkant. Inget stopp. Inga gränser. Livsfarlig. Detta är inte bara missbruksrelaterat. Detta är är en blandning av psykisk ohälsa och grav personlighetsstörning (säkert mer än en diagnos) Rättshaverist deluxe.
Stackats HOL och stackars barn!
Citera
2020-10-09, 21:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är detta som är skumt - Hur skulle hon i alla år innan gått med en störning/psykisk sjukdom och hålla masken?
För mig är det omöjligt att hon skall kunnat passera och klättra till den hon var inom domstolarna, om hon samtidigt varit en annan slags person privat. Det där går i många yrken/branscher måhända, men inte inom domstolsväsendet.

Visst skulle det förklarat dessa brott som hon nu åtalas för. Jag är fullt benägen att tro att hon gjort vad hon anklagas för, då jag ju träffat henne flera samt sett henne ggr i nuvarande tillstånd.
Man kan liksom inte tro att det är samma person, den hon var och den hon senare blivit. Aldrig sett sådant avstånd på beteende på en person, och detta avstånd är för mig närmast omöjligt.
Hur klarar sig psykopster på höga poster? Narcissister or what ever de nu har för störning?
Störningar finns av olika grad, även en BPD kan hålla utspelen i schack och ballar ur innanför väggarna hemma.
Sprit i överdos eller att de tappar kontrollen på annat sätt såsom personliga motgångar. Voila.
Deras sanna nuna tittar fram.

Det är baskunskap att manipulativa personer kan nå högt bakom masken, deras IQ är det inget fel på.
Lägg till ett fördelaktigt utseende så lurar de skiten av folk.
Folk kan ju leva dubbelliv och slakta folk. Gissa om omgivningen förfasas av chock..
Senast redigerad av develi 2020-10-09 kl. 21:50.
Citera
2020-10-09, 21:14
Medlem
Citat:
Det är detta som är skumt - Hur skulle hon i alla år innan gått med en störning/psykisk sjukdom och hålla masken?
För mig är det omöjligt att hon skall kunnat passera och klättra till den hon var inom domstolarna, om hon samtidigt varit en annan slags person privat. Det där går i många yrken/branscher måhända, men inte inom domstolsväsendet.

Visst skulle det förklarat dessa brott som hon nu åtalas för. Jag är fullt benägen att tro att hon gjort vad hon anklagas för, då jag ju träffat henne flera samt sett henne ggr i nuvarande tillstånd.
Man kan liksom inte tro att det är samma person, den hon var och den hon senare blivit. Aldrig sett sådant avstånd på beteende på en person, och detta avstånd är för mig närmast omöjligt.

Finns väl en del ärenden med domstolsfolk eller andra prominenta och upphöjda personer i samhället som ballat ur. Bara att googla runt en stund så har man väl funnit belägg för det.

KL blev lämnad av sin man. Det och alkoholmissbruket triggade nog igång ett beteende/störning hon kunnat hålla i schack tidigare år. (Med diverse härj på kammaren ändå månne?) Men med hjälp av ordnade hemförhållanden och arbete. Släng på föräldrarnas död m.m och behövt sluta jobba så ballade det väl ur. Vännerna konfronterade henne ang alkohol.

Hade det nu stämt att HOL hotat och spöat henne till detta beteende så hade utmynnat i en annan typ av rättsfall än detta.

Kvinnor har blivit slagna till oigenkännlighet men sällan gett sig ut på en sång här decennielång vendetta. Samhället har gått in och stöttat då. KL är spritt språngande galen men det är hjälp hon har behövt istället för alla de otroliga eskapader hon utsatt sig för.
När HOL lämnade henne så rämnade hennes värld. Den har varit fortsatt sådan sen dess. Hon har självmedicinerat och bokstavligen ramlat runt i tillvaron. Varit ”svag” och ”utsatt” och fått alla möjliga både vettiga och märkliga typer att hjälpa henne.
Allt ovan är kanske självklarheter men vilken ”grannkärring” som helst kan väl få epitetet galen vid en skilsmässa efter att ha härjat lite. ”Det kunde man inte tro om henne som alltid var då rar”. KL har inte härjat lite. Hon har vänt upp och ner på halva stan i sin konflikt med HOL. Det ligger nåt i botten som är så stört och det är pga den störningen som hon och denna denna konflikt har ballat ur fullständigt.

