Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det är detta som är skumt - Hur skulle hon i alla år innan gått med en störning/psykisk sjukdom och hålla masken?
För mig är det omöjligt att hon skall kunnat passera och klättra till den hon var inom domstolarna, om hon samtidigt varit en annan slags person privat. Det där går i många yrken/branscher måhända, men inte inom domstolsväsendet.
Visst skulle det förklarat dessa brott som hon nu åtalas för. Jag är fullt benägen att tro att hon gjort vad hon anklagas för, då jag ju träffat henne flera samt sett henne ggr i nuvarande tillstånd.
Man kan liksom inte tro att det är samma person, den hon var och den hon senare blivit. Aldrig sett sådant avstånd på beteende på en person, och detta avstånd är för mig närmast omöjligt.
Finns väl en del ärenden med domstolsfolk eller andra prominenta och upphöjda personer i samhället som ballat ur. Bara att googla runt en stund så har man väl funnit belägg för det.
KL blev lämnad av sin man. Det och alkoholmissbruket triggade nog igång ett beteende/störning hon kunnat hålla i schack tidigare år. (Med diverse härj på kammaren ändå månne?) Men med hjälp av ordnade hemförhållanden och arbete. Släng på föräldrarnas död m.m och behövt sluta jobba så ballade det väl ur. Vännerna konfronterade henne ang alkohol.
Hade det nu stämt att HOL hotat och spöat henne till detta beteende så hade utmynnat i en annan typ av rättsfall än detta.
Kvinnor har blivit slagna till oigenkännlighet men sällan gett sig ut på en sång här decennielång vendetta. Samhället har gått in och stöttat då. KL är spritt språngande galen men det är hjälp hon har behövt istället för alla de otroliga eskapader hon utsatt sig för.
När HOL lämnade henne så rämnade hennes värld. Den har varit fortsatt sådan sen dess. Hon har självmedicinerat och bokstavligen ramlat runt i tillvaron. Varit ”svag” och ”utsatt” och fått alla möjliga både vettiga och märkliga typer att hjälpa henne.
Allt ovan är kanske självklarheter men vilken ”grannkärring” som helst kan väl få epitetet galen vid en skilsmässa efter att ha härjat lite. ”Det kunde man inte tro om henne som alltid var då rar”. KL har inte härjat lite. Hon har vänt upp och ner på halva stan i sin konflikt med HOL. Det ligger nåt i botten som är så stört och det är pga den störningen som hon och denna denna konflikt har ballat ur fullständigt.
Ps. Bra gissat tidigare i tråden på Alphyddevägen när det diskuterades i vilket område intervjun skett. Därifrån gick ju den berömda taxiresan i pyjamasbyxor med burners i hundbajspåse som KL hastat iväg på efter att kvällstidningen ringt då hon satt på toa...