Ps. Bra gissat tidigare i tråden på Alphyddevägen när det diskuterades i vilket område intervjun skett. Därifrån gick ju den berömda taxiresan i pyjamasbyxor med burners i hundbajspåse som KL hastat iväg på efter att kvällstidningen ringt då hon satt på toa...
Citera
2020-10-09, 21:28
Medlem
Postat här den 15e Maj i år. Verkar stämma med det som framkommit nu;

Edit.
Ang tråduppgift.
Du som ställde frågor.
Var kvinnan den samma som fritidsledaren?
"rekryterad av en fritidsledare i orten."

"mellanhanden är en kvinna vad jag hört."
"Var tydligen mellanhanden som fått kalla fötter och golat."
"Karin hade träffat ”mellanhanden” på krogen och blivit kompisar eller vad det nu var för relation."
Citera
2020-10-09, 21:32
Medlem
Citat:

Det finns hjärnblödning med i bilden vilket kan ha förändrat henne. Finns tecken på det i Arboga också som gått under radarn tills hon dödade sin far och försökte döda sin mor och misstanke fanns även angående mord på fd maken. Människor kan förändras helt enkelt och en hjärnskada är nog inte att leka med.

När det gäller dom här åtalen då vill man givetvis läsa FU som dom slöfockarna inte behagat leverera trots att det är helg. Däremot undrar jag om vittnena så som poliser och den här påsen och taxin som inte kom med då B dömdes. Spaningen ägde ju rum innan då spanarna såg Billy och den nu åtalade R. Det måste finnas en mycket bra förklaring till det antar jag. En sak jag står fast vid är att jag förstår henne då HOL förstörde hennes liv och tog ifrån henne det mesta.
Citera
2020-10-09, 21:40
Medlem
[quote=Browser|73195622]Det finns hjärnblödning med i bilden vilket kan ha förändrat henne. Finns tecken på det i Arboga också som gått under radarn tills hon dödade sin far och försökte döda sin mor och misstanke fanns även angående mord på fd maken. Människor kan förändras helt enkelt och en hjärnskada är nog inte att leka med.

När det gäller dom här åtalen då vill man givetvis läsa FU som dom slöfockarna inte behagat leverera trots att det är helg. Däremot undrar jag om vittnena så som poliser och den här påsen och taxin som inte kom med då B dömdes. Spaningen ägde ju rum innan då spanarna såg Billy och den nu åtalade R. Det måste finnas en mycket bra förklaring till det antar jag. En sak jag står fast vid är att jag förstår henne då HOL förstörde hennes liv och tog ifrån henne det mesta.[/QUOTE]
Jag har för mig att det inte var någon spontan blödning i hjärnan, utan att hon drullat omkull i fyllan och villan och slagit sig illa. Hon låg på sjukhus ett tag. Men var det före eller efter planeringen av 2018 års attentat? Jag har för mig det var efter. Men mitt minne kan fallera.

Men vad menar du att HOL tog ifrån henne det mesta? Hade hon varit en normal arbetande mamma som skött sitt liv något så när, så hade hon haft både make och barn boende hos sig. Men hon krökade bort dom. Och sen började hon bete sig märkligt. Hon krökade kraftigt. Mycket kraftigt. INGEN vill att barnen skall umgås med någon som är ständigt packad - barnens säkerhet går först.
Citera
2020-10-09, 21:49
Medlem
Citat:
Sekretessprövning lär vara klart mot slutet av nästa vecka. Kan föreställa mig att media högt & lågt samt halva det svenska juridiska skrået efterfrågat förundersökningen.

Karin och dom andra verkar ju minst sagt vara nitade i denna förundersökning. Tacksamt med en åklagare som besitter tålamod, för det har nog verkligen krävts i detta ärende.
Brott är uppenbart begånget, men jag är personligen nyfiken på om frågan om förfallet som lett fram till dessa brott nystats i?
Hat som primärt motiv gissningsvis, men det är historiskt märkligt att en person som Karin agerat som så här, och så länge nu. Hon är i princip klassetta inom juridiken från start och därtill en naturligt utvald mentor för yngre samt alltid uppehållit en lika anonym som fläckfri karriär.
I åratal har hon närmast varit Fru Justitia personifierad - - hux flux växlar till en psykotisk hatisk toka med beteende som en värsta sortens gangster.
Något är ju rejält skumt med denna växling.

Domstolen hade förhoppning om att FU skulle landat i eftermiddags.
Måndag bör FU börja levereras. Jag kan säga så här att maila domstolen utan att få ett autosvar har aldrig hänt mig. Jag ringde ju givetvis också för att höra på ett ungefär när dom tänkt att vara klara.
Givetvis är trycket enormt på Stockholms Tingsrätt när det gäller den här FU.
Brott är begånget när domstolen har fällt personerna. Nu har jag inte haft förmånen att känna henne som du då haft, men jag har vissa sympatier ändå och hoppas verkligen att hon nyktrar till.
Citera
2020-10-09, 22:05
Medlem
Docklands avatar
Missat, är åtal väckt? Kan jag beställa FU?
Citera
2020-10-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Domstolen hade förhoppning om att FU skulle landat i eftermiddags.
Måndag bör FU börja levereras. Jag kan säga så här att maila domstolen utan att få ett autosvar har aldrig hänt mig. Jag ringde ju givetvis också för att höra på ett ungefär när dom tänkt att vara klara.
Givetvis är trycket enormt på Stockholms Tingsrätt när det gäller den här FU.
Brott är begånget när domstolen har fällt personerna. Nu har jag inte haft förmånen att känna henne som du då haft, men jag har vissa sympatier ändå och hoppas verkligen att hon nyktrar till.
Autosvaret får du ju som visar att domstolen fått ditt mail. Eller vad är det så konstigt med det? Det är ju en inställningsfråga i deras mailprogram. Jag har själv alltid dessutom fått svar på mina mail. Antingen enbart nån minut efter autosvaret, och ibland tar det lite längre tid. Vissa domstolar lägger ditt mail, om önskan om ex.vis fupen, på en emaillista och du får den samtidigt som de andra när ev sekretessprövning är klar.
Citera
2020-10-09, 22:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns hjärnblödning med i bilden vilket kan ha förändrat henne. Finns tecken på det i Arboga också som gått under radarn tills hon dödade sin far och försökte döda sin mor och misstanke fanns även angående mord på fd maken. Människor kan förändras helt enkelt och en hjärnskada är nog inte att leka med.

När det gäller dom här åtalen då vill man givetvis läsa FU som dom slöfockarna inte behagat leverera trots att det är helg. Däremot undrar jag om vittnena så som poliser och den här påsen och taxin som inte kom med då B dömdes. Spaningen ägde ju rum innan då spanarna såg Billy och den nu åtalade R. Det måste finnas en mycket bra förklaring till det antar jag. En sak jag står fast vid är att jag förstår henne då HOL förstörde hennes liv och tog ifrån henne det mesta.

Stopp och belägg!!
Nu håller vi oss till fakta här!

Rent HITTEPÅ av Johanna Möller!

En ”passerande stroke” som hon själv uttryckte det.
Någon sådan finns inte ens dokumenterad.

Live från rättegången:

” Fahlander frågar om stroken och att Johanna Möller ska ha sagt att hennes minne ska ha påverkats av den.
Johanna Möller säger att hon trodde att hon haft en passerande Stroke. Johanna Möller säger att akuten, en sköterska där testade hennes handstyrka, att den var bra och att de inte ville göra någon mer medicinsk undersökning, Att det inte fanns någon läkare närvarande, berättar Johanna Möller.
Hon berättar vidare då att hon lämnar sjukhuset för att ta hand om sina bäbisar där hemma. Det säger väl hur stressad jag är, säger Johanna Möller.”

Hon ljuger om allt. Nio olika alibin, det ena märkligare än det andra.

”Hon har enligt polisen lämnat "ungefär nio olika versioner om vad hon gjorde på mordkvällen".
https://www.salaallehanda.com/artikel/presskonferens-fran-polishuset-i-vasteras-johanna-moller-har-lamnat-nio-olika-alibin-for-mordkvallen

”Johanna Möller säger att alla tidigare versioner är lögn, ett påhitt.”
http://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2571890&Page=46&overlay=false
Citera
2020-10-09, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Varför finns det inga bilder på hela nätet på KL?

Hon ville väl inte synas helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in